Zobrazit minimální záznam

The impact of doping on an athlete's brand
dc.contributor.advisorVoráček, Josef
dc.creatorDoktor, Felix
dc.date.accessioned2025-02-12T10:07:25Z
dc.date.available2025-02-12T10:07:25Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196625
dc.description.abstractNázev: Dopad dopingu na značku sportovce Cíl: Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem ovlivňuje dopingový prohřešek sportovce ve všech ohledech. Tedy jaký bude mít dopingový prohřešek dopad na značku sportovce, na jeho vztahy s ostatními sportovci a jeho fanoušky a v neposlední řadě jaký bude mít dopingový prohřešek dopad na profesionální kariéru sportovce, co se týče právních záležitostí jako jsou zákazy činnosti, nebo vyloučení ze soutěží, popřípadě odebrání již vyhraných cen. Metody: V této práci je použit kvalitativní výzkum v podobě polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumu se účastnili čtyři respondenti, z toho tři jsou zaměstnanci zastřešujících sportovních organizací a jeden bývalý sportovec. Výsledky: Výsledek je porozumění problematice dopingu ve sportu a jeho dopadu na značku sportovce. Dopingový skandál, i nevědomý, představuje obrovské riziko pro značku sportovce. Jak teoretické, tak i praktické poznatky potvrzují tuto hrozbu, a to zejména z pohledu ztráty důvěry veřejnosti, která je velmi náchylná, zvláště v dnešní době, k rychlé změně názoru o daném sportovci. Což nutí i finanční partnery sportovce s ním rozvázat spolupráci. KLÍČOVÁ SLOVA Doping, Značka sportovce, Image značky, Dopingový skandálcs_CZ
dc.description.abstractTitle: The impact of doping on an athlete's brand Objective: The aim of this bachelor thesis is to investigate how doping offences affect athletes in all aspects. That is to say, what impact will a doping violation have on an athlete's brand, on his relationships with other athletes and his fans and finally what impact will a doping violation have on an athlete's professional career in terms of legal issues such as bans or exclusion from competitions or withdrawal of prizes already won. Methods: This thesis employs qualitative research in the form of semi-structured interviews with three employees of umbrella sports organisations and one former athlete. The data collected was then generalised and compared with each other and with the theoretical part. Results: The result is an understanding of the issue of doping in sport and its impact on the athlete's brand. A doping scandal, even an unwitting one, poses a huge risk to an athlete's brand. Both theoretical and practical evidence confirms this threat, especially in terms of loss of public trust, which is very susceptible, particularly nowadays, to a rapid change of opinion about a given athlete. This also forces the athlete's financial partners to break off their cooperation with the athlete. KEYWORDS Doping, Athlete brand, Brand image, Doping scandalen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectDopingcs_CZ
dc.subjectZnačka sportovcecs_CZ
dc.subjectImage značkycs_CZ
dc.subjectDopingový skandálcs_CZ
dc.subjectDopingen_US
dc.subjectAthlete branden_US
dc.subjectBrand imageen_US
dc.subjectDoping scandalen_US
dc.titleDopad dopingu na značku sportovcecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-22
dc.description.departmentDepartment of Sport Managementen_US
dc.description.departmentKatedra managementu sportucs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId259966
dc.title.translatedThe impact of doping on an athlete's branden_US
dc.contributor.refereeKadeřábková, Aneta
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
thesis.degree.programSports Managementen_US
thesis.degree.programManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra managementu sportucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Sport Managementen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-program.csManagement tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.degree-program.enSports Managementen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNázev: Dopad dopingu na značku sportovce Cíl: Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem ovlivňuje dopingový prohřešek sportovce ve všech ohledech. Tedy jaký bude mít dopingový prohřešek dopad na značku sportovce, na jeho vztahy s ostatními sportovci a jeho fanoušky a v neposlední řadě jaký bude mít dopingový prohřešek dopad na profesionální kariéru sportovce, co se týče právních záležitostí jako jsou zákazy činnosti, nebo vyloučení ze soutěží, popřípadě odebrání již vyhraných cen. Metody: V této práci je použit kvalitativní výzkum v podobě polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumu se účastnili čtyři respondenti, z toho tři jsou zaměstnanci zastřešujících sportovních organizací a jeden bývalý sportovec. Výsledky: Výsledek je porozumění problematice dopingu ve sportu a jeho dopadu na značku sportovce. Dopingový skandál, i nevědomý, představuje obrovské riziko pro značku sportovce. Jak teoretické, tak i praktické poznatky potvrzují tuto hrozbu, a to zejména z pohledu ztráty důvěry veřejnosti, která je velmi náchylná, zvláště v dnešní době, k rychlé změně názoru o daném sportovci. Což nutí i finanční partnery sportovce s ním rozvázat spolupráci. KLÍČOVÁ SLOVA Doping, Značka sportovce, Image značky, Dopingový skandálcs_CZ
uk.abstract.enTitle: The impact of doping on an athlete's brand Objective: The aim of this bachelor thesis is to investigate how doping offences affect athletes in all aspects. That is to say, what impact will a doping violation have on an athlete's brand, on his relationships with other athletes and his fans and finally what impact will a doping violation have on an athlete's professional career in terms of legal issues such as bans or exclusion from competitions or withdrawal of prizes already won. Methods: This thesis employs qualitative research in the form of semi-structured interviews with three employees of umbrella sports organisations and one former athlete. The data collected was then generalised and compared with each other and with the theoretical part. Results: The result is an understanding of the issue of doping in sport and its impact on the athlete's brand. A doping scandal, even an unwitting one, poses a huge risk to an athlete's brand. Both theoretical and practical evidence confirms this threat, especially in terms of loss of public trust, which is very susceptible, particularly nowadays, to a rapid change of opinion about a given athlete. This also forces the athlete's financial partners to break off their cooperation with the athlete. KEYWORDS Doping, Athlete brand, Brand image, Doping scandalen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra managementu sportucs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV