dc.contributor.advisor | Sedláčková, Daniela | |
dc.creator | Hanischová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2025-02-12T09:57:37Z | |
dc.date.available | 2025-02-12T09:57:37Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/196575 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá pedagogicko-psychologickou koncepcí profesora Reuvena Feuersteina. Tato koncepce pracuje s lidským intelektovým potenciálem a nahlíží na inteligenci jako na měnnou strukturu. V rámci této koncepce vznikla metoda a intervenční program zvaný Instrumentální obohacování. Instrumentální obohacování je velmi propracovaný systém pro rozvoj dovedností myslet a učit se a rozvíjí učební potenciál. Tato metoda a intervenční program jsou v současné době aplikovány po celém světě napříč společenským spektrem. Východisky práce jsou zejména teoretické zázemí metody a praktická aplikace této metody. Teoretická část práce se zabývá zejména principy koncepce v kontextu učení a její aplikací. Dále se práce zaměřuje na nástroje metody a na současnou situaci výskytu metody v České republice zejména v oblasti školního vzdělávání. Cílem praktické části práce je analýza aplikace metody na základních školách a popis postupu zavádění metody do školního vzdělávacího programu. V rámci empirického šetření jsou detailně zkoumány tři základní školy, které tuto metodu implementovaly do své výuky. Klíčová slova: Feuerstein, Instrumentální obohacování, Teorie inteligence, Kognitivní rozvoj | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the pedagogical-psychological concept of Professor Reuven Feuerstein. This concept works with human intellectual potential and views intelligence as a variable structure. As part of this concept, a method and intervention program called Instrumental Enrichment was created. Instrumental enrichment is a very sophisticated system for developing thinking and learning skills and developing learning potential. This method and intervention program are currently being applied worldwide across the social spectrum. The starting points of the work are mainly the theoretical background of the method and the practical application of this method. The theoretical part of the work mainly deals with the principles of the concept in the context of learning and its application. Furthermore, the work focuses on the tools of the method and on the current situation of the occurrence of the method in the Czech Republic, especially in the field of school education. The aim of the practical part of the work is the analysis of the application of the method in elementary schools and the description of the procedure for introducing the method into the school curriculum. As part of the empirical investigation, three elementary schools that implemented this method in their teaching are examined in... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Feuerstein|Instrumentální obohacování|Kognitivní rozvoj|Teorie inteligence | cs_CZ |
dc.subject | Feuerstein|Instrumental enrichment|Theory of intelligence|Cognitive development | en_US |
dc.title | Feuersteinova metoda Instrumentálního obohacování a možnosti její implementace do základních škol v České republice | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2025 | |
dcterms.dateAccepted | 2025-01-20 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 243790 | |
dc.title.translated | The Feuerstein Instrumental Enrichment program and its opportunities to implement in primary and lower secondary schools in the Czech Republic | en_US |
dc.contributor.referee | Kaščák, Ondrej | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá pedagogicko-psychologickou koncepcí profesora Reuvena Feuersteina. Tato koncepce pracuje s lidským intelektovým potenciálem a nahlíží na inteligenci jako na měnnou strukturu. V rámci této koncepce vznikla metoda a intervenční program zvaný Instrumentální obohacování. Instrumentální obohacování je velmi propracovaný systém pro rozvoj dovedností myslet a učit se a rozvíjí učební potenciál. Tato metoda a intervenční program jsou v současné době aplikovány po celém světě napříč společenským spektrem. Východisky práce jsou zejména teoretické zázemí metody a praktická aplikace této metody. Teoretická část práce se zabývá zejména principy koncepce v kontextu učení a její aplikací. Dále se práce zaměřuje na nástroje metody a na současnou situaci výskytu metody v České republice zejména v oblasti školního vzdělávání. Cílem praktické části práce je analýza aplikace metody na základních školách a popis postupu zavádění metody do školního vzdělávacího programu. V rámci empirického šetření jsou detailně zkoumány tři základní školy, které tuto metodu implementovaly do své výuky. Klíčová slova: Feuerstein, Instrumentální obohacování, Teorie inteligence, Kognitivní rozvoj | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis deals with the pedagogical-psychological concept of Professor Reuven Feuerstein. This concept works with human intellectual potential and views intelligence as a variable structure. As part of this concept, a method and intervention program called Instrumental Enrichment was created. Instrumental enrichment is a very sophisticated system for developing thinking and learning skills and developing learning potential. This method and intervention program are currently being applied worldwide across the social spectrum. The starting points of the work are mainly the theoretical background of the method and the practical application of this method. The theoretical part of the work mainly deals with the principles of the concept in the context of learning and its application. Furthermore, the work focuses on the tools of the method and on the current situation of the occurrence of the method in the Czech Republic, especially in the field of school education. The aim of the practical part of the work is the analysis of the application of the method in elementary schools and the description of the procedure for introducing the method into the school curriculum. As part of the empirical investigation, three elementary schools that implemented this method in their teaching are examined in... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |