Zobrazit minimální záznam

Liturgical chant in the Liturgy of Saint John Chrysostom
dc.contributor.advisorMrňávek, Tomáš
dc.creatorMoravenov, Konstantin
dc.date.accessioned2017-04-13T10:37:20Z
dc.date.available2017-04-13T10:37:20Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/19201
dc.description.abstractLiturgický zpěv v liturgii svatého Jana Zlatoústého Konstantin Moravenov, Bc. Resumé Tato práce pojednává o posvátné hudbě v církvích byzantského obřadu a konkrétně o liturgickém zpěvu v liturgii sv. Jana Zlatoústého. První kapitola sleduje vývoj zpěvu a hudby v dějinách. Druhá kapitola hledá kořeny zpívané liturgie v pramenech Starého zákona, nalézá je v židovské synagogální bohoslužbě a sleduje genezi liturgického zpěvu v rané církvi. Třetí kapitola pojednává obecně o liturgickém zpěvu a o druzích přednesu nápěvů. Čtvrtá kapitola se zaměřuje konkrétně na charakteristické vlastnosti byzantského liturgického zpěvu. Pátá kapitola pojednává o dějinách a vývoji liturgie sv. Jana Zlatoústého a o autorství jejího slovanského překladu. Šestá kapitola rozebírá a vysvětluje jednotlivé části této bohoslužby a předkládá nám v plném znění texty jednotlivých zpěvů (antifony, hymnusy, vozhlasy a odpovědi lidu) podle oficiálního (v Římě nedávno schváleného) překladu liturgie sv. Jana Zlatoústého do českého jazyka. Cílem práce bylo seznámit čtenáře s byzantským liturgickým zpěvem a s velkým významem, který má při utváření bohoslužby. Působení Svaté liturgie na lidskou duši je silnější, jestliže kvalita zpěvů odpovídá její vznešenosti. Proto kantoři a sboroví zpěváci mají velkou zodpovědnost za to, zda Boží slovo bylo...cs_CZ
dc.description.abstractLiturgical Chant at the Liturgy of St. John Chrysostom Summary This work dissertates on sacred misic in Byzantine ceremony churches, on a liturgy chant of Liturgy of St. John Chrysostom. The first chapter follows the evolution of chant and music throughout history. The second chapter inquires about roots of chunted liturgy in the repository of the Old Testament, goes to the Jewish liturgy and follows the genesis of the liturgy chant in early Christian period. The third chapter deals in general with liturgy chant and sorts of singing of traditional melodies. The fourth chapter concentrates on characteristics of Byzantine liturgy chant. The fifth chapter deals with history and evolution of Liturgy of St. John Chrysostom and the authorship of his Slavonic translation. The sixth chapter deals with individual parts of a church service and gives full wording of different chants according to the translation of Liturgy of St. John Chrysostom to Czech language. The task of this work is to introduce to the reader the Byzantine liturgy chant as well as its tremendous importance on church service. The influence on the human soul is far stronger due to the grandness quality of singing. Thus conductors and the choir singers are responsible for giving distinction to the Gospel announciation. Some key concepts Music in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.titleLiturgický zpěv v liturgii svatého Jana Zlatoustéhocs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-01-28
dc.description.departmentDepartment of Pastoral Theology and Law Sciencesen_US
dc.description.departmentKatedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId56649
dc.title.translatedLiturgical chant in the Liturgy of Saint John Chrysostomen_US
dc.contributor.refereeKotas, Jan
dc.identifier.aleph001093409
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTheological educationen_US
thesis.degree.disciplineTeologické naukycs_CZ
thesis.degree.programTheologyen_US
thesis.degree.programTeologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeologické naukycs_CZ
uk.degree-discipline.enTheological educationen_US
uk.degree-program.csTeologiecs_CZ
uk.degree-program.enTheologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csLiturgický zpěv v liturgii svatého Jana Zlatoústého Konstantin Moravenov, Bc. Resumé Tato práce pojednává o posvátné hudbě v církvích byzantského obřadu a konkrétně o liturgickém zpěvu v liturgii sv. Jana Zlatoústého. První kapitola sleduje vývoj zpěvu a hudby v dějinách. Druhá kapitola hledá kořeny zpívané liturgie v pramenech Starého zákona, nalézá je v židovské synagogální bohoslužbě a sleduje genezi liturgického zpěvu v rané církvi. Třetí kapitola pojednává obecně o liturgickém zpěvu a o druzích přednesu nápěvů. Čtvrtá kapitola se zaměřuje konkrétně na charakteristické vlastnosti byzantského liturgického zpěvu. Pátá kapitola pojednává o dějinách a vývoji liturgie sv. Jana Zlatoústého a o autorství jejího slovanského překladu. Šestá kapitola rozebírá a vysvětluje jednotlivé části této bohoslužby a předkládá nám v plném znění texty jednotlivých zpěvů (antifony, hymnusy, vozhlasy a odpovědi lidu) podle oficiálního (v Římě nedávno schváleného) překladu liturgie sv. Jana Zlatoústého do českého jazyka. Cílem práce bylo seznámit čtenáře s byzantským liturgickým zpěvem a s velkým významem, který má při utváření bohoslužby. Působení Svaté liturgie na lidskou duši je silnější, jestliže kvalita zpěvů odpovídá její vznešenosti. Proto kantoři a sboroví zpěváci mají velkou zodpovědnost za to, zda Boží slovo bylo...cs_CZ
uk.abstract.enLiturgical Chant at the Liturgy of St. John Chrysostom Summary This work dissertates on sacred misic in Byzantine ceremony churches, on a liturgy chant of Liturgy of St. John Chrysostom. The first chapter follows the evolution of chant and music throughout history. The second chapter inquires about roots of chunted liturgy in the repository of the Old Testament, goes to the Jewish liturgy and follows the genesis of the liturgy chant in early Christian period. The third chapter deals in general with liturgy chant and sorts of singing of traditional melodies. The fourth chapter concentrates on characteristics of Byzantine liturgy chant. The fifth chapter deals with history and evolution of Liturgy of St. John Chrysostom and the authorship of his Slavonic translation. The sixth chapter deals with individual parts of a church service and gives full wording of different chants according to the translation of Liturgy of St. John Chrysostom to Czech language. The task of this work is to introduce to the reader the Byzantine liturgy chant as well as its tremendous importance on church service. The influence on the human soul is far stronger due to the grandness quality of singing. Thus conductors and the choir singers are responsible for giving distinction to the Gospel announciation. Some key concepts Music in...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Katedra pastorálních oborů a právních vědcs_CZ
dc.identifier.lisID990010934090106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV