dc.contributor.advisor | Komárková, Tereza | |
dc.creator | Brych, Denis | |
dc.date.accessioned | 2024-07-20T06:27:45Z | |
dc.date.available | 2024-07-20T06:27:45Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192136 | |
dc.description.abstract | Červený vrch primary school in Prague 6. It addresses the factors that influence the work of these children and the methods that can be used in practice. In the theoretical part of the thesis, it contains a definition of the terms behavioural and learning disorders, their causes, possibilities of re education including selected methods for working with these pupils. In the practical part of the thesis the focu aged from eight to twelve years. Interviews with children, parents, assistants and teachers were used in the research. In addition, the actual work with the pupils involved in the research. These met observation, interviews, working with pupils in the classroom, trying out the techniques described in the theoretical section and collaborative assessment. All in collaboration with teaching assistants and teachers. Their work in class, learning outcomes and behaviour during breaks were assessed. The main aim of the work was to find out the factors that influence the life of children with behavioural and learning disorders in primary school, or to try in practice different techniques for working with them. There is no doubt that there are many factors that affect the work and life of a child with behavioural or learning difficulties in a school environment. From the research conducted at the previously... | en_US |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá dětmi s poruchami chování a učení na základní škole Červený vrch na Praze 6. Řeší faktory, které ovlivňují práci těchto dětí a metody využitelné v praxi. V teoretické části práce obsahuje vymezení pojmů poruchy chování a poruchy učení, jejich příčiny, možnosti reedukace včetně vybraných metod pro práci s těmito žáky V praktické části se práce zaměřuje na děti s poruchami chování a učení ve věku od osmi do dvanácti let. Při výzkumu byly využity rozhovory s dětmi, rodiči, asistenty a učiteli. Dále pak vlastní práce s žáky, kterých se výzkum týkal. Mezi tyto metody patří pozorování, rozhovory, práce s žáky v hodinách, zkoušení technik popsaných v teoretické části a společné hodnocení. Vše ve spolupráci s asistenty a učiteli. Hodnocena byla jejich práce v hodinách, studijní výsledky a chování během přestávek. Hlavním cílem práce bylo zjistit faktory, které ovlivňují život dětí s poruchami chování a učení na ZŠ, popřípadě vyzkoušet v praxi různé techniky pro práci s nimi. Je nesporné, že faktorů, které ovlivňují práci a život dítěte s poruchami chování nebo učení ve školním prostředí je rozhodně mnoho. Z výzkumu prováděného na dříve jmenované základní škole jsem došel k závěru, že mezi nejintenzivnější faktory patří rodina a třída. Ve třídě je to konkrétně klima třídy, vztah se... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | behavioral disorders|learning disabilities|methods|factors|primary school | en_US |
dc.subject | poruchy chování|poruchy učení|metody|faktory|základní škola | cs_CZ |
dc.title | Možnosti řešení poruch chování a učení na ZŠ | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-10 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 270568 | |
dc.title.translated | Anglický název práce: Possibilities for solving behavioral and learning disorders in primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Sedláčková, Daniela | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zabývá dětmi s poruchami chování a učení na základní škole Červený vrch na Praze 6. Řeší faktory, které ovlivňují práci těchto dětí a metody využitelné v praxi. V teoretické části práce obsahuje vymezení pojmů poruchy chování a poruchy učení, jejich příčiny, možnosti reedukace včetně vybraných metod pro práci s těmito žáky V praktické části se práce zaměřuje na děti s poruchami chování a učení ve věku od osmi do dvanácti let. Při výzkumu byly využity rozhovory s dětmi, rodiči, asistenty a učiteli. Dále pak vlastní práce s žáky, kterých se výzkum týkal. Mezi tyto metody patří pozorování, rozhovory, práce s žáky v hodinách, zkoušení technik popsaných v teoretické části a společné hodnocení. Vše ve spolupráci s asistenty a učiteli. Hodnocena byla jejich práce v hodinách, studijní výsledky a chování během přestávek. Hlavním cílem práce bylo zjistit faktory, které ovlivňují život dětí s poruchami chování a učení na ZŠ, popřípadě vyzkoušet v praxi různé techniky pro práci s nimi. Je nesporné, že faktorů, které ovlivňují práci a život dítěte s poruchami chování nebo učení ve školním prostředí je rozhodně mnoho. Z výzkumu prováděného na dříve jmenované základní škole jsem došel k závěru, že mezi nejintenzivnější faktory patří rodina a třída. Ve třídě je to konkrétně klima třídy, vztah se... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Červený vrch primary school in Prague 6. It addresses the factors that influence the work of these children and the methods that can be used in practice. In the theoretical part of the thesis, it contains a definition of the terms behavioural and learning disorders, their causes, possibilities of re education including selected methods for working with these pupils. In the practical part of the thesis the focu aged from eight to twelve years. Interviews with children, parents, assistants and teachers were used in the research. In addition, the actual work with the pupils involved in the research. These met observation, interviews, working with pupils in the classroom, trying out the techniques described in the theoretical section and collaborative assessment. All in collaboration with teaching assistants and teachers. Their work in class, learning outcomes and behaviour during breaks were assessed. The main aim of the work was to find out the factors that influence the life of children with behavioural and learning disorders in primary school, or to try in practice different techniques for working with them. There is no doubt that there are many factors that affect the work and life of a child with behavioural or learning difficulties in a school environment. From the research conducted at the previously... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |