Zobrazit minimální záznam

The Role of Media in Perception of Sustainability
dc.contributor.advisorKoudelková, Petra
dc.creatorTomášková, Petra
dc.date.accessioned2024-11-29T10:14:26Z
dc.date.available2024-11-29T10:14:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194946
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá vliv médií na vnímání konceptu udržitelnosti napříč generacemi X, Y a Z. Každá z těchto generací má k udržitelnosti a médiím specifický vztah, který se odráží v jejich postojích a chování. S rostoucím významem environmentálních otázek je klíčové porozumět, jak mediální pokrytí formuje veřejné povědomí a postoje k udržitelnosti. Kvalitní informovanost veřejnosti má potenciál ovlivňovat rozhodování firem a politiků, kteří hrají zásadní roli v boji proti klimatické změně a dosahování udržitelných cílů. Výzkum využil metodologii hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s 21 respondenty ve věku 19 až 59 let. Data byla analyzována pomocí otevřeného kódování a následné kategorizace. Výsledky odhalují, že média významně ovlivňují chápání konceptu udržitelnosti ve společnosti. Ukázalo se, že udržitelnost je pro veřejnost poněkud široké téma, přičemž diskuse se často zužuje na klimatickou změnu. Generační rozdíly se projevily v preferenci zdrojů informací: starší generace inklinují k tradičním médiím, zatímco mladší generace nejčastěji využívají sociální sítě. Respondenti zpravidla aktivně nevyhledávají informace o udržitelnosti, ale přijímají ty, které jsou jim nabídnuty. Výzkum identifikoval strach jako silný prvek v procesu informování o udržitelnosti, který média využívají k...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores the influence of media on the perception of the concept of sustainability across Generations X, Y and Z. Each of these generations has a specific relationship with sustainability and the media, which is reflected in their attitudes and behaviours. With the growing importance of environmental issues, it is crucial to understand how media coverage shapes public awareness and attitudes towards sustainability. High-quality public information has the potential to influence the decision-making of companies and politicians who play a crucial role in combating climate change and achieving sustainable goals. The research used an in-depth semi-structured interview methodology with 21 respondents aged 19 to 59. Data was analysed using open coding and subsequent categorisation. The results reveal that the media significantly influences society's understanding of the concept of sustainability. It showed that sustainability is a somewhat broad topic for the public, with the discussion often narrowed to climate change. Generational differences are reflected in the preference of information sources: older generations tend to use traditional media, while younger generations most often use social networks. Respondents do not actively seek out information on sustainability, but accept that which...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectsustainabilityen_US
dc.subjectsustainable developmenten_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectmedia contenten_US
dc.subjectopen codingen_US
dc.subjectsubjective perceptionen_US
dc.subjectgenerational differencesen_US
dc.subjectframingen_US
dc.subjectudržitelnostcs_CZ
dc.subjectudržitelný rozvojcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectmediální obsahcs_CZ
dc.subjectotevřené kódovánícs_CZ
dc.subjectsubjektivní vnímánícs_CZ
dc.subjectgenerační rozdílycs_CZ
dc.subjectframingcs_CZ
dc.titleRole médií ve vnímání udržitelnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-19
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId272515
dc.title.translatedThe Role of Media in Perception of Sustainabilityen_US
dc.contributor.refereeJavornicky Brumovská, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá vliv médií na vnímání konceptu udržitelnosti napříč generacemi X, Y a Z. Každá z těchto generací má k udržitelnosti a médiím specifický vztah, který se odráží v jejich postojích a chování. S rostoucím významem environmentálních otázek je klíčové porozumět, jak mediální pokrytí formuje veřejné povědomí a postoje k udržitelnosti. Kvalitní informovanost veřejnosti má potenciál ovlivňovat rozhodování firem a politiků, kteří hrají zásadní roli v boji proti klimatické změně a dosahování udržitelných cílů. Výzkum využil metodologii hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s 21 respondenty ve věku 19 až 59 let. Data byla analyzována pomocí otevřeného kódování a následné kategorizace. Výsledky odhalují, že média významně ovlivňují chápání konceptu udržitelnosti ve společnosti. Ukázalo se, že udržitelnost je pro veřejnost poněkud široké téma, přičemž diskuse se často zužuje na klimatickou změnu. Generační rozdíly se projevily v preferenci zdrojů informací: starší generace inklinují k tradičním médiím, zatímco mladší generace nejčastěji využívají sociální sítě. Respondenti zpravidla aktivně nevyhledávají informace o udržitelnosti, ale přijímají ty, které jsou jim nabídnuty. Výzkum identifikoval strach jako silný prvek v procesu informování o udržitelnosti, který média využívají k...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores the influence of media on the perception of the concept of sustainability across Generations X, Y and Z. Each of these generations has a specific relationship with sustainability and the media, which is reflected in their attitudes and behaviours. With the growing importance of environmental issues, it is crucial to understand how media coverage shapes public awareness and attitudes towards sustainability. High-quality public information has the potential to influence the decision-making of companies and politicians who play a crucial role in combating climate change and achieving sustainable goals. The research used an in-depth semi-structured interview methodology with 21 respondents aged 19 to 59. Data was analysed using open coding and subsequent categorisation. The results reveal that the media significantly influences society's understanding of the concept of sustainability. It showed that sustainability is a somewhat broad topic for the public, with the discussion often narrowed to climate change. Generational differences are reflected in the preference of information sources: older generations tend to use traditional media, while younger generations most often use social networks. Respondents do not actively seek out information on sustainability, but accept that which...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV