Reklama v arabských médiích
Advertising in Arabic media
rigorózní práce (UZNÁNO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/19353Identifikátory
SIS: 63822
Kolekce
- Kvalifikační práce [23728]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Oliverius, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Arabistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra Blízkého východu
Datum obhajoby
27. 11. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Diplomová práce se zabývá analýzou reklam v arabských médiích, zvlášte na arabských televizních stanicích MBC1, MBC2 a Dubai One. Vychází z clenení reklam z hlediska jejich obsahu a cíle sdelení, tj. z delení reklamy na produktovou reklamu, reklamu zamerenou na image (imageovou reklamu) a sociální reklamu. Sleduje projevy reklamního stylu nejen v oblasti lexikologie, morfologie a syntaxe, ale zabývá se i reklamními strategiemi a metodami presvedcování. Arabské televizní stanice vysílají reklamy, které jsou urcené globální propagaci, i reklamy, jež jsou zamerené zejména na arabský svet a publikum. V techto reklamách se projevuje rada specifik daných kulturou a náboženstvím. Práce se rovnež zabývá otázkou manipulace a klamavosti v reklame, která bývá užívána jako jedna z metod presvedcování. Diplomová práce cerpá z uvedené literatury, reklam (zejména televizních), internetových stránek, ale i rozhovoru s lidmi, kterí pracují s reklamou. Práce zahrnuje rovnež DVD s televizními reklamami, které umožnuje ctenári blíže se seznámit s analyzovanými reklamami.
My diploma thesis deals with the analysis of advertising in Arabic media, in particular in Arabic TV stations, such as MBC1, MBC2 and Dubai One. It is based on structuring advertising with respect to content and aim of the statement, i. e. classifying advertising either as product advertisement, image advertising, or social advertising. The thesis studies the advertising style in the fields of lexicology, morphology, and syntax; it however looks also at promotional strategy and persuasion methods. Arabic TV stations broadcast advertisements intended for global promotion, as well as advertisements focusing on the Arabic world and its public. In these advertisements manifests, a range of specific features rooted in culture and religion appears. The paper also deals with the issue of manipulation and deception in advertising, where they are used as one of the persuasion methods. My diploma thesis is based on the stated literature, on advertisements themselves (particularly on TV), on web pages, and also on discussions with people working in advertising. The thesis includes a DVD containing TV advertisements, which makes it possible for the reader to see for himself the advertisements which are being analyzed.