Zobrazit minimální záznam

Embedding Formative Assessment in First Grade at Primary School
dc.contributor.advisorSkutil, Martin
dc.creatorObrová, Anna
dc.date.accessioned2025-02-13T09:57:50Z
dc.date.available2025-02-13T09:57:50Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196651
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá tématem zavádění formativního hodnocení do výuky žáků první třídy. Větší důraz na využívání formativního hodnocení ve školách je například kladen i v kurikulárním dokumentu pro modernizaci českého školství, kterým je Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Formativní hodnocení se vyznačuje poskytováním hodnotících informací v momentě, kdy je žáci mohou využít ke zlepšení či úpravě svého výkonu. Aby toto hodnocení mohlo být efektivní, je důležité, aby byli žáci aktivními účastníky tohoto procesu. Hlavním cílem této práce tedy bylo analyzovat a popsat proces zavádění strategií a technik formativního hodnocení v první třídě základní školy. Pro proces zavádění byla využita metoda akčního výzkumu, která se vyznačuje procesem cyklického plánování, implementací, sbíráním důkazů a následnou reflexí. V rámci výzkumu byly aplikovány strategie jako práce s cíli, zpětná vazba a práce s chybou, třídní diskuze, vrstevnické hodnocení a sebehodnocení. Konkrétní zavedené techniky například zahrnovaly plánování cílů hodin a dílčích cílů, páteční reflexe, dřívka, propustky, mazací tabulky, poskytování zpětné vazby, či techniku semaforu (korunek). Využívané strategie a techniky napomohly k aktivnímu zapojení žáků nejen do výchovně-vzdělávacího procesu, ale také do samotného procesu...cs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis deals with the topic of embedding formative assessment in the first grade of primary school. For example, greater emphasis on the use of formative assessment in schools is also placed in the curriculum document for the modernisation of Czech education, which is the Strategy for the Educational Policy of the Czech Republic up to 2030+. Formative assessment is characterised by the provision of assessment information at a point in time when pupils can use it to improve or adjust their performance. For this assessment to be effective, it is important that pupils are active participants in the process. Therefore, the main aim of this paper was to analyze and describe the process of implementing formative assessment strategies and techniques in the first grade of primary school. The action research method was used for the implementation process, which is characterized by a cyclical process of planning, implementation, evidence gathering and subsequent reflection. Strategies such as goal work, feedback and error work, class discussion, peer assessment and self-evaluation were used in the research. Specific techniques introduced included, for example, planning lesson objectives and sub-objectives, Friday reflections, woodwork, passes, erase charts, giving feedback, and the traffic light...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecthodnocení|formativní hodnocení|sumativní hodnocení|průběžné hodnocení|výchovně-vzdělávací cíle|zpětná vazba|sebehodnocení|zavádění hodnocenícs_CZ
dc.subjectassessment|formative assessment|summative assessment|ongoing assessment|education goals|feedback|self-assessment|embedding assessmenten_US
dc.titleZavádění formativního hodnocení v první třídě základní soukromé školy v Prazecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-21
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId268386
dc.title.translatedEmbedding Formative Assessment in First Grade at Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá tématem zavádění formativního hodnocení do výuky žáků první třídy. Větší důraz na využívání formativního hodnocení ve školách je například kladen i v kurikulárním dokumentu pro modernizaci českého školství, kterým je Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. Formativní hodnocení se vyznačuje poskytováním hodnotících informací v momentě, kdy je žáci mohou využít ke zlepšení či úpravě svého výkonu. Aby toto hodnocení mohlo být efektivní, je důležité, aby byli žáci aktivními účastníky tohoto procesu. Hlavním cílem této práce tedy bylo analyzovat a popsat proces zavádění strategií a technik formativního hodnocení v první třídě základní školy. Pro proces zavádění byla využita metoda akčního výzkumu, která se vyznačuje procesem cyklického plánování, implementací, sbíráním důkazů a následnou reflexí. V rámci výzkumu byly aplikovány strategie jako práce s cíli, zpětná vazba a práce s chybou, třídní diskuze, vrstevnické hodnocení a sebehodnocení. Konkrétní zavedené techniky například zahrnovaly plánování cílů hodin a dílčích cílů, páteční reflexe, dřívka, propustky, mazací tabulky, poskytování zpětné vazby, či techniku semaforu (korunek). Využívané strategie a techniky napomohly k aktivnímu zapojení žáků nejen do výchovně-vzdělávacího procesu, ale také do samotného procesu...cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis deals with the topic of embedding formative assessment in the first grade of primary school. For example, greater emphasis on the use of formative assessment in schools is also placed in the curriculum document for the modernisation of Czech education, which is the Strategy for the Educational Policy of the Czech Republic up to 2030+. Formative assessment is characterised by the provision of assessment information at a point in time when pupils can use it to improve or adjust their performance. For this assessment to be effective, it is important that pupils are active participants in the process. Therefore, the main aim of this paper was to analyze and describe the process of implementing formative assessment strategies and techniques in the first grade of primary school. The action research method was used for the implementation process, which is characterized by a cyclical process of planning, implementation, evidence gathering and subsequent reflection. Strategies such as goal work, feedback and error work, class discussion, peer assessment and self-evaluation were used in the research. Specific techniques introduced included, for example, planning lesson objectives and sub-objectives, Friday reflections, woodwork, passes, erase charts, giving feedback, and the traffic light...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV