Zobrazit minimální záznam

Yemenite Jews in Israeli Cinema
dc.contributor.advisorKlimeš, Ivan
dc.creatorAvraham, Zorka
dc.date.accessioned2024-11-29T08:44:06Z
dc.date.available2024-11-29T08:44:06Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/194579
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá zobrazováním jemenské identity v izraelské kinematografii napříč různými historickými obdobími. Zaměřuje se na to, jak tyto reprezentace odrážely širší společenské a politické změny v Izraeli. Z teoretického hlediska vychází práce z postkoloniální teorie a kulturálních studií a aplikuje textuální a intertextuální analýzy podle přístupů Elly Shohat a Yarona Shemera na šest filmů o jemenských Židech od 50. let po současnost. Klíčovými tématy jsou hybridizace filmových postav, použití jazyka, reprezentace jemenských zvyků a historie a role produkce v utváření filmových narativů. Práce sleduje proměny v zobrazování postav od stereotypizovaných a exotizovaných k hlubším a komplexnějším protagonistům. Výsledkem je nová perspektiva na výzkum etnických skupin s kulturním dědictvím v izraelské kinematografii a její dopad na současné chápání izraelské společnosti mimo dichotomii Aškenazim/Mizrachim. Klíčová slova: izraelská kinematografie, jemenská identita, mizrachi Židé, postkoloniální teorie, reprezentace minorit ve filmucs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis explores the representation of Yemenite identity in Israeli cinema across different historical periods. It focuses on how these representations reflected broader social and political changes in Israel. The thesis is theoretically based on postcolonial theory and cultural studies, through applying textual and intertextual analyses based on the approaches of Ella Shohat and Yaron Shemer to six films about Yemeni Jews from the 1950s to the present. Key themes include the hybridization of film characters, the use of language, the representation of Yemeni customs and history, and the role of production in shaping film narratives. The work traces the transformation of stereotyped and exoticized characters into deeper and more complex protagonists. The result is a new perspective on the study of ethnic groups with cultural heritage in Israeli cinema and their impact on the contemporary understanding of Israeli society beyond the Ashkenazim/Mizrahim dichotomy. Keywords: Israeli cinema, Yemeni identity, Mizrahi Jews, postcolonial theory, minority representation in filmen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectIsraeli cinema|Yemenite identity|Mizrahi Jews|postcolonial theory|minority representation in filmen_US
dc.subjectizraelská kinematografie|jemenitská identita|mizrachi Židé|postkoloniální teorie|reprezentace minorit ve filmucs_CZ
dc.titleJemenští židé v izraelské kinematografiics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-13
dc.description.departmentFilm Studies Departmenten_US
dc.description.departmentKatedra filmových studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId224304
dc.title.translatedYemenite Jews in Israeli Cinemaen_US
dc.contributor.refereeRogoff, Jana
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFilm Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFilmová studiacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra filmových studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Film Studies Departmenten_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFilmová studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enFilm Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá zobrazováním jemenské identity v izraelské kinematografii napříč různými historickými obdobími. Zaměřuje se na to, jak tyto reprezentace odrážely širší společenské a politické změny v Izraeli. Z teoretického hlediska vychází práce z postkoloniální teorie a kulturálních studií a aplikuje textuální a intertextuální analýzy podle přístupů Elly Shohat a Yarona Shemera na šest filmů o jemenských Židech od 50. let po současnost. Klíčovými tématy jsou hybridizace filmových postav, použití jazyka, reprezentace jemenských zvyků a historie a role produkce v utváření filmových narativů. Práce sleduje proměny v zobrazování postav od stereotypizovaných a exotizovaných k hlubším a komplexnějším protagonistům. Výsledkem je nová perspektiva na výzkum etnických skupin s kulturním dědictvím v izraelské kinematografii a její dopad na současné chápání izraelské společnosti mimo dichotomii Aškenazim/Mizrachim. Klíčová slova: izraelská kinematografie, jemenská identita, mizrachi Židé, postkoloniální teorie, reprezentace minorit ve filmucs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis explores the representation of Yemenite identity in Israeli cinema across different historical periods. It focuses on how these representations reflected broader social and political changes in Israel. The thesis is theoretically based on postcolonial theory and cultural studies, through applying textual and intertextual analyses based on the approaches of Ella Shohat and Yaron Shemer to six films about Yemeni Jews from the 1950s to the present. Key themes include the hybridization of film characters, the use of language, the representation of Yemeni customs and history, and the role of production in shaping film narratives. The work traces the transformation of stereotyped and exoticized characters into deeper and more complex protagonists. The result is a new perspective on the study of ethnic groups with cultural heritage in Israeli cinema and their impact on the contemporary understanding of Israeli society beyond the Ashkenazim/Mizrahim dichotomy. Keywords: Israeli cinema, Yemeni identity, Mizrahi Jews, postcolonial theory, minority representation in filmen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra filmových studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV