Zobrazit minimální záznam

The Relationship Between Videogames and TV Series As Seen in The Last of Us
dc.contributor.advisorFousek Krobová, Tereza
dc.creatorViktorinová, Anna
dc.date.accessioned2025-02-19T10:55:11Z
dc.date.available2025-02-19T10:55:11Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196918
dc.description.abstractTato diplomová práce zabývá vztahem mezi videohrami a seriály, a to na příkladu adaptace The Last of Us. Hlavním cílem práce je zjistit, jak se liší vnímání videohry The Last of Us a její seriálové adaptace mezi lidmi, kteří znají herní předlohu, a těmi, co viděli jen seriál. Zvláštní pozornost je věnovaná tomu, jestli jsou hráči vůči seriálu více kritičtí, jak se lišila jejich motivace pro sledování adaptace a jaké hlavní téma respondentům vyvstalo během hraní nebo sledování. Jako teoretický základ v práci slouží definice publika, teorie užití a uspokojení a teorie kódování a dekódování. Jelikož se práce zabývá videohrami, jsou přiblíženy klíčové herní aspekty. Zásadní je popis konvergence, participativní kultury a transmediálních principů, na něž navazuje kapitola věnující se adaptacím. Teoretickou část práce uzavírá představení hry The Last of Us, jejího příběhu, hlavních témat, herních mechanik a rozdílů oproti seriálu. Výzkum probíhal formou polostrukturovaných rozhovorů se třinácti respondenty, přičemž šest z nich vidělo pouze seriál a sedm hrálo také videoherní předlohu. Metodou analýzy byla zakotvená teorie. Z analýzy vyplývá, že hlavní motivací hráčů pro sledování seriálu byla právě možnost srovnání s předlohou, zatímco u diváků bez herní zkušenosti byly motivace především sociálního charakteru....cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores the relationship between video games and TV series, using the adaptation of The Last of Us as an example. The aim is to find out how the perception of the video game and its adaptation differs between people who are familiar with the game and those who have only seen the series. Particular attention is paid to whether gamers are more critical of the series, how their motivations for watching the adaptation differed, and what theme emerged while playing or watching. Audience definition, uses and gratifications theory, and encoding and decoding theory serve as the theoretical basis. Key game aspects, convergence, participatory culture and transmedia principles are an essential part of the thesis, followed by a chapter on adaptations. The theoretical part concludes with an introduction to The Last of Us, its story, main themes, game mechanics and differences from the adaptation. The research took the form of semi-structured interviews with thirteen respondents, six had only seen the series, while seven had also played the video game. The method of analysis was grounded theory. The analysis showed that the gamers' main motivation for watching the series was to be able to compare it to the game, whereas for viewers without gaming experience the motivations were mainly social. According to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjecttransmédiacs_CZ
dc.subjectseriálycs_CZ
dc.subjectvideohrycs_CZ
dc.subjectpublikumcs_CZ
dc.subjectpercepcecs_CZ
dc.subjectadaptace The Last of Uscs_CZ
dc.subjecttransmediaen_US
dc.subjectTV seriesen_US
dc.subjectvideogamesen_US
dc.subjectaudienceen_US
dc.subjectperceptionen_US
dc.subjectadaptationsen_US
dc.subjectThe Last of Usen_US
dc.titleVztah videoher a seriálů na příkladu The Last of Uscs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-29
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId257678
dc.title.translatedThe Relationship Between Videogames and TV Series As Seen in The Last of Usen_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalism with specialisation in Visual Journalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistika se specializací Vizuální žurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programJournalismen_US
thesis.degree.programŽurnalistikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistika se specializací Vizuální žurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalism with specialisation in Visual Journalismen_US
uk.degree-program.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-program.enJournalismen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zabývá vztahem mezi videohrami a seriály, a to na příkladu adaptace The Last of Us. Hlavním cílem práce je zjistit, jak se liší vnímání videohry The Last of Us a její seriálové adaptace mezi lidmi, kteří znají herní předlohu, a těmi, co viděli jen seriál. Zvláštní pozornost je věnovaná tomu, jestli jsou hráči vůči seriálu více kritičtí, jak se lišila jejich motivace pro sledování adaptace a jaké hlavní téma respondentům vyvstalo během hraní nebo sledování. Jako teoretický základ v práci slouží definice publika, teorie užití a uspokojení a teorie kódování a dekódování. Jelikož se práce zabývá videohrami, jsou přiblíženy klíčové herní aspekty. Zásadní je popis konvergence, participativní kultury a transmediálních principů, na něž navazuje kapitola věnující se adaptacím. Teoretickou část práce uzavírá představení hry The Last of Us, jejího příběhu, hlavních témat, herních mechanik a rozdílů oproti seriálu. Výzkum probíhal formou polostrukturovaných rozhovorů se třinácti respondenty, přičemž šest z nich vidělo pouze seriál a sedm hrálo také videoherní předlohu. Metodou analýzy byla zakotvená teorie. Z analýzy vyplývá, že hlavní motivací hráčů pro sledování seriálu byla právě možnost srovnání s předlohou, zatímco u diváků bez herní zkušenosti byly motivace především sociálního charakteru....cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores the relationship between video games and TV series, using the adaptation of The Last of Us as an example. The aim is to find out how the perception of the video game and its adaptation differs between people who are familiar with the game and those who have only seen the series. Particular attention is paid to whether gamers are more critical of the series, how their motivations for watching the adaptation differed, and what theme emerged while playing or watching. Audience definition, uses and gratifications theory, and encoding and decoding theory serve as the theoretical basis. Key game aspects, convergence, participatory culture and transmedia principles are an essential part of the thesis, followed by a chapter on adaptations. The theoretical part concludes with an introduction to The Last of Us, its story, main themes, game mechanics and differences from the adaptation. The research took the form of semi-structured interviews with thirteen respondents, six had only seen the series, while seven had also played the video game. The method of analysis was grounded theory. The analysis showed that the gamers' main motivation for watching the series was to be able to compare it to the game, whereas for viewers without gaming experience the motivations were mainly social. According to...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV