Zobrazit minimální záznam

Korpusové srovnání genderované angličtiny ve videohrách a kinematografii v žánru spekulativní fikce
dc.contributor.advisorTichý, Ondřej
dc.creatorMikulenková, Bára
dc.date.accessioned2024-11-29T09:58:11Z
dc.date.available2024-11-29T09:58:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194606
dc.description.abstractTato práce je zaměřena na komparativní korpusovou analýzu genderovaného jazyka, konkrétně porovnává genderovanou angličtinu videoher oproti filmům a televizním seriálům, spadajících pod fantasy/sci-fi žánr a vydaných v rozpětí od roku 2010 po současnost. V metodologické části jsou využity již existující korpusy filmů a seriálů ve výše zmiňovaném časovém období a žánrech, kromě toho je vytvořen i korpus nový, z výběru videoher odpovídajícím daným kritériím. Tento proces vychází primárně z výzkumu Language, Gender and Videogames od Frazera Heritage (2021), kdy základem je získání textu z daných her, a to buď extrakcí z počítačových souborů nebo přepisem, a následného vytvoření korpusu. Tento výzkum se zaměřuje na několik jevů, jejichž analýza je opět částečně založena na metodologii popsané v Language, Gender and Videogames, aplikována na objemnější množství dat a rozšířena o komparativní aspekt. Jedná se nejprve o analýzu frekvence podstatných jmen woman a man (v singulárové i plurálové formě) a zájmen she and he. Dále jsou zkoumány kolokáty slov man a woman a klíčová slova, z nichž jsou vybrána mužská a ženská jména, a mužské a ženské sociální role. Tyto jevy jsou porovnávány mezi videohrami a filmy/seriály, a jejich analýza má za cíl otestovat hypotézu, že tato média, v rámci daných kritérií, jsou...cs_CZ
dc.description.abstractThis work focuses on comparative corpus analysis of gendered English language, specifically comparing video games and movies/television shows that are of fantasy/sci-fi genre and were published from 2010 to the present. For movies, an already established corpus, corresponding to said criteria was chosen, while the corpus for video games is built specifically for this research. This is done by obtaining the dialogue from a set of games, either by extraction from computer files or by transcription. This process is based primarily on Language, Gender and Videogames by Frazer Heritage (2021). This research focuses on several phenomena, and is again partially based on the methodology presented in Language, Gender and Videogames, but applied to a larger amount of data and extended by the comparative aspect. We analyse the frequency of the nouns woman and man (in both singular and plural form) and the pronouns she and he. Another focus are the collocates of man and woman, and keywords referring to male and female names, and denoting male and female social actors. These phenomena are compared between video games and movies/TV shows, and the analysis aims to test the hypothesis that these media, within the chosen criteria, are both linguistically androcentric. The paper is written in English. Keywords:...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectcorpora|comparing corpora|collocates|quantitative linguistics|gender|pop-culture|videogames|cinematographyen_US
dc.subjectkorpus|porovnání korpusů|kolokáty|kvantitativní lingvistika|gender|pop-kultura|videohry|kinematografiecs_CZ
dc.titleCorpus Based Comparison of Gendered English in Speculative Fiction Videogames and Cinematographyen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId267410
dc.title.translatedKorpusové srovnání genderované angličtiny ve videohrách a kinematografii v žánru spekulativní fikcecs_CZ
dc.contributor.refereeMalečková, Nikola
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika-amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika-amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce je zaměřena na komparativní korpusovou analýzu genderovaného jazyka, konkrétně porovnává genderovanou angličtinu videoher oproti filmům a televizním seriálům, spadajících pod fantasy/sci-fi žánr a vydaných v rozpětí od roku 2010 po současnost. V metodologické části jsou využity již existující korpusy filmů a seriálů ve výše zmiňovaném časovém období a žánrech, kromě toho je vytvořen i korpus nový, z výběru videoher odpovídajícím daným kritériím. Tento proces vychází primárně z výzkumu Language, Gender and Videogames od Frazera Heritage (2021), kdy základem je získání textu z daných her, a to buď extrakcí z počítačových souborů nebo přepisem, a následného vytvoření korpusu. Tento výzkum se zaměřuje na několik jevů, jejichž analýza je opět částečně založena na metodologii popsané v Language, Gender and Videogames, aplikována na objemnější množství dat a rozšířena o komparativní aspekt. Jedná se nejprve o analýzu frekvence podstatných jmen woman a man (v singulárové i plurálové formě) a zájmen she and he. Dále jsou zkoumány kolokáty slov man a woman a klíčová slova, z nichž jsou vybrána mužská a ženská jména, a mužské a ženské sociální role. Tyto jevy jsou porovnávány mezi videohrami a filmy/seriály, a jejich analýza má za cíl otestovat hypotézu, že tato média, v rámci daných kritérií, jsou...cs_CZ
uk.abstract.enThis work focuses on comparative corpus analysis of gendered English language, specifically comparing video games and movies/television shows that are of fantasy/sci-fi genre and were published from 2010 to the present. For movies, an already established corpus, corresponding to said criteria was chosen, while the corpus for video games is built specifically for this research. This is done by obtaining the dialogue from a set of games, either by extraction from computer files or by transcription. This process is based primarily on Language, Gender and Videogames by Frazer Heritage (2021). This research focuses on several phenomena, and is again partially based on the methodology presented in Language, Gender and Videogames, but applied to a larger amount of data and extended by the comparative aspect. We analyse the frequency of the nouns woman and man (in both singular and plural form) and the pronouns she and he. Another focus are the collocates of man and woman, and keywords referring to male and female names, and denoting male and female social actors. These phenomena are compared between video games and movies/TV shows, and the analysis aims to test the hypothesis that these media, within the chosen criteria, are both linguistically androcentric. The paper is written in English. Keywords:...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV