Zobrazit minimální záznam

The Iranian Protest Song: Sociopolitical Discourse and the Zan Zendegi Azadi Movement
dc.contributor.advisorKříhová, Zuzana
dc.creatorFialka, Prokop
dc.date.accessioned2024-11-29T02:05:41Z
dc.date.available2024-11-29T02:05:41Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193724
dc.description.abstractDiplomová práce zkoumá fenomén protestní hudby v současném Íránu se zaměřením na hudbu vzniklou na podzim roku 2022 při vrcholné fázi protirežimních protestů známých pod heslem Zan, zendegí, ázádí - Žena, život, svoboda. Analytický rámec práce vychází z kritické analýzy diskurzu (CDA). Prostřednictvím jejích dvou proudů, diskurzivně-historického přístupu (DHA) a multimodální analýzy diskurzu (MMDA), autor zkoumá slova písní, jejich hudební doprovod, vizuální prvky (videoklipy, grafiky) a sociopolitický i historický kontext. Práce se zaměřuje na to, jak protestní písně reflektují kolektivní identitu a diskurz protestního hnutí a jak jej ovlivňují. Analýzu devíti populárních protestních písní doplňuje případová studie o významném rapperu Túmádži Sálehím, jehož tvorba a aktivity ilustrují potíže, s jakými se umělci i aktivisté v Íránu potýkají.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis examines the phenomenon of protest music in contemporary Iran, focusing on the music that emerged in the autumn of 2022 during the peak of the anti-regime protests known by the slogan Zan, zendegi, azadi - Woman, Life, Freedom. The analytical framework of the thesis is based on Critical Discourse Analysis (CDA). Through its two approaches, the Discourse-Historical Approach (DHA) and Multimodal Discourse Analysis (MMDA), the author examines the lyrics of the songs, their musical accompaniment, visual elements (music videos, graphics), and the socio-political and historical context. The work focuses on how protest songs reflect the collective identity and discourse of the protest movement and how they influence it. The analysis of nine popular protest songs is complemented by a case study of a prominent rapper Toomaj Salehi, whose work and activities illustrate the challenges faced by artists and activists in Iran.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectIran|Protest song|Woman|Life|Freedom|Music|Social movement|Politics|Discursive strategies|Identity|Multimodal Analysis|Role|Meaningen_US
dc.subjectÍrán|protest song|žena|život|svoboda|hudba|sociální hnutí|politika|diskurzivní strategie|identita|multimodální analýza|role|významcs_CZ
dc.titleÍránský protest song: sociopolitický diskurz a hnutí Zan zendegí ázádícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-12
dc.description.departmentDepartment of Middle Eastern Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra Blízkého východucs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId266343
dc.title.translatedThe Iranian Protest Song: Sociopolitical Discourse and the Zan Zendegi Azadi Movementen_US
dc.contributor.refereeKoláček, Jakub
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMiddle Eastern Studies: History and Cultures of Middle East and North Africaen_US
thesis.degree.disciplineBlízkovýchodní studia: Dějiny a kultury Blízkého východu a severní Afrikycs_CZ
thesis.degree.programMiddle Eastern Studiesen_US
thesis.degree.programBlízkovýchodní studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra Blízkého východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Middle Eastern Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBlízkovýchodní studia: Dějiny a kultury Blízkého východu a severní Afrikycs_CZ
uk.degree-discipline.enMiddle Eastern Studies: History and Cultures of Middle East and North Africaen_US
uk.degree-program.csBlízkovýchodní studiacs_CZ
uk.degree-program.enMiddle Eastern Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce zkoumá fenomén protestní hudby v současném Íránu se zaměřením na hudbu vzniklou na podzim roku 2022 při vrcholné fázi protirežimních protestů známých pod heslem Zan, zendegí, ázádí - Žena, život, svoboda. Analytický rámec práce vychází z kritické analýzy diskurzu (CDA). Prostřednictvím jejích dvou proudů, diskurzivně-historického přístupu (DHA) a multimodální analýzy diskurzu (MMDA), autor zkoumá slova písní, jejich hudební doprovod, vizuální prvky (videoklipy, grafiky) a sociopolitický i historický kontext. Práce se zaměřuje na to, jak protestní písně reflektují kolektivní identitu a diskurz protestního hnutí a jak jej ovlivňují. Analýzu devíti populárních protestních písní doplňuje případová studie o významném rapperu Túmádži Sálehím, jehož tvorba a aktivity ilustrují potíže, s jakými se umělci i aktivisté v Íránu potýkají.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis examines the phenomenon of protest music in contemporary Iran, focusing on the music that emerged in the autumn of 2022 during the peak of the anti-regime protests known by the slogan Zan, zendegi, azadi - Woman, Life, Freedom. The analytical framework of the thesis is based on Critical Discourse Analysis (CDA). Through its two approaches, the Discourse-Historical Approach (DHA) and Multimodal Discourse Analysis (MMDA), the author examines the lyrics of the songs, their musical accompaniment, visual elements (music videos, graphics), and the socio-political and historical context. The work focuses on how protest songs reflect the collective identity and discourse of the protest movement and how they influence it. The analysis of nine popular protest songs is complemented by a case study of a prominent rapper Toomaj Salehi, whose work and activities illustrate the challenges faced by artists and activists in Iran.en_US
uk.file-availabilityN
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra Blízkého východucs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.date.embargoEndDate13-09-2027
uk.embargo.reasonProtection of the legitimate interests of third parties worthy of special considerationen
uk.embargo.reasonOchrana oprávněných zájmů třetích osob hodných zvláštního zřetelecs
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV