Znalost první pomoci u studentů maturitních ročníků
Knowledge of first aid for high school students
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192641Identifikátory
SIS: 256295
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mahrová, Andrea
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství
Datum obhajoby
28. 8. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
střední škola, život ohrožující stavy, laik;Klíčová slova (anglicky)
high school, life-threatening conditions, layman;Název: Znalost první pomoci u studentů maturitních ročníků Cíle: Cílem této bakalářské práce je zjistit úroveň znalostí první pomoci mezi studenty maturitních ročníků středních škol a porovnat rozdíly mezi různými typy škol. Metody: Jedná se o teoreticko-empirickou práci. Metody výzkumu zahrnovaly kvantitativní dotazníkové šetření, které bylo provedeno mezi studenty maturitních ročníků vybraných středních škol. Dotazník obsahuje otázky zaměřené na klíčové aspekty první pomoci. Data byla analyzována za účelem zjištění úspěšnosti a identifikace statisticky významných rozdílů mezi jednotlivými skupinami studentů. Výzkumný soubor tvoří 61 studentů maturitních ročníků starších 18-ti let. Výsledky: Výsledky výzkumu ukázaly, že studenti středních škol mají dostačující celkové znalosti. Avšak zdravotnické školy a gymnázia dosahují v průměru vyšší úspěšnost v testech první pomoci než studenti střední odborné školy. Závěr: Lze konstatovat, že zvyšování povědomí a znalostí první pomoci mezi studenty je nezbytné pro zvýšení celkové úrovně připravenosti na krizové situace. Doporučuji zahrnutí více praktických cvičení a simulací do školních osnov, zejména na středních odborných školách, aby se snížily rozdíly ve znalostech první pomoci mezi různými typy škol. Dále doporučuji pravidelné aktualizování výukových...
Name: First aid knowledge of graduating students Aims: The aim of this bachelor thesis is to determine the level of first aid knowledge among high school seniors and to compare the differences between different types of schools. Methods: This is a theoretical and empirical work. The research methods included a quantitative questionnaire survey which was conducted among final year students of selected secondary schools. The survey includes questions focusing on key aspects of first aid. The data was analyzed to determine success rates and identify statistically significant differences between student groups. Results: The results of the survey showed that on average, medical school and grammar school students achieve higher success rates in first aid tests than secondary vocational school students. Summary: It can be concluded that increasing awareness and knowledge of first aid among students is essential to increase the overall level of preparedness for emergency situations. I recommend the inclusion of more practical exercises and simulations in school curricula, especially in vocational secondary schools, to reduce the differences in first aid knowledge between different types of schools. I also recommend that teaching materials be regularly updated in line with the latest recommendations of...