Zobrazit minimální záznam

Predictors of mental health among university students
dc.contributor.advisorZábrodská, Kateřina
dc.creatorRyska, Tomáš
dc.date.accessioned2024-11-29T01:47:07Z
dc.date.available2024-11-29T01:47:07Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194964
dc.description.abstract(česky) Tato bakalářská práce představuje návrh výzkumu zaměřeného na porozumění konceptům duševního zdraví a well-being u vysokoškolských studentů v České republice. Práce se zabývá prevalencí duševních problémů mezi studenty a popisuje hlavní stresory spojené s univerzitním studiem, jako jsou akademický tlak, sociální izolace a nejistota ohledně budoucnosti. Dále analyzuje psychosociální faktory, které ovlivňují zvládání těchto stresorů a celkovou psychickou pohodu studentů, včetně výkonové motivace, sociální podpory, sebevědomí a dalších osobnostních charakteristik. V teoretické části je prozkoumána literatura, která vysvětluje klíčové pojmy jako duševní zdraví a well-being a která představuje výzkumy týkající se prevalence psychických problémů mezi studenty. Tato část práce také zkoumá vztah mezi duševním zdravím a akademickými výsledky studentů. Hlavním přínosem práce je její praktická část, kde je navržena konstrukce průzkumu duševního zdraví mezi vysokoškolskými studenty. Návrh výzkumu využívá kvalitativní metodologii, konkrétně polostrukturované rozhovory, které umožňují získat detailní pohled na osobní zkušenosti a názory studentů. Analýza dat z navržených rozhovorů zahrnuje tematickou analýzu, která by identifikovala hlavní vzorce a témata ovlivňující duševní zdraví a způsoby, jakými...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): This bachelor thesis presents a research proposal focused on the understanding of mental health and well-being concepts among university students in the Czech Republic. The thesis examines the prevalence of mental health problems among students and describes the main stressors associated with university study, such as academic pressure, social isolation and uncertainty about the future. It also analyses the psychosocial factors that influence students' coping with these stressors and their overall psychological well-being, including performance motivation, social support, self-esteem and other personal characteristics. In the theoretical section, the literature is reviewed to explain key concepts such as mental health and well-being and to present research on the prevalence of mental health problems among students. This part of the thesis also examines the relationship between mental health and students' academic achievement. The main contribution of the thesis is its practical part, where the design of a survey on mental health among university students is proposed. The research design uses a qualitative methodology, specifically semi-structured interviews, to gain a detailed insight into students' personal experiences and views. Data analysis from the proposed interviews includes...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectwellbeing|college|stress|students|mental healthen_US
dc.subjectwellbeing|vysoká škola|stres|studenti|psychické zdravícs_CZ
dc.titlePrediktory duševního zdraví u vysokoškolských studentůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId249745
dc.title.translatedPredictors of mental health among university studentsen_US
dc.contributor.refereeKašická, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.cs(česky) Tato bakalářská práce představuje návrh výzkumu zaměřeného na porozumění konceptům duševního zdraví a well-being u vysokoškolských studentů v České republice. Práce se zabývá prevalencí duševních problémů mezi studenty a popisuje hlavní stresory spojené s univerzitním studiem, jako jsou akademický tlak, sociální izolace a nejistota ohledně budoucnosti. Dále analyzuje psychosociální faktory, které ovlivňují zvládání těchto stresorů a celkovou psychickou pohodu studentů, včetně výkonové motivace, sociální podpory, sebevědomí a dalších osobnostních charakteristik. V teoretické části je prozkoumána literatura, která vysvětluje klíčové pojmy jako duševní zdraví a well-being a která představuje výzkumy týkající se prevalence psychických problémů mezi studenty. Tato část práce také zkoumá vztah mezi duševním zdravím a akademickými výsledky studentů. Hlavním přínosem práce je její praktická část, kde je navržena konstrukce průzkumu duševního zdraví mezi vysokoškolskými studenty. Návrh výzkumu využívá kvalitativní metodologii, konkrétně polostrukturované rozhovory, které umožňují získat detailní pohled na osobní zkušenosti a názory studentů. Analýza dat z navržených rozhovorů zahrnuje tematickou analýzu, která by identifikovala hlavní vzorce a témata ovlivňující duševní zdraví a způsoby, jakými...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): This bachelor thesis presents a research proposal focused on the understanding of mental health and well-being concepts among university students in the Czech Republic. The thesis examines the prevalence of mental health problems among students and describes the main stressors associated with university study, such as academic pressure, social isolation and uncertainty about the future. It also analyses the psychosocial factors that influence students' coping with these stressors and their overall psychological well-being, including performance motivation, social support, self-esteem and other personal characteristics. In the theoretical section, the literature is reviewed to explain key concepts such as mental health and well-being and to present research on the prevalence of mental health problems among students. This part of the thesis also examines the relationship between mental health and students' academic achievement. The main contribution of the thesis is its practical part, where the design of a survey on mental health among university students is proposed. The research design uses a qualitative methodology, specifically semi-structured interviews, to gain a detailed insight into students' personal experiences and views. Data analysis from the proposed interviews includes...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV