Sponzoring esportu jako marketingový a komunikační nástroj firem
Esports sponsorship as a marketing and communication tool for companies
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/192537Identifikátory
SIS: 260081
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hlinka, Vladimír
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Katedra managementu sportu
Datum obhajoby
22. 8. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sponzoring, novodobé trendy, esport, organizátoři, herní kluby, akademický esport, herní centrum, benefity, rizika a výzvyKlíčová slova (anglicky)
Sponsorship, trends in sponsorship, esports, organizers, gaming clubs, academic esports, gaming centers, benefits, risks and challengesNázev: Sponzoring esportu jako marketingový a komunikační nástroj firem Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je vytvořit doporučení pro spolupráci mezi sponzory a sponzorovanými subjekty v esportovém prostředí v České republice. Doporučení vycházejí z analýzy klíčových aspektů s důrazem na identifikaci benefitů, rizik a očekávání obou stran. Metody: V práci je využito kvalitativního výzkumu, konkrétně polostrukturovaných rozhovorů. Výzkum je založen na cíleném výběru respondentů. Celkem se výzkumu zúčastnilo osm respondentů, kteří zastupují pohled sponzora nebo sponzorovaného subjektu v prostředí esportu. Výsledky: Výsledkem je hluboké porozumění dynamice sponzoringu v esportu v České republice. Pro sponzory je zásadním rizikem nekorektní chování hráčů a nestabilita herní scény, zatímco pro sponzorované subjekty představuje riziko nedostatek finanční podpory, která má klesající tendenci. Praktické i teoretické poznatky naznačují, že efektivní spolupráce vyžaduje transparentní komunikaci, vzájemnou podporu a strategické přizpůsobení se dynamice trhu, což představuje klíčové faktory pro úspěšné sponzorské aktivity v esportovém prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA Sponzoring, novodobé trendy, esport, organizátoři, herní kluby, akademický esport, herní centrum, benefity, rizika a výzvy
Title: Sponsorship of esports as a marketing and communicational tool for companies Aims: The main goal of this bachelors thesis is to create recommendations for collaboration between sponsors and sponsored entities in the esports environment in the Czech Republic. Recommendations are based of the key aspects, focusing on identifying benefits, risks and expectations of both parties. Methods: Qualitative research is used in this thesis, specifically semi-strucutred interviews. Research is based on targeted selection of respondents. A total of eight respondents participated in the research, representing perspectives from sponsors or sponsored entities in the esports environment. Results: The result is a deep understanding of the dynamics of sponsorship in esports in the Czech Republic. For sponsors, the key risk is the improper behavior of players and the instability of the gaming scene, while for sponsored entities, the risk lies in the lack of financial support, which has a decreasing trend. Practical and theoretical insights suggest that effective collaboration requires transparent communication, mutual support, and strategic adaptation to market dynamics, which are crucial factors for successful sponsorship activities in the esports environment. KEYWORDS Sponsorship, trends in sponsorship,...