Zobrazit minimální záznam

Left-handedness at school environment: a perspective on motor skills and graphomotor skills
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorLíbalová, Tereza
dc.date.accessioned2024-11-29T12:25:55Z
dc.date.available2024-11-29T12:25:55Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192180
dc.description.abstract(česky): Bakalářská práce se zabývá problematikou leváctví ve školním prostředí z pohledu motoriky a grafomotoriky. Je rozdělena na teoretickou část, jejímž cílem je představit pojem lateralita, druhy a různé formy laterality a popsat spojení laterality s dědičností. Zaměřuje se na diagnostické metody zjišťování laterality a popisuje leváctví z pohledu historie a současnosti. Dále se soustředí na metodiku psaní levou rukou, pomůckami pro leváky a pohybovou stránkou u levostranně zaměřených žáků. Zkoumá také pomůcky pro leváky a zabývá se různými problémy ale i výhodami, které přináší levorukost ve sportu. Cílem výzkumné části je ověřit, jaké pomůcky dnes leváci ve vyučování používají. Pomocí kvalitativního výzkumu zjišťuje, jak pedagogové pracují s levorukými žáky ve svých třídách. Popisuje problémy a konkrétní situace, se kterými se levorucí žáci setkávají jak ve výuce, tak v tělesné výchově. Dále se zaměřuje na to, jestli výuka levorukých žáků v oblasti sportu způsobuje učitelům problémy.cs_CZ
dc.description.abstract(in English): The bachelor thesis deals with the issue of left-handedness in school environment from the perspective of motor skills and graphomotor skills. It is divided into a theoretical part, aiming to introduce the term laterality, its types, various forms, and describe the connection of laterality with heredity. It focuses on diagnostic methods for determining laterality and describes left-handedness from a historical and modern perspective. It further concentrates on the methodology of left-handed writing, tools for left-handers, and the motor aspect among left-handed pupils. It also explores tools for left-handed individuals and deals with various issues as well as advantages that left-handedness brings into sports. The research part aims to verify what tools left-handed individuals use in education today. With the help of qualitative research, it detects how educators work with left-handed pupils in their classes. It describes problems and specific situations encountered by left- handed pupils both in education and physical education. It also focuses on whether teaching left-handed pupils in sports causes problems for teachers.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectleft-handedness|left-handed pupils|graphomotor skills|motor skillsen_US
dc.subjectlevorukost|levorucí žáci|grafomotorika|motorikacs_CZ
dc.titleLeváctví ve školním prostředí: Pohled na motoriku a grafomotorikucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-10
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId266732
dc.title.translatedLeft-handedness at school environment: a perspective on motor skills and graphomotor skillsen_US
dc.contributor.refereeValášková Vincejová, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky): Bakalářská práce se zabývá problematikou leváctví ve školním prostředí z pohledu motoriky a grafomotoriky. Je rozdělena na teoretickou část, jejímž cílem je představit pojem lateralita, druhy a různé formy laterality a popsat spojení laterality s dědičností. Zaměřuje se na diagnostické metody zjišťování laterality a popisuje leváctví z pohledu historie a současnosti. Dále se soustředí na metodiku psaní levou rukou, pomůckami pro leváky a pohybovou stránkou u levostranně zaměřených žáků. Zkoumá také pomůcky pro leváky a zabývá se různými problémy ale i výhodami, které přináší levorukost ve sportu. Cílem výzkumné části je ověřit, jaké pomůcky dnes leváci ve vyučování používají. Pomocí kvalitativního výzkumu zjišťuje, jak pedagogové pracují s levorukými žáky ve svých třídách. Popisuje problémy a konkrétní situace, se kterými se levorucí žáci setkávají jak ve výuce, tak v tělesné výchově. Dále se zaměřuje na to, jestli výuka levorukých žáků v oblasti sportu způsobuje učitelům problémy.cs_CZ
uk.abstract.en(in English): The bachelor thesis deals with the issue of left-handedness in school environment from the perspective of motor skills and graphomotor skills. It is divided into a theoretical part, aiming to introduce the term laterality, its types, various forms, and describe the connection of laterality with heredity. It focuses on diagnostic methods for determining laterality and describes left-handedness from a historical and modern perspective. It further concentrates on the methodology of left-handed writing, tools for left-handers, and the motor aspect among left-handed pupils. It also explores tools for left-handed individuals and deals with various issues as well as advantages that left-handedness brings into sports. The research part aims to verify what tools left-handed individuals use in education today. With the help of qualitative research, it detects how educators work with left-handed pupils in their classes. It describes problems and specific situations encountered by left- handed pupils both in education and physical education. It also focuses on whether teaching left-handed pupils in sports causes problems for teachers.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]
No Thumbnail [100%x80]

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV