Zobrazit minimální záznam

Nikdy nejsme sami: asymetrický multiplayer a téma izolace v Death Stranding. Analýza nového významu hry v době pandemie.
dc.contributor.advisorŠisler, Vít
dc.creatorLamberova, Anna
dc.date.accessioned2025-02-17T08:32:44Z
dc.date.available2025-02-17T08:32:44Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196716
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá význam počítačových her jako copingových strategií na příkladu hry Death Stranding (Kojima Productions, 2019) v kontextu pandemie COVID-19. Hra byla vydána krátce před vypuknutím pandemie, a proto získala zvýšenou pozornost díky podobnosti mezi svým herním prostředím a protikovidovými opatřeními. V době, kdy byli lidé plošně nuceni zůstávat doma, byl zaznamenán rostoucí zájem o videohry. Zatímco existuje jen pár studií zabývajících se videohrami jako copingovými strategiemi, jen velmi málo z nich se zaměřilo na jejich roli v kontextu pandemie. Tato práce proto usiluje o přínos k relativně málo prozkoumané oblasti prostřednictvím analýzy sekundárních dat z diskusí hráčů na platformě Reddit. Studie zkoumá, jak herní komunita vnímala témata izolace a spojení ve hře, jak pandemie změnila jejich vnímání a jak hra sloužila jako copingová strategie. Za použití narativně-psychologického přístupu výzkum identifikuje klíčová témata, jako je význam asynchronního multiplayeru, pozitivní vliv hry na duševní zdraví hráčů a různé sociální mechaniky, které hra nabízí.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores the role of video games as coping mechanisms, focusing specifically on the game Death Stranding (Kojima Productions, 2019) in the context of the COVID-19 pandemic. The game was released shortly before the outbreak and, therefore, gained increased attention due to the resemblance between its setting and pandemic lockdown measures. Due to the widespread requirements to stay home, a rising interest in video games was noted. While very few studies have investigated gaming as a coping mechanism, even fewer have examined it within the context of the COVID-19 pandemic. Therefore, the present thesis aims to contribute to a relatively understudied field by analyzing secondary data from player discussions on Reddit. The study explores how the gaming community perceived the themes of isolation and connection in the game, how the pandemic altered their perception, and how the game served as a coping mechanism. The research uses a narrative psychological approach to identify key topics such as the significance of asynchronous multiplayer, the game's positive impact on players' mental health and its various social mechanics.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpandemie COVID-19|Death Stranding|coping|izolace|asynchronní multiplayercs_CZ
dc.subjectCOVID-19 pandemic|Death Stranding|coping|isolation|asynchronous multiplayeren_US
dc.titleNever Alone: Asymmetric Multiplayer and Themes of Isolation in Death Stranding. Analysis of its New Meaning in the Pandemic Times.en_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-22
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId245456
dc.title.translatedNikdy nejsme sami: asymetrický multiplayer a téma izolace v Death Stranding. Analýza nového významu hry v době pandemie.cs_CZ
dc.contributor.refereeHanáková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programStudia nových médiícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-program.enNew Media Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá význam počítačových her jako copingových strategií na příkladu hry Death Stranding (Kojima Productions, 2019) v kontextu pandemie COVID-19. Hra byla vydána krátce před vypuknutím pandemie, a proto získala zvýšenou pozornost díky podobnosti mezi svým herním prostředím a protikovidovými opatřeními. V době, kdy byli lidé plošně nuceni zůstávat doma, byl zaznamenán rostoucí zájem o videohry. Zatímco existuje jen pár studií zabývajících se videohrami jako copingovými strategiemi, jen velmi málo z nich se zaměřilo na jejich roli v kontextu pandemie. Tato práce proto usiluje o přínos k relativně málo prozkoumané oblasti prostřednictvím analýzy sekundárních dat z diskusí hráčů na platformě Reddit. Studie zkoumá, jak herní komunita vnímala témata izolace a spojení ve hře, jak pandemie změnila jejich vnímání a jak hra sloužila jako copingová strategie. Za použití narativně-psychologického přístupu výzkum identifikuje klíčová témata, jako je význam asynchronního multiplayeru, pozitivní vliv hry na duševní zdraví hráčů a různé sociální mechaniky, které hra nabízí.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores the role of video games as coping mechanisms, focusing specifically on the game Death Stranding (Kojima Productions, 2019) in the context of the COVID-19 pandemic. The game was released shortly before the outbreak and, therefore, gained increased attention due to the resemblance between its setting and pandemic lockdown measures. Due to the widespread requirements to stay home, a rising interest in video games was noted. While very few studies have investigated gaming as a coping mechanism, even fewer have examined it within the context of the COVID-19 pandemic. Therefore, the present thesis aims to contribute to a relatively understudied field by analyzing secondary data from player discussions on Reddit. The study explores how the gaming community perceived the themes of isolation and connection in the game, how the pandemic altered their perception, and how the game served as a coping mechanism. The research uses a narrative psychological approach to identify key topics such as the significance of asynchronous multiplayer, the game's positive impact on players' mental health and its various social mechanics.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV