Právní úprava reklamy a její harmonizace s právem EU
Legal regulation of advertisement and its harmonization with EU law
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19551Identifikátory
SIS: 66966
Kolekce
- Kvalifikační práce [14207]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tichý, Luboš
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra evropského práva
Datum obhajoby
15. 12. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Téma regulace reklamy lze jen stěží označit za oblast, kterou by se odborná literatura nezabývala. Právě naopak. Už sama o sobě reklama vzbuzuje v lidech zájem a stala se atraktivním tématem pro mnoho vědních oborů, které tento fenomén nezkoumají odděleně, jako samostatný jev, nýbrž jej zasazují do širšího kontextu. Takto jsem pojala i tuto práci. Reklamu, v této práci především rozpracovanou klamavou reklamu, lze považovat za průnik oblasti nekalé soutěže, reklamy a ochrany spotřebitele. Cílem této práce je vytvořit stručný a ucelený náhled na úpravu reklamy napříč právním řádem a na harmonizaci této oblasti s právem komunitárním. Reklama jako projev nekalé soutěže je po dlouhé době předmětem národní úpravy, nicméně při budoucím společném trhu je třeba k odstranění různých forem překážek jisté harmonizace předpisů v této oblasti, protože reklama je přeshraniční záležitost způsobem svého šíření a omezující právní předpisy v jednotlivých státech by mohly bránit volnému pohybu zboží. Vzhledem k tomu, že jde o problematiku dvojího druhu, nebyla volena úprava přímo platným právním předpisem, nýbrž úprava směrnicová, která zajišťuje harmonizaci, která na druhé straně ovšem reklamu, která se týká určitých škodlivých látek a je předmětem zákazu, směřuje do oblasti práva veřejného, které lze tímto způsobem nejlépe...