Generování úrovní do počítačové hry žánru stealth strategy pomocí evolučních algoritmů
Generating levels in a computer stealth strategy game using evolutionary algorithms
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193770Identifikátory
SIS: 269002
Kolekce
- Kvalifikační práce [11218]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pilát, Martin
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Informatika - Vizuální výpočty a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
11. 9. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
počítačové hry|stealth strategy|evoluční algoritmyKlíčová slova (anglicky)
computer games|stealth strategy|evolutionary algorithmsHry žánru stealth strategy vyžadují precizní a časově náročnou tvorbu herního obsahu ve formě rozvržení jednotlivých herních úrovní. Je proto žádoucí automatizovat tento proces, abychom snížili jeho vysokou cenu.. Jednou z možností takové automatizace jsou evoluční algoritmy. V rámci této práce ukážeme, jak je s jejich pomocí možné tvořit herní levely. Také si představíme výsledky testování vytvořených levelů a porovnáme je s levely vytvořenými manuálně. Naše výsledky napovídají, že evoluční algoritmy jsou jednou z dobrých alternativ na tvorbu her v rámci tohoto žánru.
Games of the stealth strategy genre require precise and time demanding creation of game content in the form of individual level layout. For that reason it is desired to automate this process to decrease its high production cost. One of the alternatives of such automatization are evolutionary algorithms. Within this thesis we are going to show how it is possible to use them to create game levels. We will also introduce the test results of the created levels and compare them to levels created manually. Our results suggest, that evolutionary algorithms are one of the good options for creation of levels for the games of the genre.