Zobrazit minimální záznam

The Teaching Proffesion in Current Society
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorTeššenyová, Renata
dc.date.accessioned2024-11-29T08:49:40Z
dc.date.available2024-11-29T08:49:40Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192360
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá postavením učitelů v současné společnosti, jak z pohledu učitelů, tak z pohledu veřejnosti, rozbor skutečností, které přispívají, a naopak snižují postavení učitelů ve společnosti. Abychom mohli pochopit postavení učitelů v současné společnosti, je potřeba začít u vývoje učitelské profese od 2. poloviny 18. století doposud. Ve své práci se zaměřuji na určité problémy, které ovlivňují samotný výkon v učitelské profesi. V prvních částech své práce stručně popisuji důležité události v minulosti, které zásadně ovlivnili vývoj školství a učitelství do formy, jakou známe dnes. V následujících částech podrobněji charakterizuji učitelské povolání z hlediska rolí, profesní přípravy a prestiže učitelů. Následuje seznámení se s problematikou pracovní doby učitelů z pohledu učitelů, zákona a veřejnosti, dále je zde rozebrána profesní příprava pedagogů a počet žáků na učitele ve třídách. Poslední část poukazuje na současné problémy učitelského vzdělávání z hlediska struktury učitelských sborů, kvalifikovanosti, pracovní zátěže učitelů a distanční výuky žaků, která je v současné době veřejností velice hodnocena a tím je i hodnoceno školství a učitelé. KLÍČOVÁ SLOVA profesní příprava učitelů; učitel primární školy; prestiž učitele; pracovní doba, společnost.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the position of teachers in contemporary society, both from the point of view of teachers and from the point of view of the public, the analysis of facts that contribute and, on the contrary, reduce the position of teachers in society. In order to understand the position of the teachers in contemporary society, it is necessary to start with the development of the teaching profession from the second half of the 18th century to the present. In my work, I focus on certain problems that affect the performance in the teaching profession itself. In the first parts of my thesis, I briefly describe important events in the past that fundamentally influenced the development of education and teaching in the form we know today. In the following sections, I characterize the teaching profession in more detail in terms of roles, professional training and prestige of teachers. This is followed by an introduction to the issue of teachers' working hours from the point of view of teachers, the law and the public, as well as the professional training of teachers and the number of pupils per teacher in classes. The last part points out the current problems of teacher education in terms of the structure of the teaching staff, qualifications, workload of the teachers and distance education...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectteacher training|primary school teacher|the prestige of the teacher|working hours|societyen_US
dc.subjectprofesní příprava učitelů|učitel primární školy|prestiž učitele|pracovní doba|společnostcs_CZ
dc.titleUčitelská profese v současné společnostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId234621
dc.title.translatedThe Teaching Proffesion in Current Societyen_US
dc.contributor.refereeSkutil, Martin
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá postavením učitelů v současné společnosti, jak z pohledu učitelů, tak z pohledu veřejnosti, rozbor skutečností, které přispívají, a naopak snižují postavení učitelů ve společnosti. Abychom mohli pochopit postavení učitelů v současné společnosti, je potřeba začít u vývoje učitelské profese od 2. poloviny 18. století doposud. Ve své práci se zaměřuji na určité problémy, které ovlivňují samotný výkon v učitelské profesi. V prvních částech své práce stručně popisuji důležité události v minulosti, které zásadně ovlivnili vývoj školství a učitelství do formy, jakou známe dnes. V následujících částech podrobněji charakterizuji učitelské povolání z hlediska rolí, profesní přípravy a prestiže učitelů. Následuje seznámení se s problematikou pracovní doby učitelů z pohledu učitelů, zákona a veřejnosti, dále je zde rozebrána profesní příprava pedagogů a počet žáků na učitele ve třídách. Poslední část poukazuje na současné problémy učitelského vzdělávání z hlediska struktury učitelských sborů, kvalifikovanosti, pracovní zátěže učitelů a distanční výuky žaků, která je v současné době veřejností velice hodnocena a tím je i hodnoceno školství a učitelé. KLÍČOVÁ SLOVA profesní příprava učitelů; učitel primární školy; prestiž učitele; pracovní doba, společnost.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the position of teachers in contemporary society, both from the point of view of teachers and from the point of view of the public, the analysis of facts that contribute and, on the contrary, reduce the position of teachers in society. In order to understand the position of the teachers in contemporary society, it is necessary to start with the development of the teaching profession from the second half of the 18th century to the present. In my work, I focus on certain problems that affect the performance in the teaching profession itself. In the first parts of my thesis, I briefly describe important events in the past that fundamentally influenced the development of education and teaching in the form we know today. In the following sections, I characterize the teaching profession in more detail in terms of roles, professional training and prestige of teachers. This is followed by an introduction to the issue of teachers' working hours from the point of view of teachers, the law and the public, as well as the professional training of teachers and the number of pupils per teacher in classes. The last part points out the current problems of teacher education in terms of the structure of the teaching staff, qualifications, workload of the teachers and distance education...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV