dc.contributor.advisor | Pýcha, Čeněk | |
dc.creator | Landová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T08:04:32Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T08:04:32Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/194872 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu používání digitálních vzdělávacích nástrojů s umělou inteligencí na středních a vysokých školách. Cílem je zhodnotit, jak tyto nástroje, konkrétně Rytr.me, Perplexity AI a ChatPDF, ovlivňují studijní proces, zlepšují výuku a jaké výhody a výzvy přinášejí pro studenty a pedagogy. Teoretická část práce se zabývá konceptem umělé inteligence a jejími aplikacemi ve vzdělávání. Součástí je i historický přehled vývoje AI, jehož cílem je ukázat, jak se technologie postupně integrovaly do vzdělávacích procesů. Dále se věnuje současným trendům a budoucím výzvám, včetně etických a pedagogických aspektů spojených s použitím AI ve vzdělávání. Praktická část zahrnuje kvalitativní výzkum zaměřený na analýzu interakcí studentů s vybranými AI nástroji. Prostřednictvím dotazníků a praktických scénářů jsou zkoumány jejich postupy při práci s těmito nástroji, prompty, které používali, a výsledky, které jim nástroje poskytly. Tato část se zaměřuje na hodnocení efektivity a přínosu těchto nástrojů pro podporu výuky a jejich vliv na vzdělávací zkušenost studentů. Klíčová slova testování, nástroje, umělá inteligence, vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.abstract | This bachelor's thesis focuses on the analysis of the use of digital educational tools with artificial intelligence in secondary and higher education institutions. The goal is to evaluate how these tools, specifically Rytr.me, Perplexity AI, and ChatPDF, influence the learning process, enhance teaching, and identify the benefits and challenges they present for students and educators. The theoretical part of the thesis deals with the concept of artificial intelligence and its applications in education. It includes a historical overview of the development of AI, aiming to show how technology has gradually been integrated into educational processes. Additionally, it addresses current trends and future challenges, including ethical and pedagogical aspects associated with the use of AI in education. The practical part involves qualitative research focused on analyzing students interactions with selected AI tools. Through questionnaires and practical scenarios, the study examines their approaches to using these tools, the prompts they employed, and the outcomes provided by the tools. This section aims to assess the effectiveness and benefits of these tools in supporting education and their impact on students' educational experiences. Keywords testing, tools, artificial intelligence, education | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | testing|tools|artificial intelligence|education | en_US |
dc.subject | testování|nástroje|umělá inteligence|vzdělávání | cs_CZ |
dc.title | Testování využití AI nástrojů ve vzdělávacím procesu | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-03 | |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
dc.description.department | Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 269137 | |
dc.title.translated | Testing the use of AI tools in the educational process | en_US |
dc.contributor.referee | Lipková, Helena | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.degree.discipline | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Information Studies and Librarianship | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information Studies and Librarianship | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu používání digitálních vzdělávacích nástrojů s umělou inteligencí na středních a vysokých školách. Cílem je zhodnotit, jak tyto nástroje, konkrétně Rytr.me, Perplexity AI a ChatPDF, ovlivňují studijní proces, zlepšují výuku a jaké výhody a výzvy přinášejí pro studenty a pedagogy. Teoretická část práce se zabývá konceptem umělé inteligence a jejími aplikacemi ve vzdělávání. Součástí je i historický přehled vývoje AI, jehož cílem je ukázat, jak se technologie postupně integrovaly do vzdělávacích procesů. Dále se věnuje současným trendům a budoucím výzvám, včetně etických a pedagogických aspektů spojených s použitím AI ve vzdělávání. Praktická část zahrnuje kvalitativní výzkum zaměřený na analýzu interakcí studentů s vybranými AI nástroji. Prostřednictvím dotazníků a praktických scénářů jsou zkoumány jejich postupy při práci s těmito nástroji, prompty, které používali, a výsledky, které jim nástroje poskytly. Tato část se zaměřuje na hodnocení efektivity a přínosu těchto nástrojů pro podporu výuky a jejich vliv na vzdělávací zkušenost studentů. Klíčová slova testování, nástroje, umělá inteligence, vzdělávání | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor's thesis focuses on the analysis of the use of digital educational tools with artificial intelligence in secondary and higher education institutions. The goal is to evaluate how these tools, specifically Rytr.me, Perplexity AI, and ChatPDF, influence the learning process, enhance teaching, and identify the benefits and challenges they present for students and educators. The theoretical part of the thesis deals with the concept of artificial intelligence and its applications in education. It includes a historical overview of the development of AI, aiming to show how technology has gradually been integrated into educational processes. Additionally, it addresses current trends and future challenges, including ethical and pedagogical aspects associated with the use of AI in education. The practical part involves qualitative research focused on analyzing students interactions with selected AI tools. Through questionnaires and practical scenarios, the study examines their approaches to using these tools, the prompts they employed, and the outcomes provided by the tools. This section aims to assess the effectiveness and benefits of these tools in supporting education and their impact on students' educational experiences. Keywords testing, tools, artificial intelligence, education | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |