Zobrazit minimální záznam

Motivation trajectory of the Fine Arts teachers in Příbram
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorKáčerková, Anna
dc.date.accessioned2025-02-14T09:55:31Z
dc.date.available2025-02-14T09:55:31Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196672
dc.description.abstractTato diplomová práce řeší motivační trajektorii u pedagogů základních uměleckých škol. Cílem bylo zmapovat motivaci těchto pedagogů a sledovat vývoj jejich motivace v průběhu profesní dráhy. Vyhodnocení probíhalo na základě individuálních polostrukturovaných rozhovorů s informanty, kterými byli učitelé ze dvou základních uměleckých škol v Příbrami. Výsledky poukázaly nejen na jejich vnitřní motivaci, se kterou začínali profesní dráhu, ale také na proměnné, které z pohledu informantů ovlivňují jejich motivaci směrem ke spokojenosti či nespokojenosti. Jedná se především o vztahy na pracovišti, specifičnost organizační kultury danou tím, že ZUŠ stojí na pomezí formálního a neformálního vzdělávání a klima na pracovišti. Souhrn těchto faktorů vyústil u některých informantů ke změně zaměstnání. V závěru práce jsou uvedeny příklady, jakým způsobem lze získané poznatky dále využít v oblasti řízení školy na základních uměleckých školách.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the motivation trajectory of teachers of elementary art schools. The aim was to map the motivation of these teachers and monitor the development of their motivation during their professional careers. The evaluation was based on individual semi- structured interviews with informants, who were teachers from two elementary art schools in Příbram. The results pointed not only to their internal motivation they have began their professional careers with, but also to variables that, from the informants' perspective, influence their motivation towards satisfaction or dissatisfaction. These are primarily relationships in the workplace, the specificity of the organizational culture given by the fact that the elementary art school stands on the border of formal and informal education, and the climate in the workplace. The sum of these factors resulted in some informants changing jobs. The conclusion of the thesis provides examples of how the acquired knowledge can be further used in the field of school management at elementary art schools.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpracovní motivace|základní umělecká škola|zájem|práce|učitelcs_CZ
dc.subjectwork motivation|Elementary Art School|interest|work|teacheren_US
dc.titleMotivační trajektorie u pedagogů základních uměleckých škol v Příbramics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-22
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId216644
dc.title.translatedMotivation trajectory of the Fine Arts teachers in Příbramen_US
dc.contributor.refereeSkutil, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce řeší motivační trajektorii u pedagogů základních uměleckých škol. Cílem bylo zmapovat motivaci těchto pedagogů a sledovat vývoj jejich motivace v průběhu profesní dráhy. Vyhodnocení probíhalo na základě individuálních polostrukturovaných rozhovorů s informanty, kterými byli učitelé ze dvou základních uměleckých škol v Příbrami. Výsledky poukázaly nejen na jejich vnitřní motivaci, se kterou začínali profesní dráhu, ale také na proměnné, které z pohledu informantů ovlivňují jejich motivaci směrem ke spokojenosti či nespokojenosti. Jedná se především o vztahy na pracovišti, specifičnost organizační kultury danou tím, že ZUŠ stojí na pomezí formálního a neformálního vzdělávání a klima na pracovišti. Souhrn těchto faktorů vyústil u některých informantů ke změně zaměstnání. V závěru práce jsou uvedeny příklady, jakým způsobem lze získané poznatky dále využít v oblasti řízení školy na základních uměleckých školách.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the motivation trajectory of teachers of elementary art schools. The aim was to map the motivation of these teachers and monitor the development of their motivation during their professional careers. The evaluation was based on individual semi- structured interviews with informants, who were teachers from two elementary art schools in Příbram. The results pointed not only to their internal motivation they have began their professional careers with, but also to variables that, from the informants' perspective, influence their motivation towards satisfaction or dissatisfaction. These are primarily relationships in the workplace, the specificity of the organizational culture given by the fact that the elementary art school stands on the border of formal and informal education, and the climate in the workplace. The sum of these factors resulted in some informants changing jobs. The conclusion of the thesis provides examples of how the acquired knowledge can be further used in the field of school management at elementary art schools.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV