Zobrazit minimální záznam

Information behavior of users of the Faculty of Arts Library when using electronic information resources
dc.contributor.advisorMálková, Michaela
dc.creatorPoláková, Andrea
dc.date.accessioned2024-11-29T13:42:07Z
dc.date.available2024-11-29T13:42:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/195104
dc.description.abstractKlíčová slova: informační chování, informační potřeba, uživatelé Knihovny FF UK, elektronické informační zdroje Abstrakt: Tato bakalářská práce se zaměřuje na informační chování uživatelů Knihovny Filozofické fakulty Univerzity Karlovy a jejich práci s elektronickými informačními zdroji (EIZ) a také vliv na informační gramotnost uživatelů. Cílem práce bylo zjistit, jak uživatelé vyhledávají, hodnotí, používají a sdílejí informace prostřednictvím EIZ v knihovně a jaké faktory ovlivňují jejich využívání. Metodologicky práce vycházela z kvantitativního výzkumu, který zahrnoval dotazníkové šetření mezi uživateli knihovny. Dotazník se zaměřil na zjištění frekvence používání EIZ, způsobů vyhledávání informací a hodnocení kvality získaných informací. Výsledky výzkumu ukázaly, že většina uživatelů považuje EIZ za užitečný a hodnotný nástroj pro získávání informací, přičemž 72,5 % respondentů uvedlo, že nemají problémy s používáním těchto zdrojů. Pouze 25 % respondentů občas potřebuje pomoc knihovníků při využívání EIZ, což poukazuje na určitou míru samostatnosti uživatelů. Další klíčové zjištění je, že 41,7 % respondentů považuje možnost vzdáleného přístupu k EIZ za hlavní faktor, který ovlivňuje jejich využívání. Závěrem práce je, že pro lepší porozumění a efektivní využívání EIZ je důležité spojit poznatky z...cs_CZ
dc.description.abstractKey words: information behaviour, information need, users of the FF UK Library, electronic information resources Abstract: This bachelor's thesis focuses on the information behavior of users of the Library of the Faculty of Arts at Charles University and their work with electronic information resources (EIR), as well as its impact on users' information literacy. The aim of the thesis was to find out how users search for, evaluate, use, and share information through EIR in the library, and what factors influence their usage. Methodologically, the thesis was based on quantitative research, which included a survey among library users. The questionnaire focused on determining the frequency of EIR use, methods of information searching, and evaluation of the quality of the obtained information. The research results showed that most users consider EIR to be a useful and valuable tool for obtaining information, with 72.5% of respondents indicating that they have no problems using these resources. However, only 25% of respondents occasionally need help from librarians in using EIR, which points to a certain degree of user independence. Another key finding is that 41.7% of respondents consider the possibility of remote access to EIR as the main factor influencing their usage. The conclusion of the thesis is that for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectinformation behaviour|Faculty of Arts Library users|electronic information resourcesen_US
dc.subjectInformační chování|uživatelé Knihovny FF UK|elektronické informační zdrojecs_CZ
dc.titleInformační chování uživatelů Knihovny Filozofické fakulty Univerzity Karlovy při užívání elektronických informačních zdrojůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId259013
dc.title.translatedInformation behavior of users of the Faculty of Arts Library when using electronic information resourcesen_US
dc.contributor.refereeJarolímková, Adéla
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csKlíčová slova: informační chování, informační potřeba, uživatelé Knihovny FF UK, elektronické informační zdroje Abstrakt: Tato bakalářská práce se zaměřuje na informační chování uživatelů Knihovny Filozofické fakulty Univerzity Karlovy a jejich práci s elektronickými informačními zdroji (EIZ) a také vliv na informační gramotnost uživatelů. Cílem práce bylo zjistit, jak uživatelé vyhledávají, hodnotí, používají a sdílejí informace prostřednictvím EIZ v knihovně a jaké faktory ovlivňují jejich využívání. Metodologicky práce vycházela z kvantitativního výzkumu, který zahrnoval dotazníkové šetření mezi uživateli knihovny. Dotazník se zaměřil na zjištění frekvence používání EIZ, způsobů vyhledávání informací a hodnocení kvality získaných informací. Výsledky výzkumu ukázaly, že většina uživatelů považuje EIZ za užitečný a hodnotný nástroj pro získávání informací, přičemž 72,5 % respondentů uvedlo, že nemají problémy s používáním těchto zdrojů. Pouze 25 % respondentů občas potřebuje pomoc knihovníků při využívání EIZ, což poukazuje na určitou míru samostatnosti uživatelů. Další klíčové zjištění je, že 41,7 % respondentů považuje možnost vzdáleného přístupu k EIZ za hlavní faktor, který ovlivňuje jejich využívání. Závěrem práce je, že pro lepší porozumění a efektivní využívání EIZ je důležité spojit poznatky z...cs_CZ
uk.abstract.enKey words: information behaviour, information need, users of the FF UK Library, electronic information resources Abstract: This bachelor's thesis focuses on the information behavior of users of the Library of the Faculty of Arts at Charles University and their work with electronic information resources (EIR), as well as its impact on users' information literacy. The aim of the thesis was to find out how users search for, evaluate, use, and share information through EIR in the library, and what factors influence their usage. Methodologically, the thesis was based on quantitative research, which included a survey among library users. The questionnaire focused on determining the frequency of EIR use, methods of information searching, and evaluation of the quality of the obtained information. The research results showed that most users consider EIR to be a useful and valuable tool for obtaining information, with 72.5% of respondents indicating that they have no problems using these resources. However, only 25% of respondents occasionally need help from librarians in using EIR, which points to a certain degree of user independence. Another key finding is that 41.7% of respondents consider the possibility of remote access to EIR as the main factor influencing their usage. The conclusion of the thesis is that for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV