dc.contributor.advisor | Švancara, Jiří | |
dc.creator | Hlava, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2024-11-28T19:57:57Z | |
dc.date.available | 2024-11-28T19:57:57Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/192070 | |
dc.description.abstract | Tato práce se zabývá popisem nástroje na simulaci šíření ohně v krajině im- plementovaném v multiplatformním herním enginu Unity. Implementace přináší nový, vizuálně přitažlivý a velmi jednoduše použitelný nástroj, který lze využít mnoha způsoby. Šíření ohně je založeno na jednoduchých nedeterministických, avšak realistických pravidlech. Simulace se odehrává na zjednodušeném modelu světa, který je procedurálně generovaný. Aplikace je do jisté míry univerzální, a tak má množství různorodých využití, například může sloužit jako podpůrný nástroj ve výuce o faktorech ovlivňujících šíření ohně, dále může posloužit začínajícím programátorům, kterým nabídne možnost vizualizovat si vlastní svět či vygenerovat data pro předpovídání šance rozšíření ohně s následnou možností si tuto předpověď vizualizovat. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis focuses on the description of a tool designed for simulating fire spread across landscapes, which is developed within the cross-platform Unity game engine. This tool stands out due to its visually appealing interface and exceptional user-friendliness, offering diverse applications. The fire spread is modeled using simple, non-deterministic but realistic rules. The simulation is conducted on a simplified, procedurally generated world model. The applica- tion's versatility allows it to be used in diverse contexts. For instance, it can serve as a support tool in teaching about factors affecting the dynamics of fire spread. Additionally, it could be useful for beginner programmers by providing them the opportunity to visualize their landscapes, generate data for predicting fire spread chances, along with the options to visualize their own predictions. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | fire|simulator|tiles|landscape|Unity|C# | en_US |
dc.subject | oheň|simulátor|políčka|krajina|Unity|C# | cs_CZ |
dc.title | Simulátor šíření ohně | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-28 | |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 267342 | |
dc.title.translated | Fire Spread Simulator | en_US |
dc.contributor.referee | Pešková, Klára | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Science with specialisation in Artificial Intelligence | en_US |
thesis.degree.discipline | Informatika se specializací Umělá inteligence | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informatika se specializací Umělá inteligence | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Science with specialisation in Artificial Intelligence | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce se zabývá popisem nástroje na simulaci šíření ohně v krajině im- plementovaném v multiplatformním herním enginu Unity. Implementace přináší nový, vizuálně přitažlivý a velmi jednoduše použitelný nástroj, který lze využít mnoha způsoby. Šíření ohně je založeno na jednoduchých nedeterministických, avšak realistických pravidlech. Simulace se odehrává na zjednodušeném modelu světa, který je procedurálně generovaný. Aplikace je do jisté míry univerzální, a tak má množství různorodých využití, například může sloužit jako podpůrný nástroj ve výuce o faktorech ovlivňujících šíření ohně, dále může posloužit začínajícím programátorům, kterým nabídne možnost vizualizovat si vlastní svět či vygenerovat data pro předpovídání šance rozšíření ohně s následnou možností si tuto předpověď vizualizovat. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis focuses on the description of a tool designed for simulating fire spread across landscapes, which is developed within the cross-platform Unity game engine. This tool stands out due to its visually appealing interface and exceptional user-friendliness, offering diverse applications. The fire spread is modeled using simple, non-deterministic but realistic rules. The simulation is conducted on a simplified, procedurally generated world model. The applica- tion's versatility allows it to be used in diverse contexts. For instance, it can serve as a support tool in teaching about factors affecting the dynamics of fire spread. Additionally, it could be useful for beginner programmers by providing them the opportunity to visualize their landscapes, generate data for predicting fire spread chances, along with the options to visualize their own predictions. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |