Postoje a povědomí studentů UK FTVS o MMA.
Attitudes and awareness of UK FTVS students about MMA.
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192600Identifikátory
SIS: 250055
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Černá, Jana
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra gymnastiky a úpolových sportů
Datum obhajoby
26. 8. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
MMA, postoje, povědomí, dotazník, popularitaKlíčová slova (anglicky)
MMA, attitudes, awareness, questionnaire, popularityNázev: Postoje a povědomí studentů UK FTVS o MMA. Cíle: Hlavním cílem mé bakalářské práce je pomocí výzkumu zjistit, jaké jsou postoje a povědomí studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy o MMA. Metody: K výzkumu byla použita kvantitativní metoda elektronického dotazování. Mezi studenty byl rozeslán elektronický dotazník s 18 otázkami, které byly konstruovány na základě operacionalizace a následně ověřeny pilotáží. Teoretická část byla vypracována na základě odborné literatury a internetových stránek či článků. Výsledky: Výsledky ukázaly, že naprostá většina respondentů má o MMA povědomí. Větší část z dotazovaných tento sport pravidelně nesleduje. Ti, kteří ano, poté nejčastěji využívají ke sledování obsahu televizi. Pro více studentů je tento sport nebezpečnějším oproti jiným bojovým sportům. Mnoho z nich však vyzdvihuje prospěšnost z provozování tohoto sportu v podobě sebeobrany. Klíčová slova: MMA, postoje, povědomí, dotazník, popularita
Title: Attitudes and awareness of UK FTVS students about MMA. Objectives: The main goal of my bachelor's thesis is to investigate the attitudes and awareness of students from the Faculty of Physical Education and Sport at Charles University towards MMA through research. Methods: Quantitative method of electronic survey was used for the research. An electronic questionnaire with 18 questions, which were based on operationalization and validated through piloting, was distributed among students. The theoretical part was composed based on specialized literature and internet sources, including articles and websites. Results: The results showed that the vast majority of respondents are aware of MMA. A larger part of those surveyed do not regularly follow this sport. Among those who do, television is the most common platform for watching. By many students, MMA is perceived as more dangerous compared to other combat sports. However, a significant number of respondents highlighted the benefits of practising the sport in the form of self-defence. Keywords: MMA, attitudes, awareness, questionnaire, popularity