dc.contributor.advisor | Skutil, Martin | |
dc.creator | Obrová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2025-02-13T09:57:50Z | |
dc.date.available | 2025-02-13T09:57:50Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196651 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá tématem zavádění formativního hodnocení do výuky žáků první třídy. Větší důraz na využívání formativního hodnocení ve školách je například kladen i v kurikulárním dokumentu pro modernizaci českého školství, kterým je Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Formativní hodnocení se vyznačuje poskytováním hodnotících informací v momentě, kdy je žáci mohou využít ke zlepšení či úpravě svého výkonu. Aby toto hodnocení mohlo být efektivní, je důležité, aby byli žáci aktivními účastníky tohoto procesu. Hlavním cílem této práce tedy bylo analyzovat a popsat proces zavádění strategií a technik formativního hodnocení v první třídě základní školy. Pro proces zavádění byla využita metoda akčního výzkumu, která se vyznačuje procesem cyklického plánování, implementací, sbíráním důkazů a následnou reflexí. V rámci výzkumu byly aplikovány strategie jako práce s cíli, zpětná vazba a práce s chybou, třídní diskuze, vrstevnické hodnocení a sebehodnocení. Konkrétní zavedené techniky například zahrnovaly plánování cílů hodin a dílčích cílů, páteční reflexe, dřívka, propustky, mazací tabulky, poskytování zpětné vazby, či techniku semaforu (korunek). Využívané strategie a techniky napomohly k aktivnímu zapojení žáků nejen do výchovně-vzdělávacího procesu, ale také do samotného procesu... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This master thesis deals with the topic of embedding formative assessment in the first grade of primary school. For example, greater emphasis on the use of formative assessment in schools is also placed in the curriculum document for the modernisation of Czech education, which is the Strategy for the Educational Policy of the Czech Republic up to 2030+. Formative assessment is characterised by the provision of assessment information at a point in time when pupils can use it to improve or adjust their performance. For this assessment to be effective, it is important that pupils are active participants in the process. Therefore, the main aim of this paper was to analyze and describe the process of implementing formative assessment strategies and techniques in the first grade of primary school. The action research method was used for the implementation process, which is characterized by a cyclical process of planning, implementation, evidence gathering and subsequent reflection. Strategies such as goal work, feedback and error work, class discussion, peer assessment and self-evaluation were used in the research. Specific techniques introduced included, for example, planning lesson objectives and sub-objectives, Friday reflections, woodwork, passes, erase charts, giving feedback, and the traffic light... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | hodnocení|formativní hodnocení|sumativní hodnocení|průběžné hodnocení|výchovně-vzdělávací cíle|zpětná vazba|sebehodnocení|zavádění hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | assessment|formative assessment|summative assessment|ongoing assessment|education goals|feedback|self-assessment|embedding assessment | en_US |
dc.title | Zavádění formativního hodnocení v první třídě základní soukromé školy v Praze | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-21 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 268386 | |
dc.title.translated | Embedding Formative Assessment in First Grade at Primary School | en_US |
dc.contributor.referee | Valášková Vincejová, Eva | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá tématem zavádění formativního hodnocení do výuky žáků první třídy. Větší důraz na využívání formativního hodnocení ve školách je například kladen i v kurikulárním dokumentu pro modernizaci českého školství, kterým je Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Formativní hodnocení se vyznačuje poskytováním hodnotících informací v momentě, kdy je žáci mohou využít ke zlepšení či úpravě svého výkonu. Aby toto hodnocení mohlo být efektivní, je důležité, aby byli žáci aktivními účastníky tohoto procesu. Hlavním cílem této práce tedy bylo analyzovat a popsat proces zavádění strategií a technik formativního hodnocení v první třídě základní školy. Pro proces zavádění byla využita metoda akčního výzkumu, která se vyznačuje procesem cyklického plánování, implementací, sbíráním důkazů a následnou reflexí. V rámci výzkumu byly aplikovány strategie jako práce s cíli, zpětná vazba a práce s chybou, třídní diskuze, vrstevnické hodnocení a sebehodnocení. Konkrétní zavedené techniky například zahrnovaly plánování cílů hodin a dílčích cílů, páteční reflexe, dřívka, propustky, mazací tabulky, poskytování zpětné vazby, či techniku semaforu (korunek). Využívané strategie a techniky napomohly k aktivnímu zapojení žáků nejen do výchovně-vzdělávacího procesu, ale také do samotného procesu... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This master thesis deals with the topic of embedding formative assessment in the first grade of primary school. For example, greater emphasis on the use of formative assessment in schools is also placed in the curriculum document for the modernisation of Czech education, which is the Strategy for the Educational Policy of the Czech Republic up to 2030+. Formative assessment is characterised by the provision of assessment information at a point in time when pupils can use it to improve or adjust their performance. For this assessment to be effective, it is important that pupils are active participants in the process. Therefore, the main aim of this paper was to analyze and describe the process of implementing formative assessment strategies and techniques in the first grade of primary school. The action research method was used for the implementation process, which is characterized by a cyclical process of planning, implementation, evidence gathering and subsequent reflection. Strategies such as goal work, feedback and error work, class discussion, peer assessment and self-evaluation were used in the research. Specific techniques introduced included, for example, planning lesson objectives and sub-objectives, Friday reflections, woodwork, passes, erase charts, giving feedback, and the traffic light... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |