dc.contributor.advisor | Valášková Vincejová, Eva | |
dc.creator | Dulíková, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2025-02-13T09:57:03Z | |
dc.date.available | 2025-02-13T09:57:03Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196647 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se bude zabývat motivací pedagogů ke vstupu do managementu školy, tedy k výkonu vedoucí funkce. Problematika motivace se prolíná celým procesem strategického řízení a plánování ve škole. Zaměřím se zejména na motivaci jedince, motivaci v pracovním týmu, sociální motivaci a potřebu moci. Cílem této práce je zjistit, čím jsou učitelé a učitelky působící v mateřských a základních školách motivováni k výkonu vedoucí funkce. Diplomová práce bude členěna do dvou hlavních kapitol a několika podkapitol, přičemž první část obsahuje teoretická východiska k samotnému výzkumu. Empirická část diplomové práce by měla odpovědět na otázku Jaká byla motivace ředitelů/ ředitelek škol kandidovat na tuto funkci? Přistup k výzkumu je kvalitativně kvantitativní. Nejprve budou formou dotazníku získána data od většího množství respondentů, z čehož následně vyplynou otázky pro rozhovory s řediteli 4 vybraných škol. Zařazeni budou respondenti obou pohlaví, s různou délkou praxe, rozličným pedagogickým a manažerským vzděláním. Na závěr bych chtěla upřesnit používání pojmů ředitel, vedoucí pracovník, manažer. Tyto pojmy jsou až na malé výjimky používány pouze v mužském rodě, i když součástí souboru jsou také jejich ženské protějšky. Jedná se pouze o zjednodušení. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis addresses the motivation of teachers to take on school management roles, specifically leadership positions. The concept of motivation is integral to the entire process of strategic management and planning within schools. The focus will be on individual motivation, team motivation, social motivation, and the need for power. The aim of this paper is to explore what motivates male and female teachers in nursery and primary schools to assume leadership roles. The thesis will be divided into two main chapters and several sub-chapters, with the first part dedicated to the theoretical background of the research. The empirical part of the thesis will seek to answer the question: What motivates head teachers/principals to run for these leadership positions? The research will utilize a mixed-methods approach, combining qualitative and quantitative data. First, data will be collected through questionnaires from a large group of respondents, which will then guide the interview questions posed to head teachers from four selected schools. Respondents of both genders, with varying levels of experience, as well as different teaching and management backgrounds, will be included in the study. Lastly, I would like to clarify the usage of the terms principal, leader, and manager. For simplicity, these... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Motivace|negativní motivace|management škol|ředitel školy|vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | Motivation|negative motivation|school management|school director|education | en_US |
dc.title | Motivace pedagogů k řízení školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-21 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 266922 | |
dc.title.translated | Motivation of pedagogues to manage the school | en_US |
dc.contributor.referee | Kropáč, Jiří | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se bude zabývat motivací pedagogů ke vstupu do managementu školy, tedy k výkonu vedoucí funkce. Problematika motivace se prolíná celým procesem strategického řízení a plánování ve škole. Zaměřím se zejména na motivaci jedince, motivaci v pracovním týmu, sociální motivaci a potřebu moci. Cílem této práce je zjistit, čím jsou učitelé a učitelky působící v mateřských a základních školách motivováni k výkonu vedoucí funkce. Diplomová práce bude členěna do dvou hlavních kapitol a několika podkapitol, přičemž první část obsahuje teoretická východiska k samotnému výzkumu. Empirická část diplomové práce by měla odpovědět na otázku Jaká byla motivace ředitelů/ ředitelek škol kandidovat na tuto funkci? Přistup k výzkumu je kvalitativně kvantitativní. Nejprve budou formou dotazníku získána data od většího množství respondentů, z čehož následně vyplynou otázky pro rozhovory s řediteli 4 vybraných škol. Zařazeni budou respondenti obou pohlaví, s různou délkou praxe, rozličným pedagogickým a manažerským vzděláním. Na závěr bych chtěla upřesnit používání pojmů ředitel, vedoucí pracovník, manažer. Tyto pojmy jsou až na malé výjimky používány pouze v mužském rodě, i když součástí souboru jsou také jejich ženské protějšky. Jedná se pouze o zjednodušení. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis addresses the motivation of teachers to take on school management roles, specifically leadership positions. The concept of motivation is integral to the entire process of strategic management and planning within schools. The focus will be on individual motivation, team motivation, social motivation, and the need for power. The aim of this paper is to explore what motivates male and female teachers in nursery and primary schools to assume leadership roles. The thesis will be divided into two main chapters and several sub-chapters, with the first part dedicated to the theoretical background of the research. The empirical part of the thesis will seek to answer the question: What motivates head teachers/principals to run for these leadership positions? The research will utilize a mixed-methods approach, combining qualitative and quantitative data. First, data will be collected through questionnaires from a large group of respondents, which will then guide the interview questions posed to head teachers from four selected schools. Respondents of both genders, with varying levels of experience, as well as different teaching and management backgrounds, will be included in the study. Lastly, I would like to clarify the usage of the terms principal, leader, and manager. For simplicity, these... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |