Zobrazit minimální záznam

The preventive program " Adolescence Adventure" from the teachers' point of view
dc.contributor.advisorSedláčková, Daniela
dc.creatorKocová, Alice
dc.date.accessioned2024-09-26T07:17:16Z
dc.date.available2024-09-26T07:17:16Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/193012
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá pohledem pedagogů vybraných škol na program Dobrodružství dospívání, který je zaměřen na specifickou primární prevenci v oblasti sexuálně rizikového chování a je určen žákům 5. či 6. tříd základních škol. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsáno obecné rozdělení primární prevence a blíže specifikována prevence rizikového sexuálního chování. Dále práce rozebírá sexuální výchovu, kde jsou popsány cíle, pojetí sexuální výchovy na základních školách, role a kompetence sexuálního pedagoga a metodika sexuální výchovy. Další kapitoly se věnují dospívání, popisují biologické a psychologické změny, osobnostní a sociální rozvoj jedince, a vlivu digitálního prostředí na sexualitu v období dospívání, včetně témat jako pornografie, sexting a online sexuální predátoři. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zdali je preventivní program Dobrodružství dospívání vhodně zacílený v oblasti sexuální prevence a získat zajímavé podněty, které by mohly být využity pro revizi tohoto programu. K výzkumnému šetření byla využita kvalitativní forma za pomoci polostrukturovaných rozhovorů, přičemž data byla analyzována pomocí otevřeného kódování. Obecně lze shrnout, že dle výpovědí pedagogů je preventivní program vhodně zacílený v oblasti sexuální prevence....cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the opinions of teachers from certain schools on the programme The Adventure of Adolescence, which is aimed at specific primary prevention in the field of risky sexual behaviour and is intended for pupils of the 5th or 6th grade. The paper is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part focuses on primary prevention, describing the general division of primary prevention and specifying the prevention of risky sexual behaviour. Furthermore, the thesis analyses sex education, where the objectives, the concept of sex education in primary schools, the role and competences of a sex educator and the methodology of sex education are described. Other chapters deal with adolescence, describing biological and psychological changes, personal and social development of the individual, and the impact of the digital environment on sexuality during adolescence, including topics such as pornography, sexting and online sexual predators. The aim of the thesis was to find out whether the prevention programme The Adventure of Adolescence is appropriately targeted in the field of sexual prevention and to obtain interesting incentives that could be used for the revision of this programme. A qualitative research design was used for the research using semi-structured...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectprimary prevention|prevention programme|sex education|adolescence|educator|cyberspaceen_US
dc.subjectprimární prevence|preventivní program|sexuální výchova|dospívání|pedagog|kyberprostorcs_CZ
dc.titlePreventivní program ,,Dobrodružství dospívání" z pohledu učitelůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-03
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId256159
dc.title.translatedThe preventive program " Adolescence Adventure" from the teachers' point of viewen_US
dc.contributor.refereeKlapálková, Veronika
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá pohledem pedagogů vybraných škol na program Dobrodružství dospívání, který je zaměřen na specifickou primární prevenci v oblasti sexuálně rizikového chování a je určen žákům 5. či 6. tříd základních škol. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsáno obecné rozdělení primární prevence a blíže specifikována prevence rizikového sexuálního chování. Dále práce rozebírá sexuální výchovu, kde jsou popsány cíle, pojetí sexuální výchovy na základních školách, role a kompetence sexuálního pedagoga a metodika sexuální výchovy. Další kapitoly se věnují dospívání, popisují biologické a psychologické změny, osobnostní a sociální rozvoj jedince, a vlivu digitálního prostředí na sexualitu v období dospívání, včetně témat jako pornografie, sexting a online sexuální predátoři. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zdali je preventivní program Dobrodružství dospívání vhodně zacílený v oblasti sexuální prevence a získat zajímavé podněty, které by mohly být využity pro revizi tohoto programu. K výzkumnému šetření byla využita kvalitativní forma za pomoci polostrukturovaných rozhovorů, přičemž data byla analyzována pomocí otevřeného kódování. Obecně lze shrnout, že dle výpovědí pedagogů je preventivní program vhodně zacílený v oblasti sexuální prevence....cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the opinions of teachers from certain schools on the programme The Adventure of Adolescence, which is aimed at specific primary prevention in the field of risky sexual behaviour and is intended for pupils of the 5th or 6th grade. The paper is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part focuses on primary prevention, describing the general division of primary prevention and specifying the prevention of risky sexual behaviour. Furthermore, the thesis analyses sex education, where the objectives, the concept of sex education in primary schools, the role and competences of a sex educator and the methodology of sex education are described. Other chapters deal with adolescence, describing biological and psychological changes, personal and social development of the individual, and the impact of the digital environment on sexuality during adolescence, including topics such as pornography, sexting and online sexual predators. The aim of the thesis was to find out whether the prevention programme The Adventure of Adolescence is appropriately targeted in the field of sexual prevention and to obtain interesting incentives that could be used for the revision of this programme. A qualitative research design was used for the research using semi-structured...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV