Zobrazit minimální záznam

Motivation of Young Adults for the Activities of Lecturers in the Education of the Elderly
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorHomoky, Vendula
dc.date.accessioned2024-07-26T06:27:37Z
dc.date.available2024-07-26T06:27:37Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192357
dc.description.abstractThe bachelor thesis focuses on the motivation of young adults to act as educators in the education of the elderly.The aim of the thesis is to present senior education and its functions in the context of changes in old age. The specifics of senior education, the differences and barriers associated with this type of education, as well as the methods that can be used in senior education are discussed in the different sections. Attention is also paid to the main providers of senior education. The next part of the thesis deals with the prerequisites for the work of a educator in the education of the elderly, including competences, didactic principles and the preparation of lecturers to work with this target group. Both the areas of teaching and the possible risks that young educators in senior education may face are mentioned. The thesis includes a qualitative empirical investigation, which was carried out using semi-structured interviews with seven respondents. Young educators who have experience in educating the elderly were approached as respondents. The aim of the empirical investigation is to find out the motives of young lecturers for starting and continuing to work in organisations providing education for the elderly. Areas of motivation for working with the elderly, specifics of lecturers' work,...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na motivaci mladých dospělých k činnosti lektorů ve vzdělávání seniorů. Cílem práce je představit lektorskou činnosti, motivaci k ní a její funkce v kontextu vzdělávání seniorů. V jednotlivých částech jsou rozebrána specifika vzdělávání seniorů, rozdíly a bariéry spojené s tímto typem vzdělávání a také metody, které lze při vzdělávání seniorů využít. Pozornost je věnována také hlavním poskytovatelům vzdělávání seniorů. Další část práce se zabývá předpoklady pro práci lektora ve vzdělávání seniorů, včetně kompetencí, didaktických zásad a přípravy lektorů pro práci s touto cílovou skupinou. Jsou zmiňovány jak oblasti výuky, tak možná rizika, kterým mladí lektoři ve vzdělávání seniorů mohou čelit. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření, které bylo realizováno pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sedmi respondenty. Jako respondenti byli osloveni mladí lektoři, kteří mají zkušenost se vzděláváním seniorů. Cílem empirického šetření je zjistit motivy mladých lektorů pro začátek a pokračování v působení v organizacích poskytujících vzdělávání pro seniory. Sledovány jsou oblasti motivace pro práci se seniory, specifika práce lektorů, výzvy spojené s prací lektorů, vzdělávání a zkušenostem a pociťované rizikové situace v práci se seniory.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecteducation of the elderly|educators for the elderly|educational organizations|non-formal education|barriers in educationen_US
dc.subjectvzdělávání seniorů|lektoři seniorů|vzdělávací organizace|neformální vzdělávání|bariéry ve vzdělávánícs_CZ
dc.titleMotivace mladých dospělých k činnosti lektorů ve vzdělávání seniorůcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-14
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId257195
dc.title.translatedMotivation of Young Adults for the Activities of Lecturers in the Education of the Elderlyen_US
dc.contributor.refereeŠerák, Michal
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-program.enAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zaměřuje na motivaci mladých dospělých k činnosti lektorů ve vzdělávání seniorů. Cílem práce je představit lektorskou činnosti, motivaci k ní a její funkce v kontextu vzdělávání seniorů. V jednotlivých částech jsou rozebrána specifika vzdělávání seniorů, rozdíly a bariéry spojené s tímto typem vzdělávání a také metody, které lze při vzdělávání seniorů využít. Pozornost je věnována také hlavním poskytovatelům vzdělávání seniorů. Další část práce se zabývá předpoklady pro práci lektora ve vzdělávání seniorů, včetně kompetencí, didaktických zásad a přípravy lektorů pro práci s touto cílovou skupinou. Jsou zmiňovány jak oblasti výuky, tak možná rizika, kterým mladí lektoři ve vzdělávání seniorů mohou čelit. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření, které bylo realizováno pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sedmi respondenty. Jako respondenti byli osloveni mladí lektoři, kteří mají zkušenost se vzděláváním seniorů. Cílem empirického šetření je zjistit motivy mladých lektorů pro začátek a pokračování v působení v organizacích poskytujících vzdělávání pro seniory. Sledovány jsou oblasti motivace pro práci se seniory, specifika práce lektorů, výzvy spojené s prací lektorů, vzdělávání a zkušenostem a pociťované rizikové situace v práci se seniory.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis focuses on the motivation of young adults to act as educators in the education of the elderly.The aim of the thesis is to present senior education and its functions in the context of changes in old age. The specifics of senior education, the differences and barriers associated with this type of education, as well as the methods that can be used in senior education are discussed in the different sections. Attention is also paid to the main providers of senior education. The next part of the thesis deals with the prerequisites for the work of a educator in the education of the elderly, including competences, didactic principles and the preparation of lecturers to work with this target group. Both the areas of teaching and the possible risks that young educators in senior education may face are mentioned. The thesis includes a qualitative empirical investigation, which was carried out using semi-structured interviews with seven respondents. Young educators who have experience in educating the elderly were approached as respondents. The aim of the empirical investigation is to find out the motives of young lecturers for starting and continuing to work in organisations providing education for the elderly. Areas of motivation for working with the elderly, specifics of lecturers' work,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV