Zobrazit minimální záznam

The visual representations of children in the Israel-Palestine conflict between years 2015-2021
dc.contributor.advisorHrůzová, Andrea
dc.creatorLusková, Martina
dc.date.accessioned2024-11-29T10:35:35Z
dc.date.available2024-11-29T10:35:35Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191981
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje zobrazení dětí v rámci izraelsko-palestinském konfliktu v online médiích Haaretz a Al Jazeera. Teoretická část práce se věnuje historickému kontextu konfliktu, v mediální části teorie pak médiím v Izraeli a Palestině a reprezentaci reality, se zaměřením na vizuální reprezentaci a stereotypizaci. Cílem výzkumné části je pomocí smíšené analýzy zjistit, jak jsou děti na fotografiích vybraného vzorku zobrazovány a jaké stereotypy a mýty se na fotografiích projevují. Soubor snímků ze sedmiletého období byl nejprve podroben kvantitativní obrazové analýze, která poskytla širší kontext zobrazování dětí v rámci konfliktu a umožnila najít rozdíly v jejich zobrazování mezi zkoumanými médii. Výsledky doplňuje sémiotická analýza inspirovaná Rolandem Barthesem. Na vzorku čtyř fotografií jsou zkoumány tři roviny obrazu - denotovaný obraz, lingvistické sdělení a konotovaný obraz. Hlavní hypotéza celého výzkumu předpokládala, že každé médium bude volbou fotografií podporovat lokální narativ konfliktu, což výsledky částečně vyvrátily.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis is focuses on the visual representation of children in the Israeli-Palestinian conflict in the online media Haaretz and Al Jazeera. The theoretical part of the thesis focuses on the historical context of the conflict, while the media theory part focuses on the media in Israel and Palestine and the representation of reality, focusing on visual representation and stereotyping. The aim of the research part is to use mixed-methods analysis to determine how children are portrayed in the photographs of the sample and what stereotypes and myths are manifested in the photographs. The set of photographs from the seven-year period was first subjected to a quantitative visual analysis, which provided a broader context for the depiction of children in conflict and allowed for differences in their portrayal between the media studied. The results are complemented by a semiotic analysis inspired by Roland Barthes. A sample of four photographs is used to examine three levels of image - the denotated image, the linguistic message and the connoted image. The main hypothesis of the whole research assumed that each medium would support a local narrative of the conflict through the choice of photographs, which was partially refuted by the results.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectvisual representationen_US
dc.subjectisraeli-palestinian conflicten_US
dc.subjectphotojournalismen_US
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectvizuální reprezentacecs_CZ
dc.subjectizraelsko-palestinský konfliktcs_CZ
dc.subjectfotožurnalismuscs_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.titleVizuální reprezentace dětí v rámci izraelsko-palestinského konfliktu mezi lety 2015-2021cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-26
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId238864
dc.title.translatedThe visual representations of children in the Israel-Palestine conflict between years 2015-2021en_US
dc.contributor.refereeNovotný, David Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje zobrazení dětí v rámci izraelsko-palestinském konfliktu v online médiích Haaretz a Al Jazeera. Teoretická část práce se věnuje historickému kontextu konfliktu, v mediální části teorie pak médiím v Izraeli a Palestině a reprezentaci reality, se zaměřením na vizuální reprezentaci a stereotypizaci. Cílem výzkumné části je pomocí smíšené analýzy zjistit, jak jsou děti na fotografiích vybraného vzorku zobrazovány a jaké stereotypy a mýty se na fotografiích projevují. Soubor snímků ze sedmiletého období byl nejprve podroben kvantitativní obrazové analýze, která poskytla širší kontext zobrazování dětí v rámci konfliktu a umožnila najít rozdíly v jejich zobrazování mezi zkoumanými médii. Výsledky doplňuje sémiotická analýza inspirovaná Rolandem Barthesem. Na vzorku čtyř fotografií jsou zkoumány tři roviny obrazu - denotovaný obraz, lingvistické sdělení a konotovaný obraz. Hlavní hypotéza celého výzkumu předpokládala, že každé médium bude volbou fotografií podporovat lokální narativ konfliktu, což výsledky částečně vyvrátily.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis is focuses on the visual representation of children in the Israeli-Palestinian conflict in the online media Haaretz and Al Jazeera. The theoretical part of the thesis focuses on the historical context of the conflict, while the media theory part focuses on the media in Israel and Palestine and the representation of reality, focusing on visual representation and stereotyping. The aim of the research part is to use mixed-methods analysis to determine how children are portrayed in the photographs of the sample and what stereotypes and myths are manifested in the photographs. The set of photographs from the seven-year period was first subjected to a quantitative visual analysis, which provided a broader context for the depiction of children in conflict and allowed for differences in their portrayal between the media studied. The results are complemented by a semiotic analysis inspired by Roland Barthes. A sample of four photographs is used to examine three levels of image - the denotated image, the linguistic message and the connoted image. The main hypothesis of the whole research assumed that each medium would support a local narrative of the conflict through the choice of photographs, which was partially refuted by the results.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
thesis.grade.codeD
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV