Zobrazit minimální záznam

The effect of physical activity and seating correction on postural stability in first graders: a non-randomized intervention study
dc.contributor.advisorBartlová, Petra
dc.creatorMomutová, Viktorie
dc.date.accessioned2024-07-17T06:32:19Z
dc.date.available2024-07-17T06:32:19Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191996
dc.description.abstractThis thesis examines the influence of school and school environment on children's posture. Given the increasing number of children with musculoskeletal problems, poor posture and increased time spent sitting, the aim of this thesis was to find out whether giving children a few extra minutes of daily physical activity and correcting their sitting would improve their posture or at least prevent the progression of poor posture. The descriptive part of the thesis focuses on school environmental factors such as the height of school furniture and the weight of school bags. The observation took place at the Elementary School in Zvole, involving first-grade pupils. A total of 33 children participated. It was found that 91% of the children carry bags that are too heavy relative to their body weight. The optimal desk height setting according to the ČSN EN 1729-1:2007 standard was appropriate in 52 % of cases. Results from the assessment of proper sitting posture show that none of the pupils in the first class maintained an ideal sitting posture during lessons, with the biggest issue being the correct positioning of the lower body. The intervention part of the study investigated the impact of sitting posture correction and physical activities on children's posture. A total of 10 children from two first-grade...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce zkoumá vliv školy a školního prostředí na posturu dítěte. Vzhledem k rostoucímu počtu dětí s problémy pohybového aparátu, vadným držením těla a prodlužující mu se času stráveným sezením bylo cílem této práce zjistit, zda když dětem denně přidáme pár minut pohybu navíc a budeme korigovat jejich sed, dojde ke zlepšení držení těla, nebo se alespoň zamezí progresi VDT. Deskriptivní část práce se zaměřuje na faktory školního prostředí, jako je výška školního nábytku a hmotnost aktovky. Sledování bylo prováděno na Základní škole ve Zvoli a účastníky byli žáci prvních tříd. Celkem se zapojilo 33 dětí. Bylo zjištěno, že 91 % dětí nosí příliš těžké tašky vzhledem k jejich tělesné hmotnosti. Optimální nastavení velikosti lavic dle normy ČSN EN 1729-1:2007 vyhovovalo v 52 % případů. Výsledky hodnocení správného sedu ukazují, že ani jeden žák první třídy nezaujímal během vyučování ideální sed. Největší problém měly děti se správným nastavením dolní části těla. Intervenční část zahrnovala samotný vliv korekce sedu a pohybových aktivit na posturu dětí. Celkem bylo sledováno 10 dětí, ze dvou tříd prvních ročníků. Žáci z 1.A tvořili kontrolní skupinu, žáci z 1.B patřili do skupiny experimentální, která každý den začínala 3-5 minutovou rozcvičkou a během dne se hlídal jejich sed. Sběr dat probíhal...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectschool environmenten_US
dc.subjectpoor postureen_US
dc.subjectweight of school bagsen_US
dc.subjectideal sitting postureen_US
dc.subjectschool furnitureen_US
dc.subjectexerciseen_US
dc.subjectškolní prostředícs_CZ
dc.subjectvadné držení tělacs_CZ
dc.subjecthmotnost aktovkycs_CZ
dc.subjectideální sedcs_CZ
dc.subjectškolní lavicecs_CZ
dc.subjectcvičenícs_CZ
dc.titleVliv pohybových aktivit a korekce sedu na posturu žáků první třídy: nerandomizovaná intervenční studiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-26
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation Medicine 3FM CU and UHKVen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKVcs_CZ
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId266999
dc.title.translatedThe effect of physical activity and seating correction on postural stability in first graders: a non-randomized intervention studyen_US
dc.contributor.refereeBaranová, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.programPhysiotherapyen_US
thesis.degree.programFyzioterapiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKVcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine 3FM CU and UHKVen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-program.enPhysiotherapyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce zkoumá vliv školy a školního prostředí na posturu dítěte. Vzhledem k rostoucímu počtu dětí s problémy pohybového aparátu, vadným držením těla a prodlužující mu se času stráveným sezením bylo cílem této práce zjistit, zda když dětem denně přidáme pár minut pohybu navíc a budeme korigovat jejich sed, dojde ke zlepšení držení těla, nebo se alespoň zamezí progresi VDT. Deskriptivní část práce se zaměřuje na faktory školního prostředí, jako je výška školního nábytku a hmotnost aktovky. Sledování bylo prováděno na Základní škole ve Zvoli a účastníky byli žáci prvních tříd. Celkem se zapojilo 33 dětí. Bylo zjištěno, že 91 % dětí nosí příliš těžké tašky vzhledem k jejich tělesné hmotnosti. Optimální nastavení velikosti lavic dle normy ČSN EN 1729-1:2007 vyhovovalo v 52 % případů. Výsledky hodnocení správného sedu ukazují, že ani jeden žák první třídy nezaujímal během vyučování ideální sed. Největší problém měly děti se správným nastavením dolní části těla. Intervenční část zahrnovala samotný vliv korekce sedu a pohybových aktivit na posturu dětí. Celkem bylo sledováno 10 dětí, ze dvou tříd prvních ročníků. Žáci z 1.A tvořili kontrolní skupinu, žáci z 1.B patřili do skupiny experimentální, která každý den začínala 3-5 minutovou rozcvičkou a během dne se hlídal jejich sed. Sběr dat probíhal...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the influence of school and school environment on children's posture. Given the increasing number of children with musculoskeletal problems, poor posture and increased time spent sitting, the aim of this thesis was to find out whether giving children a few extra minutes of daily physical activity and correcting their sitting would improve their posture or at least prevent the progression of poor posture. The descriptive part of the thesis focuses on school environmental factors such as the height of school furniture and the weight of school bags. The observation took place at the Elementary School in Zvole, involving first-grade pupils. A total of 33 children participated. It was found that 91% of the children carry bags that are too heavy relative to their body weight. The optimal desk height setting according to the ČSN EN 1729-1:2007 standard was appropriate in 52 % of cases. Results from the assessment of proper sitting posture show that none of the pupils in the first class maintained an ideal sitting posture during lessons, with the biggest issue being the correct positioning of the lower body. The intervention part of the study investigated the impact of sitting posture correction and physical activities on children's posture. A total of 10 children from two first-grade...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 3. LF UK a FNKVcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV