Zobrazit minimální záznam

Liability for traffic offences in vehicles with automated driving systems
dc.contributor.advisorAdamec, Martin
dc.creatorBína, Jakub
dc.date.accessioned2025-02-12T10:06:30Z
dc.date.available2025-02-12T10:06:30Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196620
dc.description.abstract1 Abstrakt Odpovědnost za dopravní přestupky u vozidel se systémy automatizace řízení Účelem diplomové práce je komplexní posouzení fenoménu automatizovaných systémů řízení na odpovědnost za dopravní přestupky. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se činnost těchto systémů ve vozidle promítne do alokace odpovědnosti u jednotlivých subjektů. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. Je zaměřena na teoretický, sekundární výzkum a využívá analytickou, deskriptivní a syntetickou metodu. Práce se věnuje otázkám teoretického vymezení pojmu automatizovaných systémů ve vozidlech a jejich taxonomii podle SAE International. Analyzována je relevantní mezinárodní a evropská právní úprava zaměřená na bezpečnost silničního provozu a regulaci požadavků na nově schvalované automatizované systémy řízení, současná právní úprava dopravních přestupků v České republice a Spolkové republice Německo a analyzuje také současnou podobu návrhu zákona, který by měl umožnit provoz automatizovaných vozidel na českých dálnicích. V návaznosti na výše uvedené poznatky docházím k závěrům, že odpovědnost bude u automatizovaných vozidel pravděpodobně rozšířena z řidiče a provozovatele také na výrobce. Pokud jde o plně automatizovaná vozidla, která mohou hypoteticky fungovat, aniž by v nich byl někdo fyzicky přítomen, lze po vzoru zahraničních...cs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract Liability for traffic offences in vehicles with automated driving systems The purpose of this thesis is to provide a comprehensive assessment of the phenomenon of automated driving systems on liability for traffic offences. The aim of the thesis is to investigate how the operation of these in-vehicle systems affects the allocation of liability for different actors. The thesis is divided into seven chapters. It focuses on theoretical, secondary research and uses analytical, descriptive and synthetic methods. The thesis discusses the theoretical definition of automated driving systems and their taxonomy according to SAE International. It analyses relevant international and European legislation focused on road safety and regulation of requirements for newly approved automated driving systems, current legislation on traffic offences in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany, and also analyses the current form of the bill that should allow operation of automated vehicles on Czech motorways. In light of the findings above, I conclude that the liability for automated vehicles is likely to be extended from the driver and operator to the manufacturer as well. As regards fully automated vehicles, which can hypothetically operate without anyone being physically present inside, the liability...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.subjectAutomatizovaná vozidlacs_CZ
dc.subjectdopravní přestupkycs_CZ
dc.subjectodpovědnost za přestupekcs_CZ
dc.subjectAutomated vehiclesen_US
dc.subjecttraffic offencesen_US
dc.subjectliability for traffic offencesen_US
dc.titleOdpovědnost za dopravní přestupky u vozidel se systémy automatizace řízenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-22
dc.description.departmentDepartment of Administrative Law and Administrative Scienceen_US
dc.description.departmentKatedra správního práva a správní vědycs_CZ
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.identifier.repId268411
dc.title.translatedLiability for traffic offences in vehicles with automated driving systemsen_US
dc.contributor.refereeSharp, Vladimír
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.disciplinePrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Katedra správního práva a správní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Department of Administrative Law and Administrative Scienceen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enLaw and Jurisprudenceen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Odpovědnost za dopravní přestupky u vozidel se systémy automatizace řízení Účelem diplomové práce je komplexní posouzení fenoménu automatizovaných systémů řízení na odpovědnost za dopravní přestupky. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se činnost těchto systémů ve vozidle promítne do alokace odpovědnosti u jednotlivých subjektů. Práce je rozdělena do sedmi kapitol. Je zaměřena na teoretický, sekundární výzkum a využívá analytickou, deskriptivní a syntetickou metodu. Práce se věnuje otázkám teoretického vymezení pojmu automatizovaných systémů ve vozidlech a jejich taxonomii podle SAE International. Analyzována je relevantní mezinárodní a evropská právní úprava zaměřená na bezpečnost silničního provozu a regulaci požadavků na nově schvalované automatizované systémy řízení, současná právní úprava dopravních přestupků v České republice a Spolkové republice Německo a analyzuje také současnou podobu návrhu zákona, který by měl umožnit provoz automatizovaných vozidel na českých dálnicích. V návaznosti na výše uvedené poznatky docházím k závěrům, že odpovědnost bude u automatizovaných vozidel pravděpodobně rozšířena z řidiče a provozovatele také na výrobce. Pokud jde o plně automatizovaná vozidla, která mohou hypoteticky fungovat, aniž by v nich byl někdo fyzicky přítomen, lze po vzoru zahraničních...cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract Liability for traffic offences in vehicles with automated driving systems The purpose of this thesis is to provide a comprehensive assessment of the phenomenon of automated driving systems on liability for traffic offences. The aim of the thesis is to investigate how the operation of these in-vehicle systems affects the allocation of liability for different actors. The thesis is divided into seven chapters. It focuses on theoretical, secondary research and uses analytical, descriptive and synthetic methods. The thesis discusses the theoretical definition of automated driving systems and their taxonomy according to SAE International. It analyses relevant international and European legislation focused on road safety and regulation of requirements for newly approved automated driving systems, current legislation on traffic offences in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany, and also analyses the current form of the bill that should allow operation of automated vehicles on Czech motorways. In light of the findings above, I conclude that the liability for automated vehicles is likely to be extended from the driver and operator to the manufacturer as well. As regards fully automated vehicles, which can hypothetically operate without anyone being physically present inside, the liability...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Katedra správního práva a správní vědycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV