Zobrazit minimální záznam

Masky, závoje a neviditelnost: "Racial passing" v afroamerické literatuře
dc.contributor.advisorVeselá, Pavla
dc.creatorLeššová, Júlia
dc.date.accessioned2024-11-29T17:18:45Z
dc.date.available2024-11-29T17:18:45Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193446
dc.description.abstractČesky Diplomová práce analyzuje historický vývoj pojmu "racial passing" s primárním cílem pochopení jeho výskytu v afroamerické literatuře 20. století. Výběrem tří děl beletrie, Passing od Nelly Larsen, Black No More od George Schuylera a Invisible Man od Ralpha Walda Ellisona, se práce zaměřuje na éru, která trvá od 20. do 50. let 20. století. Každé dílo je bráno s ohledem na jeho vlastní éru a tím pádem teze jako taková vytváří lineární spojení mezi praktikami rasismu a diskriminace. Rasismus a diskriminace jsou také chápány jako důvody vzniku tohoto pojmu. Hlavními přístupy použitými v práci jsou přístupy Todda Liebera a jeho pojetí nošení masek a Jacquese Lacana a jeho pojetí Aphanisis. Analýza ukazuje, že oba přístupy jsou do určité míry přítomny ve všech třech beletristických dílech. Zatímco nošení masek se objevuje většinou na začátku a je považováno za postup, Aphanisis je kompletní až na konci, i když někdy není dokončena. Práce poskytuje cenné poznatky o souvislosti rasismu a racial passing a jeho následném výskytu v literárních dílech.cs_CZ
dc.description.abstractin English The diploma thesis analyzes the historical development of the notion of passing, with the primary objective of understanding its occurrence in African American literature of the 20th century. The thesis focuses on the era from the 1920s to the 1950s by choosing three works of fiction: Passing by Nella Larsen, Black No More by George Schuyler, and Invisible Man by Ralph Waldo Ellison. While considering each work in regard to its own era, the thesis as such makes a linear connection between the practices of racism and discrimination because of their understanding as the reason behind the creation of the notion. The main approaches used in the thesis are those of Todd Lieber and his approach of mask-wearing and Jacques Lacan and his notion of Aphanisis. The analysis shows that both approaches are, to some degree, present in all three works of fiction. While mask-wearing appears mainly in the beginning and is regarded as practice, Aphanisis is a process complete by the end of the passing; however, sometimes it is not finished completely. The thesis provides valuable insights into the connection between racism and passing and its appearance in literary works of fiction.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectmasks|veils|invisibility|Afro American literature|racial passing|racism|white supremacy|Nella Larsen|Ralph Ellison|George Schuyleren_US
dc.subjectmasky|závoje|neviditelnost|afroamerická literatura|"racial passing"|rasismus|bílá nadřazenost|Nella Larsen|Ralph Ellison|George Schuylercs_CZ
dc.titleMasks, Veils, and Invisibility: Racial Passing in Afro-American Literatureen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-10
dc.description.departmentDepartment of Anglophone Literatures and Culturesen_US
dc.description.departmentÚstav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId261129
dc.title.translatedMasky, závoje a neviditelnost: "Racial passing" v afroamerické literatuřecs_CZ
dc.contributor.refereeRoraback, Erik Sherman
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAnglophone Literatures and Cultures with specialisation in American Literature and Studies with double curriculum study Political Theoriesen_US
thesis.degree.disciplineAnglofonní literatury a kultury: Americká literatura a studia - Politické teoriecs_CZ
thesis.degree.programAnglophone Literatures and Culturesen_US
thesis.degree.programAnglofonní literatury a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Anglophone Literatures and Culturesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglofonní literatury a kultury: Americká literatura a studia - Politické teoriecs_CZ
uk.degree-discipline.enAnglophone Literatures and Cultures with specialisation in American Literature and Studies with double curriculum study Political Theoriesen_US
uk.degree-program.csAnglofonní literatury a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enAnglophone Literatures and Culturesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csČesky Diplomová práce analyzuje historický vývoj pojmu "racial passing" s primárním cílem pochopení jeho výskytu v afroamerické literatuře 20. století. Výběrem tří děl beletrie, Passing od Nelly Larsen, Black No More od George Schuylera a Invisible Man od Ralpha Walda Ellisona, se práce zaměřuje na éru, která trvá od 20. do 50. let 20. století. Každé dílo je bráno s ohledem na jeho vlastní éru a tím pádem teze jako taková vytváří lineární spojení mezi praktikami rasismu a diskriminace. Rasismus a diskriminace jsou také chápány jako důvody vzniku tohoto pojmu. Hlavními přístupy použitými v práci jsou přístupy Todda Liebera a jeho pojetí nošení masek a Jacquese Lacana a jeho pojetí Aphanisis. Analýza ukazuje, že oba přístupy jsou do určité míry přítomny ve všech třech beletristických dílech. Zatímco nošení masek se objevuje většinou na začátku a je považováno za postup, Aphanisis je kompletní až na konci, i když někdy není dokončena. Práce poskytuje cenné poznatky o souvislosti rasismu a racial passing a jeho následném výskytu v literárních dílech.cs_CZ
uk.abstract.enin English The diploma thesis analyzes the historical development of the notion of passing, with the primary objective of understanding its occurrence in African American literature of the 20th century. The thesis focuses on the era from the 1920s to the 1950s by choosing three works of fiction: Passing by Nella Larsen, Black No More by George Schuyler, and Invisible Man by Ralph Waldo Ellison. While considering each work in regard to its own era, the thesis as such makes a linear connection between the practices of racism and discrimination because of their understanding as the reason behind the creation of the notion. The main approaches used in the thesis are those of Todd Lieber and his approach of mask-wearing and Jacques Lacan and his notion of Aphanisis. The analysis shows that both approaches are, to some degree, present in all three works of fiction. While mask-wearing appears mainly in the beginning and is regarded as practice, Aphanisis is a process complete by the end of the passing; however, sometimes it is not finished completely. The thesis provides valuable insights into the connection between racism and passing and its appearance in literary works of fiction.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglofonních literatur a kulturcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV