dc.contributor.advisor | Streck, Adam | |
dc.creator | Stacho, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T02:36:44Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T02:36:44Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/193835 | |
dc.description.abstract | Jazyky používané pro datovou vědu nebo vědecké výpočty běžně přicházejí s de-facto standardní knihovnou pro vykreslování, jako je GGPlot v R, MatPlotLib v Pythonu, Plotly v Matlabu a další. Všechny se však zaměřují na vytváření singulárních obrazů ze statických datových souborů. V Unity však často potřebujeme zobrazovat data v reál- ném čase, s vysokou obnovovací frekvencí a pouze pro aktuálně relevantní podmnožinu. Vzhledem k tomu, že data v reálném čase se obvykle kumulují o stovky datových bodů za sekundu, musíme uživateli poskytnout relevantné data bez stráty výkonu aplikace, která grafy vykresluje, což z toho činí UI/UX i optimalizační problém. Cílem projektu je vyvinout balíček Unity pro vykreslování základních grafů z dat v reálném čase. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Languages used for data science or scientific computing commonly come with a de- facto standard library for plotting, such as GGPlot in R, MatPlotLib in Python, Plotly in Matlab, and others. However, all of these focus on creating singular images from static datasets. In Unity, however, we often need to display data in real-time, at a high refresh rate, and only for the currently relevant subset. Since real-time data typically accumulates by hundreds of data points per second, we must provide the user with appropriate data without losing the app's performance that renders the graphs. This makes rendering graphs in real-time both a UI/UX and an optimization problem. The project aims to develop a Unity package to render basic graphs and charts from real-time data. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | plotting|data analysis|Unity|UI|C#|data structures|algorithms|python | en_US |
dc.subject | graf|analyza dat|Unity|UI|C#|datove struktury|algoritmy|python | cs_CZ |
dc.title | Unity UI for real-time plotting of data | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-09-11 | |
dc.description.department | Department of Software and Computer Science Education | en_US |
dc.description.department | Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 254157 | |
dc.title.translated | Uzivatelske rozhrani pro zobrazovani dat v realnem case s pouzitim Unity | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Ježek, Pavel | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
thesis.degree.discipline | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
thesis.degree.program | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science - Visual Computing and Game Development | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Jazyky používané pro datovou vědu nebo vědecké výpočty běžně přicházejí s de-facto standardní knihovnou pro vykreslování, jako je GGPlot v R, MatPlotLib v Pythonu, Plotly v Matlabu a další. Všechny se však zaměřují na vytváření singulárních obrazů ze statických datových souborů. V Unity však často potřebujeme zobrazovat data v reál- ném čase, s vysokou obnovovací frekvencí a pouze pro aktuálně relevantní podmnožinu. Vzhledem k tomu, že data v reálném čase se obvykle kumulují o stovky datových bodů za sekundu, musíme uživateli poskytnout relevantné data bez stráty výkonu aplikace, která grafy vykresluje, což z toho činí UI/UX i optimalizační problém. Cílem projektu je vyvinout balíček Unity pro vykreslování základních grafů z dat v reálném čase. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Languages used for data science or scientific computing commonly come with a de- facto standard library for plotting, such as GGPlot in R, MatPlotLib in Python, Plotly in Matlab, and others. However, all of these focus on creating singular images from static datasets. In Unity, however, we often need to display data in real-time, at a high refresh rate, and only for the currently relevant subset. Since real-time data typically accumulates by hundreds of data points per second, we must provide the user with appropriate data without losing the app's performance that renders the graphs. This makes rendering graphs in real-time both a UI/UX and an optimization problem. The project aims to develop a Unity package to render basic graphs and charts from real-time data. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |