dc.contributor.advisor | Adamec, Martin | |
dc.creator | Bína, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2025-02-12T10:06:30Z | |
dc.date.available | 2025-02-12T10:06:30Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196620 | |
dc.description.abstract | 1 Abstrakt Odpovědnost za dopravní přestupky u vozidel se systémy automatizace řízení Účelem diplomové práce je komplexní posouzení fenoménu automatizovaných systémů řízení na odpovědnost za dopravní přestupky. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se činnost těchto systémů ve vozidle promítne do alokace odpovědnosti u jednotlivých subjektů. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. Je zaměřena na teoretický, sekundární výzkum a využívá analytickou, deskriptivní a syntetickou metodu. Práce se věnuje otázkám teoretického vymezení pojmu automatizovaných systémů ve vozidlech a jejich taxonomii podle SAE International. Analyzována je relevantní mezinárodní a evropská právní úprava zaměřená na bezpečnost silničního provozu a regulaci požadavků na nově schvalované automatizované systémy řízení, současná právní úprava dopravních přestupků v České republice a Spolkové republice Německo a analyzuje také současnou podobu návrhu zákona, který by měl umožnit provoz automatizovaných vozidel na českých dálnicích. V návaznosti na výše uvedené poznatky docházím k závěrům, že odpovědnost bude u automatizovaných vozidel pravděpodobně rozšířena z řidiče a provozovatele také na výrobce. Pokud jde o plně automatizovaná vozidla, která mohou hypoteticky fungovat, aniž by v nich byl někdo fyzicky přítomen, lze po vzoru zahraničních... | cs_CZ |
dc.description.abstract | 1 Abstract Liability for traffic offences in vehicles with automated driving systems The purpose of this thesis is to provide a comprehensive assessment of the phenomenon of automated driving systems on liability for traffic offences. The aim of the thesis is to investigate how the operation of these in-vehicle systems affects the allocation of liability for different actors. The thesis is divided into seven chapters. It focuses on theoretical, secondary research and uses analytical, descriptive and synthetic methods. The thesis discusses the theoretical definition of automated driving systems and their taxonomy according to SAE International. It analyses relevant international and European legislation focused on road safety and regulation of requirements for newly approved automated driving systems, current legislation on traffic offences in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany, and also analyses the current form of the bill that should allow operation of automated vehicles on Czech motorways. In light of the findings above, I conclude that the liability for automated vehicles is likely to be extended from the driver and operator to the manufacturer as well. As regards fully automated vehicles, which can hypothetically operate without anyone being physically present inside, the liability... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Právnická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Automatizovaná vozidla | cs_CZ |
dc.subject | dopravní přestupky | cs_CZ |
dc.subject | odpovědnost za přestupek | cs_CZ |
dc.subject | Automated vehicles | en_US |
dc.subject | traffic offences | en_US |
dc.subject | liability for traffic offences | en_US |
dc.title | Odpovědnost za dopravní přestupky u vozidel se systémy automatizace řízení | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-22 | |
dc.description.department | Department of Administrative Law and Administrative Science | en_US |
dc.description.department | Katedra správního práva a správní vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Právnická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Law | en_US |
dc.identifier.repId | 268411 | |
dc.title.translated | Liability for traffic offences in vehicles with automated driving systems | en_US |
dc.contributor.referee | Sharp, Vladimír | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Law and Jurisprudence | en_US |
thesis.degree.discipline | Právo a právní věda | cs_CZ |
thesis.degree.program | Law and Jurisprudence | en_US |
thesis.degree.program | Právo a právní věda | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Právnická fakulta::Katedra správního práva a správní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Law::Department of Administrative Law and Administrative Science | en_US |
uk.faculty-name.cs | Právnická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Law | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Právo a právní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Law and Jurisprudence | en_US |
uk.degree-program.cs | Právo a právní věda | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Law and Jurisprudence | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | 1 Abstrakt Odpovědnost za dopravní přestupky u vozidel se systémy automatizace řízení Účelem diplomové práce je komplexní posouzení fenoménu automatizovaných systémů řízení na odpovědnost za dopravní přestupky. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se činnost těchto systémů ve vozidle promítne do alokace odpovědnosti u jednotlivých subjektů. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. Je zaměřena na teoretický, sekundární výzkum a využívá analytickou, deskriptivní a syntetickou metodu. Práce se věnuje otázkám teoretického vymezení pojmu automatizovaných systémů ve vozidlech a jejich taxonomii podle SAE International. Analyzována je relevantní mezinárodní a evropská právní úprava zaměřená na bezpečnost silničního provozu a regulaci požadavků na nově schvalované automatizované systémy řízení, současná právní úprava dopravních přestupků v České republice a Spolkové republice Německo a analyzuje také současnou podobu návrhu zákona, který by měl umožnit provoz automatizovaných vozidel na českých dálnicích. V návaznosti na výše uvedené poznatky docházím k závěrům, že odpovědnost bude u automatizovaných vozidel pravděpodobně rozšířena z řidiče a provozovatele také na výrobce. Pokud jde o plně automatizovaná vozidla, která mohou hypoteticky fungovat, aniž by v nich byl někdo fyzicky přítomen, lze po vzoru zahraničních... | cs_CZ |
uk.abstract.en | 1 Abstract Liability for traffic offences in vehicles with automated driving systems The purpose of this thesis is to provide a comprehensive assessment of the phenomenon of automated driving systems on liability for traffic offences. The aim of the thesis is to investigate how the operation of these in-vehicle systems affects the allocation of liability for different actors. The thesis is divided into seven chapters. It focuses on theoretical, secondary research and uses analytical, descriptive and synthetic methods. The thesis discusses the theoretical definition of automated driving systems and their taxonomy according to SAE International. It analyses relevant international and European legislation focused on road safety and regulation of requirements for newly approved automated driving systems, current legislation on traffic offences in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany, and also analyses the current form of the bill that should allow operation of automated vehicles on Czech motorways. In light of the findings above, I conclude that the liability for automated vehicles is likely to be extended from the driver and operator to the manufacturer as well. As regards fully automated vehicles, which can hypothetically operate without anyone being physically present inside, the liability... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra správního práva a správní vědy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |