Zobrazit minimální záznam

Procedural generation of game visuals in shaders and Unity DOTS
dc.contributor.advisorČerný, Vojtěch
dc.creatorVičíková, Anna
dc.date.accessioned2024-11-29T05:01:11Z
dc.date.available2024-11-29T05:01:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193797
dc.description.abstractTato práce popisuje přístup k vytvoření vykreslovacího systému na bázi GPU pro hru simulující evoluci a založenou na datech v Unity DOTS. V této hře se bude nacházet velké množství rozmanitých bytostí, které nejsou předem známé, a proto je potřeba jim přiřadit vizualizaci za běhu hry. Naším cílem je identifikovat možné metody pro generování těchto specifických vizualizací ve vysoce výkonném prostředí pomocí Unity DOTS. Implemen- tujeme vhodný algoritmus pro vizualizaci obsahu, který poskytuje esteticky příjemnou vizualizaci. Výsledek této práce nabízí možné řešení, jak využít kombinaci procedurálního generování na GPU a přístupu založeného na datech ke generování bohatého a dynamicky generovaného herního obsahu, který si zachovává vysoký výkon. Tato práce umožňuje vý- voj specifických typů her s vysokými vizuálními nároky. Výstup tohoto řešení rozšíří obzory ve světě procedurálního generování herních vizuálů a pomůže tak vývojářským týmům, které nemají k dispozici velký počet herních umělců, v grafické stránce hry.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis describes an approach to creating a GPU-based rendering system for an evolution-simulating and data-based game in Unity DOTS. The game features a vast ar- ray of diverse creatures that are unknown in advance and must be assigned a visualization on the fly. We aim to identify possible methods for generating these specific visualiza- tions within a high-performance environment using Unity DOTS. We also implement an algorithm designed to create an aesthetically pleasing visualization of the content. The result of this work offers a possible solution to use a combination of GPU-based procedu- ral generation and a data-driven approach to create dynamically generated game content that maintains high performance. This work enables the development of specific types of games with high visual demands. The output of this solution will broaden the horizons in the world of procedural generation of game visuals and thus help development teams that do not have a large number of game artists at their disposal in the graphical side of the game.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectUnity DOTS|procedural generation|shader languagesen_US
dc.subjectUnity DOTS|procedurální generování|shaderové jazykycs_CZ
dc.titleProcedurální generování herní grafiky v shaderech a Unity DOTScs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-11
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId258910
dc.title.translatedProcedural generation of game visuals in shaders and Unity DOTSen_US
dc.contributor.refereeŠimůnek, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.disciplineInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
thesis.degree.programComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.degree.programInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
uk.degree-program.csInformatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových hercs_CZ
uk.degree-program.enComputer Science - Visual Computing and Game Developmenten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce popisuje přístup k vytvoření vykreslovacího systému na bázi GPU pro hru simulující evoluci a založenou na datech v Unity DOTS. V této hře se bude nacházet velké množství rozmanitých bytostí, které nejsou předem známé, a proto je potřeba jim přiřadit vizualizaci za běhu hry. Naším cílem je identifikovat možné metody pro generování těchto specifických vizualizací ve vysoce výkonném prostředí pomocí Unity DOTS. Implemen- tujeme vhodný algoritmus pro vizualizaci obsahu, který poskytuje esteticky příjemnou vizualizaci. Výsledek této práce nabízí možné řešení, jak využít kombinaci procedurálního generování na GPU a přístupu založeného na datech ke generování bohatého a dynamicky generovaného herního obsahu, který si zachovává vysoký výkon. Tato práce umožňuje vý- voj specifických typů her s vysokými vizuálními nároky. Výstup tohoto řešení rozšíří obzory ve světě procedurálního generování herních vizuálů a pomůže tak vývojářským týmům, které nemají k dispozici velký počet herních umělců, v grafické stránce hry.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis describes an approach to creating a GPU-based rendering system for an evolution-simulating and data-based game in Unity DOTS. The game features a vast ar- ray of diverse creatures that are unknown in advance and must be assigned a visualization on the fly. We aim to identify possible methods for generating these specific visualiza- tions within a high-performance environment using Unity DOTS. We also implement an algorithm designed to create an aesthetically pleasing visualization of the content. The result of this work offers a possible solution to use a combination of GPU-based procedu- ral generation and a data-driven approach to create dynamically generated game content that maintains high performance. This work enables the development of specific types of games with high visual demands. The output of this solution will broaden the horizons in the world of procedural generation of game visuals and thus help development teams that do not have a large number of game artists at their disposal in the graphical side of the game.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV