Show simple item record

The significance and role of a pedagogical asistant in pre-school education in Prague 5
dc.contributor.advisorKropáč, Jiří
dc.creatorKoubíková, Kristýna
dc.date.accessioned2024-11-29T08:35:46Z
dc.date.available2024-11-29T08:35:46Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193030
dc.description.abstract(česky) Diplomová práce se zabývá pozicí pedagogických asistentů v mateřských školách na Praze 5. Hlavním záměrem práce je definovat činnosti, které asistenti pedagoga v mateřských školách v praxi vykonávají, odhalit určitá pozitiva a negativa této pozice a také poznat nejčastější důvody a diagnózy dětí pro zaměstnání asistenta pedagoga. První část práce přináší teoretické poznání pozice pedagogického asistenta (legislativní uchopení, historické souvislosti apod.), rozdíly mezi osobním, školním a pedagogickým asistentem, dále také seznámení s podpůrnými opatřeními či speciálními vzdělávacími potřebami a v neposlední řadě tato část také definuje předškolní období, včetně vzdělávání. Druhá část náleží vyhodnocení výzkumu. Pro zmapování situace v mateřských školách byla zvolena metoda online dotazníkového šetření, která měla 2 verze - jedna určena pedagogům a druhá asistentům pedagoga v mateřských školách v lokalitě Prahy 5. Pro získání podrobnějších informací byla použita ještě metoda rozhovoru s jedním zástupcem z řad učitelů a jedním pedagogickým asistentem. Ze získaných výsledků vyplývá pozitivní skutečnost a to, že mezi učiteli a asistenty pedagoga převládají kladné vztahy, což je pro vzdělávání dětí určitě důležité, poněvadž jak je známo, na vývoj dětí velmi působí jejich okolí. Výsledky nám...cs_CZ
dc.description.abstract(in English): The thesis deals with the position of teaching assistants in kindergartens in Prague 5. The main aim of the thesis is to define the activities that teaching assistants perform in kindergartens, to identify certain positives and negatives of this position, and to understand the most common reasons and diagnoses of children for employing a teaching assistant. The first part of the thesis provides a theoretical understanding of the position of the teaching assistant (including legislative framework, historical context, etc.), the differences between a personal assistant, a school assistant, and a teaching assistant, as well as an introduction to support measures or special educational needs. This part also defines the preschool period, including education. The second part is dedicated to evaluating the research. To map the situation in kindergartens, an online questionnaire survey method was chosen, which had two versions - one intended for teachers and the other for teaching assistants in kindergartens in the Prague 5 area. To obtain more detailed information, the interview method was also used, with one representative from the teachers and one teaching assistant. The results obtained indicate a positive fact, namely that positive relationships prevail between teachers and teaching...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectchild|eduaction|kindergarten|pedagogical assistant|special educational needsen_US
dc.subjectasistent pedagoga|dítě|mateřská škola|speciální vzdělávací potřeby|vzdělávánícs_CZ
dc.titleVýznam a role pedagogického asistenta v preprimárním vzdělávání na Praze 5cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-05
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId268200
dc.title.translatedThe significance and role of a pedagogical asistant in pre-school education in Prague 5en_US
dc.contributor.refereeKomárková, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.cs(česky) Diplomová práce se zabývá pozicí pedagogických asistentů v mateřských školách na Praze 5. Hlavním záměrem práce je definovat činnosti, které asistenti pedagoga v mateřských školách v praxi vykonávají, odhalit určitá pozitiva a negativa této pozice a také poznat nejčastější důvody a diagnózy dětí pro zaměstnání asistenta pedagoga. První část práce přináší teoretické poznání pozice pedagogického asistenta (legislativní uchopení, historické souvislosti apod.), rozdíly mezi osobním, školním a pedagogickým asistentem, dále také seznámení s podpůrnými opatřeními či speciálními vzdělávacími potřebami a v neposlední řadě tato část také definuje předškolní období, včetně vzdělávání. Druhá část náleží vyhodnocení výzkumu. Pro zmapování situace v mateřských školách byla zvolena metoda online dotazníkového šetření, která měla 2 verze - jedna určena pedagogům a druhá asistentům pedagoga v mateřských školách v lokalitě Prahy 5. Pro získání podrobnějších informací byla použita ještě metoda rozhovoru s jedním zástupcem z řad učitelů a jedním pedagogickým asistentem. Ze získaných výsledků vyplývá pozitivní skutečnost a to, že mezi učiteli a asistenty pedagoga převládají kladné vztahy, což je pro vzdělávání dětí určitě důležité, poněvadž jak je známo, na vývoj dětí velmi působí jejich okolí. Výsledky nám...cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The thesis deals with the position of teaching assistants in kindergartens in Prague 5. The main aim of the thesis is to define the activities that teaching assistants perform in kindergartens, to identify certain positives and negatives of this position, and to understand the most common reasons and diagnoses of children for employing a teaching assistant. The first part of the thesis provides a theoretical understanding of the position of the teaching assistant (including legislative framework, historical context, etc.), the differences between a personal assistant, a school assistant, and a teaching assistant, as well as an introduction to support measures or special educational needs. This part also defines the preschool period, including education. The second part is dedicated to evaluating the research. To map the situation in kindergartens, an online questionnaire survey method was chosen, which had two versions - one intended for teachers and the other for teaching assistants in kindergartens in the Prague 5 area. To obtain more detailed information, the interview method was also used, with one representative from the teachers and one teaching assistant. The results obtained indicate a positive fact, namely that positive relationships prevail between teachers and teaching...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV