Zobrazit minimální záznam

Jane Austen fandom's practices in online environment
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorKoulová, Pavlína
dc.date.accessioned2024-11-29T09:54:33Z
dc.date.available2024-11-29T09:54:33Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194804
dc.description.abstractPráce se zabývá fanouškovskými online diskusemi o adaptacích Jane Austen. Adaptace mohou oslovit nebo odradit nové čtenářstvo. Práce navazuje na poznatky fanouškovských studií představené v knihách jako Pytláci textů Henryho Jenkinse. Tyto teorie je třeba aktualizovat kvůli změnám souvisejícím s nástupem digitálních médií i kvůli specifickému vztahu Jane Austen k populární kultuře. Její fandom nemusí tvořit jen sebeidentifikovaní fanoušci a nemusí být propojený do komunity. Matt Hills fandomy vysoké kultury nazývá implicitním fandomem. Kromě něj využívá práce také poznatky o fandomech v literárním prostředí od Alexandry Edwards a Roberty Pearson. Výzkumná část spočívá v analýze komentářů pod YouTube recenzemi od fanouškovských tvůrců. Výzkumné otázky jsou následující: Jak fanoušci vnímají Jane Austen a její dílo? Jak jeho adaptace? Jak lze tyto přístupy vyložit pomocí rámce afirmativních a transformativních fanouškovských aktivit? Analýza je prováděna na základě úvodních postupů zakotvené teorie Juliet Corbin a Anselma Strausse. Výsledky ukazují, že Jane Austen je vnímána jako reálná osoba, literární osobnost nebo symbol společenské kritiky. Její dílo je chápáno ve vztahu ke kánonu klasické literatury, jako záznam historického období nebo součást fikčního žánru. Fanoušci nepoužívají pojmy afirmativní ani...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with online fan discussions about Jane Austen adaptations. Adaptations can encourage or dissuade new readers. Thesis follows up on findings from fan studies presented in books such as Textual Poachers by Henry Jenkins. It is necessary to revise these theories due to the changes related to the rise of digital media and because of Jane Austen's particular relationship with popular culture. Her fandom could consist by others than self-identified fans and could be not united in a community. Matt Hills calls high culture fandom "implicit fandom". Apart from him, the thesis also uses findings on literary fandoms by Alexandra Edwards and Roberta Pearson. The empirical part is an analyses of YouTube comments published under fan creators' reviews. Research questions are as following: How do the fans perceive Jane Austen and her work? How its adaptations? How can be those approaches interpreted by the framework of affirmational and transformational fan activities? Analyses uses initial phases of the Grounded theory by Juliet Corbin and Anselm Strauss. Results show that Jane Austen is seen as real person, literary figure or a symbol of societal criticism. Her work is understood in the context of classical literature canon, as a representation of a historical period or as a part of genre fiction. The...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectAffirmational fandomen_US
dc.subjecttransformational fandomen_US
dc.subjectliterary fandomen_US
dc.subjectJane Austenen_US
dc.subjectJaneitesen_US
dc.subjectAfirmativní fandomcs_CZ
dc.subjecttransformativní fandomcs_CZ
dc.subjectliterární fandomcs_CZ
dc.subjectJane Austencs_CZ
dc.subjectJaneitécs_CZ
dc.titleAktivity fandomu Jane Austenové v online prostředícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-18
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId269508
dc.title.translatedJane Austen fandom's practices in online environmenten_US
dc.contributor.refereeŠvelch, Jaroslav
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá fanouškovskými online diskusemi o adaptacích Jane Austen. Adaptace mohou oslovit nebo odradit nové čtenářstvo. Práce navazuje na poznatky fanouškovských studií představené v knihách jako Pytláci textů Henryho Jenkinse. Tyto teorie je třeba aktualizovat kvůli změnám souvisejícím s nástupem digitálních médií i kvůli specifickému vztahu Jane Austen k populární kultuře. Její fandom nemusí tvořit jen sebeidentifikovaní fanoušci a nemusí být propojený do komunity. Matt Hills fandomy vysoké kultury nazývá implicitním fandomem. Kromě něj využívá práce také poznatky o fandomech v literárním prostředí od Alexandry Edwards a Roberty Pearson. Výzkumná část spočívá v analýze komentářů pod YouTube recenzemi od fanouškovských tvůrců. Výzkumné otázky jsou následující: Jak fanoušci vnímají Jane Austen a její dílo? Jak jeho adaptace? Jak lze tyto přístupy vyložit pomocí rámce afirmativních a transformativních fanouškovských aktivit? Analýza je prováděna na základě úvodních postupů zakotvené teorie Juliet Corbin a Anselma Strausse. Výsledky ukazují, že Jane Austen je vnímána jako reálná osoba, literární osobnost nebo symbol společenské kritiky. Její dílo je chápáno ve vztahu ke kánonu klasické literatury, jako záznam historického období nebo součást fikčního žánru. Fanoušci nepoužívají pojmy afirmativní ani...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with online fan discussions about Jane Austen adaptations. Adaptations can encourage or dissuade new readers. Thesis follows up on findings from fan studies presented in books such as Textual Poachers by Henry Jenkins. It is necessary to revise these theories due to the changes related to the rise of digital media and because of Jane Austen's particular relationship with popular culture. Her fandom could consist by others than self-identified fans and could be not united in a community. Matt Hills calls high culture fandom "implicit fandom". Apart from him, the thesis also uses findings on literary fandoms by Alexandra Edwards and Roberta Pearson. The empirical part is an analyses of YouTube comments published under fan creators' reviews. Research questions are as following: How do the fans perceive Jane Austen and her work? How its adaptations? How can be those approaches interpreted by the framework of affirmational and transformational fan activities? Analyses uses initial phases of the Grounded theory by Juliet Corbin and Anselm Strauss. Results show that Jane Austen is seen as real person, literary figure or a symbol of societal criticism. Her work is understood in the context of classical literature canon, as a representation of a historical period or as a part of genre fiction. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV