Zobrazit minimální záznam

Motivation of pedagogues to manage the school
dc.contributor.advisorValášková Vincejová, Eva
dc.creatorDulíková, Zuzana
dc.date.accessioned2025-02-13T09:57:03Z
dc.date.available2025-02-13T09:57:03Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196647
dc.description.abstractDiplomová práce se bude zabývat motivací pedagogů ke vstupu do managementu školy, tedy k výkonu vedoucí funkce. Problematika motivace se prolíná celým procesem strategického řízení a plánování ve škole. Zaměřím se zejména na motivaci jedince, motivaci v pracovním týmu, sociální motivaci a potřebu moci. Cílem této práce je zjistit, čím jsou učitelé a učitelky působící v mateřských a základních školách motivováni k výkonu vedoucí funkce. Diplomová práce bude členěna do dvou hlavních kapitol a několika podkapitol, přičemž první část obsahuje teoretická východiska k samotnému výzkumu. Empirická část diplomové práce by měla odpovědět na otázku Jaká byla motivace ředitelů/ ředitelek škol kandidovat na tuto funkci? Přistup k výzkumu je kvalitativně kvantitativní. Nejprve budou formou dotazníku získána data od většího množství respondentů, z čehož následně vyplynou otázky pro rozhovory s řediteli 4 vybraných škol. Zařazeni budou respondenti obou pohlaví, s různou délkou praxe, rozličným pedagogickým a manažerským vzděláním. Na závěr bych chtěla upřesnit používání pojmů ředitel, vedoucí pracovník, manažer. Tyto pojmy jsou až na malé výjimky používány pouze v mužském rodě, i když součástí souboru jsou také jejich ženské protějšky. Jedná se pouze o zjednodušení.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis addresses the motivation of teachers to take on school management roles, specifically leadership positions. The concept of motivation is integral to the entire process of strategic management and planning within schools. The focus will be on individual motivation, team motivation, social motivation, and the need for power. The aim of this paper is to explore what motivates male and female teachers in nursery and primary schools to assume leadership roles. The thesis will be divided into two main chapters and several sub-chapters, with the first part dedicated to the theoretical background of the research. The empirical part of the thesis will seek to answer the question: What motivates head teachers/principals to run for these leadership positions? The research will utilize a mixed-methods approach, combining qualitative and quantitative data. First, data will be collected through questionnaires from a large group of respondents, which will then guide the interview questions posed to head teachers from four selected schools. Respondents of both genders, with varying levels of experience, as well as different teaching and management backgrounds, will be included in the study. Lastly, I would like to clarify the usage of the terms principal, leader, and manager. For simplicity, these...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectMotivace|negativní motivace|management škol|ředitel školy|vzdělávánícs_CZ
dc.subjectMotivation|negative motivation|school management|school director|educationen_US
dc.titleMotivace pedagogů k řízení školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-21
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId266922
dc.title.translatedMotivation of pedagogues to manage the schoolen_US
dc.contributor.refereeKropáč, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se bude zabývat motivací pedagogů ke vstupu do managementu školy, tedy k výkonu vedoucí funkce. Problematika motivace se prolíná celým procesem strategického řízení a plánování ve škole. Zaměřím se zejména na motivaci jedince, motivaci v pracovním týmu, sociální motivaci a potřebu moci. Cílem této práce je zjistit, čím jsou učitelé a učitelky působící v mateřských a základních školách motivováni k výkonu vedoucí funkce. Diplomová práce bude členěna do dvou hlavních kapitol a několika podkapitol, přičemž první část obsahuje teoretická východiska k samotnému výzkumu. Empirická část diplomové práce by měla odpovědět na otázku Jaká byla motivace ředitelů/ ředitelek škol kandidovat na tuto funkci? Přistup k výzkumu je kvalitativně kvantitativní. Nejprve budou formou dotazníku získána data od většího množství respondentů, z čehož následně vyplynou otázky pro rozhovory s řediteli 4 vybraných škol. Zařazeni budou respondenti obou pohlaví, s různou délkou praxe, rozličným pedagogickým a manažerským vzděláním. Na závěr bych chtěla upřesnit používání pojmů ředitel, vedoucí pracovník, manažer. Tyto pojmy jsou až na malé výjimky používány pouze v mužském rodě, i když součástí souboru jsou také jejich ženské protějšky. Jedná se pouze o zjednodušení.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis addresses the motivation of teachers to take on school management roles, specifically leadership positions. The concept of motivation is integral to the entire process of strategic management and planning within schools. The focus will be on individual motivation, team motivation, social motivation, and the need for power. The aim of this paper is to explore what motivates male and female teachers in nursery and primary schools to assume leadership roles. The thesis will be divided into two main chapters and several sub-chapters, with the first part dedicated to the theoretical background of the research. The empirical part of the thesis will seek to answer the question: What motivates head teachers/principals to run for these leadership positions? The research will utilize a mixed-methods approach, combining qualitative and quantitative data. First, data will be collected through questionnaires from a large group of respondents, which will then guide the interview questions posed to head teachers from four selected schools. Respondents of both genders, with varying levels of experience, as well as different teaching and management backgrounds, will be included in the study. Lastly, I would like to clarify the usage of the terms principal, leader, and manager. For simplicity, these...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV