Zobrazit minimální záznam

The Feuerstein Instrumental Enrichment program and its opportunities to implement in primary and lower secondary schools in the Czech Republic
dc.contributor.advisorSedláčková, Daniela
dc.creatorHanischová, Kateřina
dc.date.accessioned2025-02-12T09:57:37Z
dc.date.available2025-02-12T09:57:37Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196575
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá pedagogicko-psychologickou koncepcí profesora Reuvena Feuersteina. Tato koncepce pracuje s lidským intelektovým potenciálem a nahlíží na inteligenci jako na měnnou strukturu. V rámci této koncepce vznikla metoda a intervenční program zvaný Instrumentální obohacování. Instrumentální obohacování je velmi propracovaný systém pro rozvoj dovedností myslet a učit se a rozvíjí učební potenciál. Tato metoda a intervenční program jsou v současné době aplikovány po celém světě napříč společenským spektrem. Východisky práce jsou zejména teoretické zázemí metody a praktická aplikace této metody. Teoretická část práce se zabývá zejména principy koncepce v kontextu učení a její aplikací. Dále se práce zaměřuje na nástroje metody a na současnou situaci výskytu metody v České republice zejména v oblasti školního vzdělávání. Cílem praktické části práce je analýza aplikace metody na základních školách a popis postupu zavádění metody do školního vzdělávacího programu. V rámci empirického šetření jsou detailně zkoumány tři základní školy, které tuto metodu implementovaly do své výuky. Klíčová slova: Feuerstein, Instrumentální obohacování, Teorie inteligence, Kognitivní rozvojcs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the pedagogical-psychological concept of Professor Reuven Feuerstein. This concept works with human intellectual potential and views intelligence as a variable structure. As part of this concept, a method and intervention program called Instrumental Enrichment was created. Instrumental enrichment is a very sophisticated system for developing thinking and learning skills and developing learning potential. This method and intervention program are currently being applied worldwide across the social spectrum. The starting points of the work are mainly the theoretical background of the method and the practical application of this method. The theoretical part of the work mainly deals with the principles of the concept in the context of learning and its application. Furthermore, the work focuses on the tools of the method and on the current situation of the occurrence of the method in the Czech Republic, especially in the field of school education. The aim of the practical part of the work is the analysis of the application of the method in elementary schools and the description of the procedure for introducing the method into the school curriculum. As part of the empirical investigation, three elementary schools that implemented this method in their teaching are examined in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectFeuerstein|Instrumentální obohacování|Kognitivní rozvoj|Teorie inteligencecs_CZ
dc.subjectFeuerstein|Instrumental enrichment|Theory of intelligence|Cognitive developmenten_US
dc.titleFeuersteinova metoda Instrumentálního obohacování a možnosti její implementace do základních škol v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2025
dcterms.dateAccepted2025-01-20
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId243790
dc.title.translatedThe Feuerstein Instrumental Enrichment program and its opportunities to implement in primary and lower secondary schools in the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeKaščák, Ondrej
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá pedagogicko-psychologickou koncepcí profesora Reuvena Feuersteina. Tato koncepce pracuje s lidským intelektovým potenciálem a nahlíží na inteligenci jako na měnnou strukturu. V rámci této koncepce vznikla metoda a intervenční program zvaný Instrumentální obohacování. Instrumentální obohacování je velmi propracovaný systém pro rozvoj dovedností myslet a učit se a rozvíjí učební potenciál. Tato metoda a intervenční program jsou v současné době aplikovány po celém světě napříč společenským spektrem. Východisky práce jsou zejména teoretické zázemí metody a praktická aplikace této metody. Teoretická část práce se zabývá zejména principy koncepce v kontextu učení a její aplikací. Dále se práce zaměřuje na nástroje metody a na současnou situaci výskytu metody v České republice zejména v oblasti školního vzdělávání. Cílem praktické části práce je analýza aplikace metody na základních školách a popis postupu zavádění metody do školního vzdělávacího programu. V rámci empirického šetření jsou detailně zkoumány tři základní školy, které tuto metodu implementovaly do své výuky. Klíčová slova: Feuerstein, Instrumentální obohacování, Teorie inteligence, Kognitivní rozvojcs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the pedagogical-psychological concept of Professor Reuven Feuerstein. This concept works with human intellectual potential and views intelligence as a variable structure. As part of this concept, a method and intervention program called Instrumental Enrichment was created. Instrumental enrichment is a very sophisticated system for developing thinking and learning skills and developing learning potential. This method and intervention program are currently being applied worldwide across the social spectrum. The starting points of the work are mainly the theoretical background of the method and the practical application of this method. The theoretical part of the work mainly deals with the principles of the concept in the context of learning and its application. Furthermore, the work focuses on the tools of the method and on the current situation of the occurrence of the method in the Czech Republic, especially in the field of school education. The aim of the practical part of the work is the analysis of the application of the method in elementary schools and the description of the procedure for introducing the method into the school curriculum. As part of the empirical investigation, three elementary schools that implemented this method in their teaching are examined in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV