Zobrazit minimální záznam

Basics of the Internet - educational web app
dc.contributor.advisorYaghobová, Anna
dc.creatorKohut, Ondřej
dc.date.accessioned2025-06-19T15:52:58Z
dc.date.available2025-06-19T15:52:58Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/196387
dc.description.abstractA small revision of the Framework Education Programme for primary schools brings four areas into computing from September 2024. The Digital Technologies area includes a new topic on "the basics of how the internet works". However, teaching materials are currently in short supply. Moreover, pupils and teachers often have distorted ideas about how the internet works. As part of this work, an application has been developed that visualises the workings of the internet and, through interactive tasks, enables pupils to better understand the key concepts of the subject. The content of the app is designed to be used both in the classroom and for self-study. The work includes documentation that allows programmers to participate in the extension of the application. The application has been tested by 57 pupils of 2nd grade of primary school. Based on the testing, the application was improved in several iterations. During the development, emphasis was placed on both user-friendliness and the quality of the didactic content. The inclusion of the app in the curriculum could therefore contribute to its improvement. Teachers can use the app as a full-fledged teaching material and students could use the app to get a better idea of how the Internet works.en_US
dc.description.abstractMalá revize RVP pro ZŠ přináší do informatiky od září 2024 čtyři oblasti. Součástí oblasti Digitální technologie je i nové téma "základy fungování internetu". Materiálů pro výuku je ale v současnosti nedostatek. Žáci i učitelé mají navíc často zkreslené představy ohledně fungování internetu. V rámci této práce vznikla aplikace, která vizualizuje fungování internetu a formou interaktivních úkolů umožňuje žákovi lepší pochopení klíčových konceptů problematiky. Obsah aplikace je koncipován tak, aby šla použít jak ve výuce, tak při samostudiu. Součástí práce je i dokumentace, která umožní programátorům podílet se na rozšiřování aplikace. Aplikaci vyzkoušelo 57 žáků 2. stupně ZŠ. V rámci testování byla aplikace v několika iteracích vylepšována. Při tvorbě byl kladen důraz jak na uživatelskou přívětivost, tak na kvalitu didaktického obsahu. Zařazení aplikace do výuky by proto mohlo přispět k jejímu zkvalitnění. Učitelé mohou aplikaci použít jako plnohodnotný materiál pro výuku a žákům by aplikace mohla umožnit vytvořit si lepší představu o tom, jak funguje internet.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectinternet|web app|didactics|computer science education|computer scienceen_US
dc.subjectinternet|webová aplikace|didaktika|výuka informatiky|informatikacs_CZ
dc.titleZáklady fungování internetu - výuková webová aplikacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-13
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId256556
dc.title.translatedBasics of the Internet - educational web appen_US
dc.contributor.refereePešková, Klára
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMathematics for Teacher Education - Computer Science for Teacher Educationen_US
thesis.degree.disciplineMatematika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Informatika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programMathematics for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programMatematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csMatematika se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Informatika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enMathematics for Teacher Education - Computer Science for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csMatematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enMathematics for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMalá revize RVP pro ZŠ přináší do informatiky od září 2024 čtyři oblasti. Součástí oblasti Digitální technologie je i nové téma "základy fungování internetu". Materiálů pro výuku je ale v současnosti nedostatek. Žáci i učitelé mají navíc často zkreslené představy ohledně fungování internetu. V rámci této práce vznikla aplikace, která vizualizuje fungování internetu a formou interaktivních úkolů umožňuje žákovi lepší pochopení klíčových konceptů problematiky. Obsah aplikace je koncipován tak, aby šla použít jak ve výuce, tak při samostudiu. Součástí práce je i dokumentace, která umožní programátorům podílet se na rozšiřování aplikace. Aplikaci vyzkoušelo 57 žáků 2. stupně ZŠ. V rámci testování byla aplikace v několika iteracích vylepšována. Při tvorbě byl kladen důraz jak na uživatelskou přívětivost, tak na kvalitu didaktického obsahu. Zařazení aplikace do výuky by proto mohlo přispět k jejímu zkvalitnění. Učitelé mohou aplikaci použít jako plnohodnotný materiál pro výuku a žákům by aplikace mohla umožnit vytvořit si lepší představu o tom, jak funguje internet.cs_CZ
uk.abstract.enA small revision of the Framework Education Programme for primary schools brings four areas into computing from September 2024. The Digital Technologies area includes a new topic on "the basics of how the internet works". However, teaching materials are currently in short supply. Moreover, pupils and teachers often have distorted ideas about how the internet works. As part of this work, an application has been developed that visualises the workings of the internet and, through interactive tasks, enables pupils to better understand the key concepts of the subject. The content of the app is designed to be used both in the classroom and for self-study. The work includes documentation that allows programmers to participate in the extension of the application. The application has been tested by 57 pupils of 2nd grade of primary school. Based on the testing, the application was improved in several iterations. During the development, emphasis was placed on both user-friendliness and the quality of the didactic content. The inclusion of the app in the curriculum could therefore contribute to its improvement. Teachers can use the app as a full-fledged teaching material and students could use the app to get a better idea of how the Internet works.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantBrom, Cyril
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV