dc.contributor.advisor | Švelch, Jan | |
dc.creator | Tancer, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T15:11:25Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T15:11:25Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191920 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zaměřuje na komunikaci mezi vývojáři a fanoušky na platformách Discord a Steam. Tato komunikace je v práci zkoumána především pohledem správců herních komunit, kteří fungují jako důležitá spojka mezi vývojáři a hráči. Práce si klade za cíl poskytnout ucelený vhled do prostředí komunit vývojářských společností působících v České republice a porovnání způsobů komunikace na platformách Discord a Steam. Jedná se o kvalitativní výzkum, jehož primární metodou jsou polostrukturované rozhovory se správci komunit. Sekundární metodou je tematická analýza oficiální komunikace herních studií na dvou zmíněních platformách. Empirické části předchází část teoretická, v závěru pak dochází ke konfrontaci výsledků analýzy s odbornou literaturou zmíněnou na začátku práce. Výsledkem je zjištění, že platformy Discord a Steam jsou opravdu relevantními místy pro vznik a správu herních komunit, na rozdíl od jiných sociálních sítí. Dále je z výzkumu patrné, že správci komunit mají často podobnou herní minulost, nebo že ne všichni se cítí jako herní vývojáři. Práce se také zabývala vztahem mezi správou komunity a rostoucím trendem GaaS (Game as a Service). Výsledkem zkoumání tohoto tématu je závěr, že práce komunitních manažerů může pozitivně ovlivnit zájem fanoušků o hru, avšak existuje určitá nejistota... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis focuses on communication between developers and fans on Discord and Steam. This communication is primarily examined from the perspective of community managers, who serve as a vital link between developers and players. The aim is to provide a comprehensive understanding of the environment of developer communities in the Czech Republic and to compare communication methods on Discord and Steam platforms. It is a qualitative study, with semi-structured interviews with community managers as the primary method. The secondary method involves a thematic analysis of official communication from game studios on the two mentioned platforms. The empirical part follows a theoretical part, and the conclusion confronts the results with the literature mentioned at the beginning of the thesis. The findings reveal that Discord and Steam platforms are indeed relevant places for the emergence and management of gaming communities, unlike other social networks. Furthermore, the research shows that community managers often share similar gaming backgrounds, or that not all of them consider themselves game developers. The thesis also explores the relationship between community management and the growing trend of GaaS (Game as a Service). The result of analysing this specific theme is that the work of community... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | gaming communities | en_US |
dc.subject | online communities | en_US |
dc.subject | Steam | en_US |
dc.subject | Discord | en_US |
dc.subject | community managers | en_US |
dc.subject | GaaS | en_US |
dc.subject | relational labor | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.subject | herní komunity | cs_CZ |
dc.subject | online komunity | cs_CZ |
dc.subject | Steam | cs_CZ |
dc.subject | Discord | cs_CZ |
dc.subject | komunitní manažeři | cs_CZ |
dc.subject | GaaS | cs_CZ |
dc.subject | relational labor | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.title | Komunikace mezi vývojáři a hráči na platformách Discord a Steam | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-25 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 262543 | |
dc.title.translated | Communication between Developers and Players on Platforms Discord and Steam | en_US |
dc.contributor.referee | Švelch, Jaroslav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zaměřuje na komunikaci mezi vývojáři a fanoušky na platformách Discord a Steam. Tato komunikace je v práci zkoumána především pohledem správců herních komunit, kteří fungují jako důležitá spojka mezi vývojáři a hráči. Práce si klade za cíl poskytnout ucelený vhled do prostředí komunit vývojářských společností působících v České republice a porovnání způsobů komunikace na platformách Discord a Steam. Jedná se o kvalitativní výzkum, jehož primární metodou jsou polostrukturované rozhovory se správci komunit. Sekundární metodou je tematická analýza oficiální komunikace herních studií na dvou zmíněních platformách. Empirické části předchází část teoretická, v závěru pak dochází ke konfrontaci výsledků analýzy s odbornou literaturou zmíněnou na začátku práce. Výsledkem je zjištění, že platformy Discord a Steam jsou opravdu relevantními místy pro vznik a správu herních komunit, na rozdíl od jiných sociálních sítí. Dále je z výzkumu patrné, že správci komunit mají často podobnou herní minulost, nebo že ne všichni se cítí jako herní vývojáři. Práce se také zabývala vztahem mezi správou komunity a rostoucím trendem GaaS (Game as a Service). Výsledkem zkoumání tohoto tématu je závěr, že práce komunitních manažerů může pozitivně ovlivnit zájem fanoušků o hru, avšak existuje určitá nejistota... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis focuses on communication between developers and fans on Discord and Steam. This communication is primarily examined from the perspective of community managers, who serve as a vital link between developers and players. The aim is to provide a comprehensive understanding of the environment of developer communities in the Czech Republic and to compare communication methods on Discord and Steam platforms. It is a qualitative study, with semi-structured interviews with community managers as the primary method. The secondary method involves a thematic analysis of official communication from game studios on the two mentioned platforms. The empirical part follows a theoretical part, and the conclusion confronts the results with the literature mentioned at the beginning of the thesis. The findings reveal that Discord and Steam platforms are indeed relevant places for the emergence and management of gaming communities, unlike other social networks. Furthermore, the research shows that community managers often share similar gaming backgrounds, or that not all of them consider themselves game developers. The thesis also explores the relationship between community management and the growing trend of GaaS (Game as a Service). The result of analysing this specific theme is that the work of community... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | C | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |