Zobrazit minimální záznam

Architectural exhibitions from forties to sixties of 20th century in Prague.
dc.contributor.advisorŠvácha, Rostislav
dc.creatorDědičová, Magdalena
dc.date.accessioned2024-11-29T18:55:26Z
dc.date.available2024-11-29T18:55:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193309
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce jsou pražské výstavy v letech 1940 až 1970, které prezentovaly architekturu, ať už současnou či historickou. Ambicí práce je poprvé systematicky prozkoumat české architektonické výstavní projekty z pohledu tzv. exhibition histories, jež nahlížejí dějiny umění jako dějiny výstav. Výstava je zde chápana jako specifické (architektonické a umělecké) dílo dokumentující nejen architektonickou nebo uměleckou scénu, ale také podmínky politické, institucionální a personální. Jednou ze základních tezí práce je prověřit, zda vůbec, případně jakým způsobem, ovlivňovaly architektonické výstavy teorii a dějiny architektury. Autorka zaměří svou pozornost také na problematiku vystavování architektury, jež je na rozdíl od jiných uměleckých disciplín v mnohém limitované. Zpracovávaný materiál bude sledován chronologicky po desetiletích. Tento přístup umožní zhodnotit proměny architektonických výstav v čase bez předem definovaných mezníků a otevřeně se zamyslet nad tématy, jež výstavní projekty přinášely.cs_CZ
dc.description.abstractThe main topic of diploma theses are Prague exhibitions, which were presenting contemporary or historical architecture from year 1940 to 1970. Goal of this research is to systematically investigate Czech architectural projects from the point of view of so called exhibition histories, which look at history of art as history of exhibitions for the first time. Exhibition is understood as specific (architectural and artistic) creation, that documents not just architectural or artistic scene, but also political, institutional and personal conditions. One of the grounds of this thesis is to check the principles how - or if at all - architecture history and theory were affected by architectural exhibitions. Author pays attention also to issues connected with architecture exhibiting, which is in many ways limited in a contrast to other artistic disciplines. Researched material is going to be presented chronologically in decades. This approach provides evaluation of architectural exhibitions changes in history without pre-defined turning points. Furthermore, it supports open minded thinking about exhibitions and their themes.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectArchitecture|Exhibitions|20th century|Exhibition histories|Pragueen_US
dc.subjectArchitektura|Výstavy|20. století|Exhibition histories|Prahacs_CZ
dc.titleArchitektonické výstavy čtyřicátých až šedesátých let 20. století v Praze.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-09
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId256604
dc.title.translatedArchitectural exhibitions from forties to sixties of 20th century in Prague.en_US
dc.contributor.refereeNekvindová, Terezie
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programHistory of Arten_US
thesis.degree.programDějiny uměnícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-program.enHistory of Arten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem diplomové práce jsou pražské výstavy v letech 1940 až 1970, které prezentovaly architekturu, ať už současnou či historickou. Ambicí práce je poprvé systematicky prozkoumat české architektonické výstavní projekty z pohledu tzv. exhibition histories, jež nahlížejí dějiny umění jako dějiny výstav. Výstava je zde chápana jako specifické (architektonické a umělecké) dílo dokumentující nejen architektonickou nebo uměleckou scénu, ale také podmínky politické, institucionální a personální. Jednou ze základních tezí práce je prověřit, zda vůbec, případně jakým způsobem, ovlivňovaly architektonické výstavy teorii a dějiny architektury. Autorka zaměří svou pozornost také na problematiku vystavování architektury, jež je na rozdíl od jiných uměleckých disciplín v mnohém limitované. Zpracovávaný materiál bude sledován chronologicky po desetiletích. Tento přístup umožní zhodnotit proměny architektonických výstav v čase bez předem definovaných mezníků a otevřeně se zamyslet nad tématy, jež výstavní projekty přinášely.cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of diploma theses are Prague exhibitions, which were presenting contemporary or historical architecture from year 1940 to 1970. Goal of this research is to systematically investigate Czech architectural projects from the point of view of so called exhibition histories, which look at history of art as history of exhibitions for the first time. Exhibition is understood as specific (architectural and artistic) creation, that documents not just architectural or artistic scene, but also political, institutional and personal conditions. One of the grounds of this thesis is to check the principles how - or if at all - architecture history and theory were affected by architectural exhibitions. Author pays attention also to issues connected with architecture exhibiting, which is in many ways limited in a contrast to other artistic disciplines. Researched material is going to be presented chronologically in decades. This approach provides evaluation of architectural exhibitions changes in history without pre-defined turning points. Furthermore, it supports open minded thinking about exhibitions and their themes.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV