Zobrazit minimální záznam

The development of preschool education in Czechoslovakia in 1918-1938: communication and relations with foreign countries.
dc.contributor.advisorKasper, Tomáš
dc.creatorHauerová, Veronika
dc.date.accessioned2025-02-13T09:59:23Z
dc.date.available2025-02-13T09:59:23Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196659
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na vývoj předškolního vzdělávání v Československu v období 1918-1938 se zvláštním důrazem na komunikaci a vztahy se zahraničními pedagogickými směry. Analyzuje historické, sociální a legislativní aspekty tohoto vývoje, zkoumá vliv reformních pedagogických metod, jako jsou Montessori a Decroly, a mapuje přenos zahraničních myšlenek prostřednictvím učitelských časopisů a mezinárodních kontaktů. Výsledky ukazují, že inspirace z ciziny hrála klíčovou roli při formování československého přístupu k předškolní výchově. Práce přispívá k hlubšímu pochopení procesu adaptace zahraničních trendů do lokálního kontextu a odhaluje dynamiku vzniku moderních předškolních institucí.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the development of pre-school education in Czechoslovakia in the period 1918-1938 with special emphasis on communication and relations with foreign pedagogical trends. It analyses the historical, social and legislative aspects of this development, examines the influence of reformist pedagogical methods such as Montessori and Decroly, and maps the transmission of foreign ideas through teachers' journals and international contacts. The results show that inspiration from abroad played a key role in shaping the Czechoslovak approach to preschool education. The work contributes to a deeper understanding of the process of adapting foreign trends to the local context and reveals the dynamics of the emergence of modern preschool institutions.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectReformní pedagogické směry|předškolní vzdělávání|komunikace se zahraničím|učitelky mateřských školcs_CZ
dc.subjectReform pedagogical trends|preschool education|communication with foreign countries|kindergarten teachersen_US
dc.titleVývoj předškolního vzdělávání v Československu v letech 1918-1938: komunikace a vztah se zahraničímcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-21
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId267036
dc.title.translatedThe development of preschool education in Czechoslovakia in 1918-1938: communication and relations with foreign countries.en_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na vývoj předškolního vzdělávání v Československu v období 1918-1938 se zvláštním důrazem na komunikaci a vztahy se zahraničními pedagogickými směry. Analyzuje historické, sociální a legislativní aspekty tohoto vývoje, zkoumá vliv reformních pedagogických metod, jako jsou Montessori a Decroly, a mapuje přenos zahraničních myšlenek prostřednictvím učitelských časopisů a mezinárodních kontaktů. Výsledky ukazují, že inspirace z ciziny hrála klíčovou roli při formování československého přístupu k předškolní výchově. Práce přispívá k hlubšímu pochopení procesu adaptace zahraničních trendů do lokálního kontextu a odhaluje dynamiku vzniku moderních předškolních institucí.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the development of pre-school education in Czechoslovakia in the period 1918-1938 with special emphasis on communication and relations with foreign pedagogical trends. It analyses the historical, social and legislative aspects of this development, examines the influence of reformist pedagogical methods such as Montessori and Decroly, and maps the transmission of foreign ideas through teachers' journals and international contacts. The results show that inspiration from abroad played a key role in shaping the Czechoslovak approach to preschool education. The work contributes to a deeper understanding of the process of adapting foreign trends to the local context and reveals the dynamics of the emergence of modern preschool institutions.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV