Zobrazit minimální záznam

Testing the use of AI tools in the educational process
dc.contributor.advisorPýcha, Čeněk
dc.creatorLandová, Veronika
dc.date.accessioned2024-11-29T08:04:32Z
dc.date.available2024-11-29T08:04:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194872
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu používání digitálních vzdělávacích nástrojů s umělou inteligencí na středních a vysokých školách. Cílem je zhodnotit, jak tyto nástroje, konkrétně Rytr.me, Perplexity AI a ChatPDF, ovlivňují studijní proces, zlepšují výuku a jaké výhody a výzvy přinášejí pro studenty a pedagogy. Teoretická část práce se zabývá konceptem umělé inteligence a jejími aplikacemi ve vzdělávání. Součástí je i historický přehled vývoje AI, jehož cílem je ukázat, jak se technologie postupně integrovaly do vzdělávacích procesů. Dále se věnuje současným trendům a budoucím výzvám, včetně etických a pedagogických aspektů spojených s použitím AI ve vzdělávání. Praktická část zahrnuje kvalitativní výzkum zaměřený na analýzu interakcí studentů s vybranými AI nástroji. Prostřednictvím dotazníků a praktických scénářů jsou zkoumány jejich postupy při práci s těmito nástroji, prompty, které používali, a výsledky, které jim nástroje poskytly. Tato část se zaměřuje na hodnocení efektivity a přínosu těchto nástrojů pro podporu výuky a jejich vliv na vzdělávací zkušenost studentů. Klíčová slova testování, nástroje, umělá inteligence, vzdělávánícs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis focuses on the analysis of the use of digital educational tools with artificial intelligence in secondary and higher education institutions. The goal is to evaluate how these tools, specifically Rytr.me, Perplexity AI, and ChatPDF, influence the learning process, enhance teaching, and identify the benefits and challenges they present for students and educators. The theoretical part of the thesis deals with the concept of artificial intelligence and its applications in education. It includes a historical overview of the development of AI, aiming to show how technology has gradually been integrated into educational processes. Additionally, it addresses current trends and future challenges, including ethical and pedagogical aspects associated with the use of AI in education. The practical part involves qualitative research focused on analyzing students interactions with selected AI tools. Through questionnaires and practical scenarios, the study examines their approaches to using these tools, the prompts they employed, and the outcomes provided by the tools. This section aims to assess the effectiveness and benefits of these tools in supporting education and their impact on students' educational experiences. Keywords testing, tools, artificial intelligence, educationen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecttesting|tools|artificial intelligence|educationen_US
dc.subjecttestování|nástroje|umělá inteligence|vzdělávánícs_CZ
dc.titleTestování využití AI nástrojů ve vzdělávacím procesucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId269137
dc.title.translatedTesting the use of AI tools in the educational processen_US
dc.contributor.refereeLipková, Helena
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu používání digitálních vzdělávacích nástrojů s umělou inteligencí na středních a vysokých školách. Cílem je zhodnotit, jak tyto nástroje, konkrétně Rytr.me, Perplexity AI a ChatPDF, ovlivňují studijní proces, zlepšují výuku a jaké výhody a výzvy přinášejí pro studenty a pedagogy. Teoretická část práce se zabývá konceptem umělé inteligence a jejími aplikacemi ve vzdělávání. Součástí je i historický přehled vývoje AI, jehož cílem je ukázat, jak se technologie postupně integrovaly do vzdělávacích procesů. Dále se věnuje současným trendům a budoucím výzvám, včetně etických a pedagogických aspektů spojených s použitím AI ve vzdělávání. Praktická část zahrnuje kvalitativní výzkum zaměřený na analýzu interakcí studentů s vybranými AI nástroji. Prostřednictvím dotazníků a praktických scénářů jsou zkoumány jejich postupy při práci s těmito nástroji, prompty, které používali, a výsledky, které jim nástroje poskytly. Tato část se zaměřuje na hodnocení efektivity a přínosu těchto nástrojů pro podporu výuky a jejich vliv na vzdělávací zkušenost studentů. Klíčová slova testování, nástroje, umělá inteligence, vzdělávánícs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis focuses on the analysis of the use of digital educational tools with artificial intelligence in secondary and higher education institutions. The goal is to evaluate how these tools, specifically Rytr.me, Perplexity AI, and ChatPDF, influence the learning process, enhance teaching, and identify the benefits and challenges they present for students and educators. The theoretical part of the thesis deals with the concept of artificial intelligence and its applications in education. It includes a historical overview of the development of AI, aiming to show how technology has gradually been integrated into educational processes. Additionally, it addresses current trends and future challenges, including ethical and pedagogical aspects associated with the use of AI in education. The practical part involves qualitative research focused on analyzing students interactions with selected AI tools. Through questionnaires and practical scenarios, the study examines their approaches to using these tools, the prompts they employed, and the outcomes provided by the tools. This section aims to assess the effectiveness and benefits of these tools in supporting education and their impact on students' educational experiences. Keywords testing, tools, artificial intelligence, educationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV