Zobrazit minimální záznam

Support of interlingual learning through Latin classes
dc.contributor.advisorPultrová, Lucie
dc.creatorTaněvová, Pavla
dc.date.accessioned2024-11-29T12:34:08Z
dc.date.available2024-11-29T12:34:08Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193388
dc.description.abstractTato práce se zabývá potenciálem výuky latiny jako podpůrného prostředku pro výuku moderních jazyků, především angličtiny a němčiny. Jejím cílem je ukázat, že po formulaci odpovídajících cílů a při zvolení vhodných metod a obsahu umí latina předávat znalosti a dovednosti, jež nejsou ve výuce moderních jazyků rozvíjeny vůbec, či pouze okrajově, nicméně jejich ovládnutí zlepšuje žákovy schopnosti v oblasti moderních jazyků. Autorka nejprve v teoretické části mapuje současnou pozici latiny na českých gymnáziích a v příslušných kurikulárních dokumentech. Poté se zabývá cíli výuky a jejich formulací. Cíl, volba metody a obsah výuky tvoří v didaktickém procesu neoddělitelný celek, v němž se jednotlivé prvky vzájemně ovlivňují, proto autorka pokračuje popisem vhodných metod a nakonec konfrontuje latinské kurikulum s kurikulem angličtiny a němčiny a identifikuje v nich takové jevy, které může latina vhodně zprostředkovat a z jejichž hlubší znalosti může žák prakticky těžit ve výuce moderních jazyků. Práce je završena praktickými ukázkami, jak je možné celý didaktický proces realizovat: autorka navrhuje pro každou skupinu jevů pracovní list, který lze použít ve výuce a jehož cílem je nejen rozšíření žákových znalostí a hlubší pochopení základních principů a fungování systému, ale také předávání dovedností a...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis explores the potential of teaching Latin as a supportive tool for learning modern languages, especially English and German. Its aim is to show that, when appropriate objectives are formulated and appropriate methods and content are chosen, Latin can impart knowledge and skills that are not developed at all or only marginally in modern language teaching, but whose mastery improves students' competence in modern languages. In the theoretical part, the author firstly maps the current position of Latin in Czech grammar schools and in the relevant curricular documents. Then she discusses the aims of teaching and their formulation. The aim, the choice of method and the content of teaching form an inseparable whole in the didactic process, in which the individual elements influence each other, so the author goes on to describe the appropriate methods and finally confronts the Latin curriculum with the English and German curricula, identifying phenomena that Latin can convey appropriately and from whose deeper knowledge the pupil can practically benefit in the process of learning modern languages. The work is rounded off with practical examples of how the whole didactic process can be implemented: the author proposes a worksheet for each group of phenomena that can be used in the classroom, the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectLatin language|didactics of the Latin language|active learning|interdisciplinary learning|foreign language teaching|constructivismen_US
dc.subjectlatina|didaktika latiny|aktivní učení|mezipředmětové vazby|didaktika cizích jazyků|konstruktivismuscs_CZ
dc.titleBudování mezijazykových vazeb prostřednictvím výuky latinycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentInstitute for Greek and Latin Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav řeckých a latinských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId235268
dc.title.translatedSupport of interlingual learning through Latin classesen_US
dc.contributor.refereeMarek, Bořivoj
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství latinského jazyka a literatury pro střední školy - Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Latin Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství latinského jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav řeckých a latinských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute for Greek and Latin Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství latinského jazyka a literatury pro střední školy - Učitelství německého jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.csUčitelství latinského jazyka a literatury pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Latin Language and Literature for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá potenciálem výuky latiny jako podpůrného prostředku pro výuku moderních jazyků, především angličtiny a němčiny. Jejím cílem je ukázat, že po formulaci odpovídajících cílů a při zvolení vhodných metod a obsahu umí latina předávat znalosti a dovednosti, jež nejsou ve výuce moderních jazyků rozvíjeny vůbec, či pouze okrajově, nicméně jejich ovládnutí zlepšuje žákovy schopnosti v oblasti moderních jazyků. Autorka nejprve v teoretické části mapuje současnou pozici latiny na českých gymnáziích a v příslušných kurikulárních dokumentech. Poté se zabývá cíli výuky a jejich formulací. Cíl, volba metody a obsah výuky tvoří v didaktickém procesu neoddělitelný celek, v němž se jednotlivé prvky vzájemně ovlivňují, proto autorka pokračuje popisem vhodných metod a nakonec konfrontuje latinské kurikulum s kurikulem angličtiny a němčiny a identifikuje v nich takové jevy, které může latina vhodně zprostředkovat a z jejichž hlubší znalosti může žák prakticky těžit ve výuce moderních jazyků. Práce je završena praktickými ukázkami, jak je možné celý didaktický proces realizovat: autorka navrhuje pro každou skupinu jevů pracovní list, který lze použít ve výuce a jehož cílem je nejen rozšíření žákových znalostí a hlubší pochopení základních principů a fungování systému, ale také předávání dovedností a...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis explores the potential of teaching Latin as a supportive tool for learning modern languages, especially English and German. Its aim is to show that, when appropriate objectives are formulated and appropriate methods and content are chosen, Latin can impart knowledge and skills that are not developed at all or only marginally in modern language teaching, but whose mastery improves students' competence in modern languages. In the theoretical part, the author firstly maps the current position of Latin in Czech grammar schools and in the relevant curricular documents. Then she discusses the aims of teaching and their formulation. The aim, the choice of method and the content of teaching form an inseparable whole in the didactic process, in which the individual elements influence each other, so the author goes on to describe the appropriate methods and finally confronts the Latin curriculum with the English and German curricula, identifying phenomena that Latin can convey appropriately and from whose deeper knowledge the pupil can practically benefit in the process of learning modern languages. The work is rounded off with practical examples of how the whole didactic process can be implemented: the author proposes a worksheet for each group of phenomena that can be used in the classroom, the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav řeckých a latinských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV