dc.contributor.advisor | Kaščák, Ondrej | |
dc.creator | Kohoutová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2025-02-13T09:58:13Z | |
dc.date.available | 2025-02-13T09:58:13Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196653 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na analýzu vzdělávacího systému Galicie, jedné z autonomních oblastí Španělska, kde vedle španělštiny funguje jako kooficiální jazyk také galicijština. Cílem práce je popsat současný stav bilingvního vzdělávání v regionu, zhodnotit jeho legislativní, politické a společenské aspekty a srovnat jej s bilingvním vzděláváním v jiných španělských regionech. Teoretická část práce se nejprve věnuje pojmu bilingvismus a jeho roli v evropském kontextu. Autorka dále popisuje jazykovou situaci ve Španělsku a zkoumá, jak politické a právní aspekty ovlivňují zavádění bilingvního vzdělávání. Samostatná kapitola je věnována vývoji vzdělávacího systému Galicie a jeho dopadu na používání galicijštiny ve školách a ve společnosti. Empirická část práce se opírá o kvalitativní výzkum provedený mezi učiteli galicijských škol. Výzkum identifikuje klíčové faktory ovlivňující efektivitu bilingvní výuky, jako je mezigenerační jazykový přenos, přístup učitelů a žáků k jednotlivým jazykům a vliv regionální legislativy. Závěry ukazují, že zatímco bilingvní vzdělávání má přispívat k posílení jazykové identity Galicijců, přetrvávají výzvy spojené s nerovným přístupem ve venkovském a městském prostředí, mezigeneračním přenosem a jazykovou prestiží. Klíčová slova: bilingvní vzdělávání, vzdělávací systém... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis focuses on the analysis of the educational system of Galicia, one of the autonomous regions of Spain, where, in addition to Spanish, Galician also functions as a co-official language. The aim of the thesis is to describe the current state of bilingual education in the region, to evaluate its legislative, political and social aspects and to compare it with bilingual education in other Spanish regions. The theoretical part of the thesis first discusses the concept of bilingualism and its role in the European context. The author then describes the linguistic situation in Spain and examines how political and legal aspects influence the implementation of bilingual education. A separate chapter is devoted to the development of the education system in Galicia and its impact on the use of Galician in schools and society. The empirical part of the thesis is based on qualitative research conducted among Galician school teachers. The research identifies key factors affecting the effectiveness of bilingual education, such as intergenerational language transfer, teachers' and students' attitudes towards each language, and the influence of regional legislation. The findings show that while bilingual education is intended to contribute to strengthening the linguistic identity of Galicians, challenges... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | bilingvní vzdělávání|vzdělávací systém ve Španělsku|Galicie|jazyková politika|galicijština|bilingvismus|regionální jazyky | cs_CZ |
dc.subject | bilingual education|education system in Spain|Galicia|language policy|Galician|bilingualism|regional languages | en_US |
dc.title | Specifika vzdělávacího systému ve Španělsku: bilingvní vzdělávání v autonomní oblasti Galicie | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-21 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 267848 | |
dc.title.translated | Specificities of the education system in Spain: bilingual education in the Autonomous Community of Galicia | en_US |
dc.contributor.referee | Skutil, Martin | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na analýzu vzdělávacího systému Galicie, jedné z autonomních oblastí Španělska, kde vedle španělštiny funguje jako kooficiální jazyk také galicijština. Cílem práce je popsat současný stav bilingvního vzdělávání v regionu, zhodnotit jeho legislativní, politické a společenské aspekty a srovnat jej s bilingvním vzděláváním v jiných španělských regionech. Teoretická část práce se nejprve věnuje pojmu bilingvismus a jeho roli v evropském kontextu. Autorka dále popisuje jazykovou situaci ve Španělsku a zkoumá, jak politické a právní aspekty ovlivňují zavádění bilingvního vzdělávání. Samostatná kapitola je věnována vývoji vzdělávacího systému Galicie a jeho dopadu na používání galicijštiny ve školách a ve společnosti. Empirická část práce se opírá o kvalitativní výzkum provedený mezi učiteli galicijských škol. Výzkum identifikuje klíčové faktory ovlivňující efektivitu bilingvní výuky, jako je mezigenerační jazykový přenos, přístup učitelů a žáků k jednotlivým jazykům a vliv regionální legislativy. Závěry ukazují, že zatímco bilingvní vzdělávání má přispívat k posílení jazykové identity Galicijců, přetrvávají výzvy spojené s nerovným přístupem ve venkovském a městském prostředí, mezigeneračním přenosem a jazykovou prestiží. Klíčová slova: bilingvní vzdělávání, vzdělávací systém... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis focuses on the analysis of the educational system of Galicia, one of the autonomous regions of Spain, where, in addition to Spanish, Galician also functions as a co-official language. The aim of the thesis is to describe the current state of bilingual education in the region, to evaluate its legislative, political and social aspects and to compare it with bilingual education in other Spanish regions. The theoretical part of the thesis first discusses the concept of bilingualism and its role in the European context. The author then describes the linguistic situation in Spain and examines how political and legal aspects influence the implementation of bilingual education. A separate chapter is devoted to the development of the education system in Galicia and its impact on the use of Galician in schools and society. The empirical part of the thesis is based on qualitative research conducted among Galician school teachers. The research identifies key factors affecting the effectiveness of bilingual education, such as intergenerational language transfer, teachers' and students' attitudes towards each language, and the influence of regional legislation. The findings show that while bilingual education is intended to contribute to strengthening the linguistic identity of Galicians, challenges... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |