Zobrazit minimální záznam

The status of physical education from the teacher's point of view
dc.contributor.advisorKotlík, Kamil
dc.creatorViktorín, Ondřej
dc.date.accessioned2024-11-29T17:27:56Z
dc.date.available2024-11-29T17:27:56Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192651
dc.description.abstractNázev: Postavení tělesné výchovy pohledem učitelů Cíle: Cílem této diplomové práce byla analýza vnímání tělesné výchovy (TV) učiteli na různých typech škol. Práce se zaměřovala na postavení TV v rámci školního vzdělávacího systému a na vliv, který má TV na žáky z pohledu učitelů. Dílčí cíle zahrnovaly určení postavení TV ve vzdělávacím systému ve srovnání s ostatními předměty, zhodnocení dostupnosti cvičebního vybavení a jeho vlivu na efektivitu výuky TV, analýzu integrace TV do školního kurikula s důrazem na propojení s ostatními předměty a posouzení podpory poskytované učitelům TV ze strany škol, včetně identifikace hlavních překážek spojených s výukou TV. Metody: V teoretické části práce byla provedena rešerše relevantní domácí i zahraniční literatury, která definovala klíčové pojmy, objasnila současný stav v oblasti TV a shrnula současný stav výzkumu. Praktická část se zaměřila na sběr dat od učitelů různých typů škol z různých regionů. Byly využity kvantitativní metody výzkumu, konkrétně dotazníkové šetření, které bylo pilotně otestováno a následně distribuováno mezi učitele tělesné výchovy. Data byla analyzována pomocí deskriptivní statistiky, korelačních a regresních analýz, které umožnily odpovědět na stanovené výzkumné otázky a ověřit formulované hypotézy. Výsledky: Výsledky studie...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: The status of physical education as seen by teachers Objectives: The aim of this thesis was to analyze the perception of physical education (PE) by teachers at various types of schools. The work focused on the position of PE within the school education system and the influence that PE has on students from the perspective of teachers. The partial objectives included determining the position of PE in the education system compared to other subjects, evaluating the availability of exercise equipment and its impact on the effectiveness of PE teaching, analyzing the integration of PE into the school curriculum with an emphasis on its connection with other subjects, and assessing the support provided to PE teachers by schools, including identifying the main obstacles associated with PE teaching. Methods: In the theoretical part of the thesis, a review of relevant domestic and international literature was conducted, defining key concepts, explaining the current state of physical education (PE), and summarizing the current state of research. The practical part focused on data collection from teachers of various types of schools from different regions. Quantitative research methods were employed, specifically a survey, which was pilot-tested and subsequently distributed among PE teachers. The data...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectphysical educationen_US
dc.subjectmodern technologiesen_US
dc.subjectschool curriculumen_US
dc.subjectphysical activityen_US
dc.subjectstudent motivationen_US
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.subjectmoderní technologiecs_CZ
dc.subjectškolní kurikulumcs_CZ
dc.subjectpohybová aktivitacs_CZ
dc.subjectmotivace žákůcs_CZ
dc.titlePostavení tělesné výchovy pohledem učitelůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-08-29
dc.description.departmentDepartment of Social Sciences Foundation in Kinanthropologyen_US
dc.description.departmentKatedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId260940
dc.title.translatedThe status of physical education from the teacher's point of viewen_US
dc.contributor.refereePeřinová, Radka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Educationen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Social Sciences Foundation in Kinanthropologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Postavení tělesné výchovy pohledem učitelů Cíle: Cílem této diplomové práce byla analýza vnímání tělesné výchovy (TV) učiteli na různých typech škol. Práce se zaměřovala na postavení TV v rámci školního vzdělávacího systému a na vliv, který má TV na žáky z pohledu učitelů. Dílčí cíle zahrnovaly určení postavení TV ve vzdělávacím systému ve srovnání s ostatními předměty, zhodnocení dostupnosti cvičebního vybavení a jeho vlivu na efektivitu výuky TV, analýzu integrace TV do školního kurikula s důrazem na propojení s ostatními předměty a posouzení podpory poskytované učitelům TV ze strany škol, včetně identifikace hlavních překážek spojených s výukou TV. Metody: V teoretické části práce byla provedena rešerše relevantní domácí i zahraniční literatury, která definovala klíčové pojmy, objasnila současný stav v oblasti TV a shrnula současný stav výzkumu. Praktická část se zaměřila na sběr dat od učitelů různých typů škol z různých regionů. Byly využity kvantitativní metody výzkumu, konkrétně dotazníkové šetření, které bylo pilotně otestováno a následně distribuováno mezi učitele tělesné výchovy. Data byla analyzována pomocí deskriptivní statistiky, korelačních a regresních analýz, které umožnily odpovědět na stanovené výzkumné otázky a ověřit formulované hypotézy. Výsledky: Výsledky studie...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The status of physical education as seen by teachers Objectives: The aim of this thesis was to analyze the perception of physical education (PE) by teachers at various types of schools. The work focused on the position of PE within the school education system and the influence that PE has on students from the perspective of teachers. The partial objectives included determining the position of PE in the education system compared to other subjects, evaluating the availability of exercise equipment and its impact on the effectiveness of PE teaching, analyzing the integration of PE into the school curriculum with an emphasis on its connection with other subjects, and assessing the support provided to PE teachers by schools, including identifying the main obstacles associated with PE teaching. Methods: In the theoretical part of the thesis, a review of relevant domestic and international literature was conducted, defining key concepts, explaining the current state of physical education (PE), and summarizing the current state of research. The practical part focused on data collection from teachers of various types of schools from different regions. Quantitative research methods were employed, specifically a survey, which was pilot-tested and subsequently distributed among PE teachers. The data...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV