Zobrazit minimální záznam

Specificities of the education system in Spain: bilingual education in the Autonomous Community of Galicia
dc.contributor.advisorKaščák, Ondrej
dc.creatorKohoutová, Martina
dc.date.accessioned2025-02-13T09:58:13Z
dc.date.available2025-02-13T09:58:13Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196653
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na analýzu vzdělávacího systému Galicie, jedné z autonomních oblastí Španělska, kde vedle španělštiny funguje jako kooficiální jazyk také galicijština. Cílem práce je popsat současný stav bilingvního vzdělávání v regionu, zhodnotit jeho legislativní, politické a společenské aspekty a srovnat jej s bilingvním vzděláváním v jiných španělských regionech. Teoretická část práce se nejprve věnuje pojmu bilingvismus a jeho roli v evropském kontextu. Autorka dále popisuje jazykovou situaci ve Španělsku a zkoumá, jak politické a právní aspekty ovlivňují zavádění bilingvního vzdělávání. Samostatná kapitola je věnována vývoji vzdělávacího systému Galicie a jeho dopadu na používání galicijštiny ve školách a ve společnosti. Empirická část práce se opírá o kvalitativní výzkum provedený mezi učiteli galicijských škol. Výzkum identifikuje klíčové faktory ovlivňující efektivitu bilingvní výuky, jako je mezigenerační jazykový přenos, přístup učitelů a žáků k jednotlivým jazykům a vliv regionální legislativy. Závěry ukazují, že zatímco bilingvní vzdělávání má přispívat k posílení jazykové identity Galicijců, přetrvávají výzvy spojené s nerovným přístupem ve venkovském a městském prostředí, mezigeneračním přenosem a jazykovou prestiží. Klíčová slova: bilingvní vzdělávání, vzdělávací systém...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis focuses on the analysis of the educational system of Galicia, one of the autonomous regions of Spain, where, in addition to Spanish, Galician also functions as a co-official language. The aim of the thesis is to describe the current state of bilingual education in the region, to evaluate its legislative, political and social aspects and to compare it with bilingual education in other Spanish regions. The theoretical part of the thesis first discusses the concept of bilingualism and its role in the European context. The author then describes the linguistic situation in Spain and examines how political and legal aspects influence the implementation of bilingual education. A separate chapter is devoted to the development of the education system in Galicia and its impact on the use of Galician in schools and society. The empirical part of the thesis is based on qualitative research conducted among Galician school teachers. The research identifies key factors affecting the effectiveness of bilingual education, such as intergenerational language transfer, teachers' and students' attitudes towards each language, and the influence of regional legislation. The findings show that while bilingual education is intended to contribute to strengthening the linguistic identity of Galicians, challenges...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectbilingvní vzdělávání|vzdělávací systém ve Španělsku|Galicie|jazyková politika|galicijština|bilingvismus|regionální jazykycs_CZ
dc.subjectbilingual education|education system in Spain|Galicia|language policy|Galician|bilingualism|regional languagesen_US
dc.titleSpecifika vzdělávacího systému ve Španělsku: bilingvní vzdělávání v autonomní oblasti Galiciecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-21
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId267848
dc.title.translatedSpecificities of the education system in Spain: bilingual education in the Autonomous Community of Galiciaen_US
dc.contributor.refereeSkutil, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na analýzu vzdělávacího systému Galicie, jedné z autonomních oblastí Španělska, kde vedle španělštiny funguje jako kooficiální jazyk také galicijština. Cílem práce je popsat současný stav bilingvního vzdělávání v regionu, zhodnotit jeho legislativní, politické a společenské aspekty a srovnat jej s bilingvním vzděláváním v jiných španělských regionech. Teoretická část práce se nejprve věnuje pojmu bilingvismus a jeho roli v evropském kontextu. Autorka dále popisuje jazykovou situaci ve Španělsku a zkoumá, jak politické a právní aspekty ovlivňují zavádění bilingvního vzdělávání. Samostatná kapitola je věnována vývoji vzdělávacího systému Galicie a jeho dopadu na používání galicijštiny ve školách a ve společnosti. Empirická část práce se opírá o kvalitativní výzkum provedený mezi učiteli galicijských škol. Výzkum identifikuje klíčové faktory ovlivňující efektivitu bilingvní výuky, jako je mezigenerační jazykový přenos, přístup učitelů a žáků k jednotlivým jazykům a vliv regionální legislativy. Závěry ukazují, že zatímco bilingvní vzdělávání má přispívat k posílení jazykové identity Galicijců, přetrvávají výzvy spojené s nerovným přístupem ve venkovském a městském prostředí, mezigeneračním přenosem a jazykovou prestiží. Klíčová slova: bilingvní vzdělávání, vzdělávací systém...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on the analysis of the educational system of Galicia, one of the autonomous regions of Spain, where, in addition to Spanish, Galician also functions as a co-official language. The aim of the thesis is to describe the current state of bilingual education in the region, to evaluate its legislative, political and social aspects and to compare it with bilingual education in other Spanish regions. The theoretical part of the thesis first discusses the concept of bilingualism and its role in the European context. The author then describes the linguistic situation in Spain and examines how political and legal aspects influence the implementation of bilingual education. A separate chapter is devoted to the development of the education system in Galicia and its impact on the use of Galician in schools and society. The empirical part of the thesis is based on qualitative research conducted among Galician school teachers. The research identifies key factors affecting the effectiveness of bilingual education, such as intergenerational language transfer, teachers' and students' attitudes towards each language, and the influence of regional legislation. The findings show that while bilingual education is intended to contribute to strengthening the linguistic identity of Galicians, challenges...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV