Zobrazit minimální záznam

Analysis of product placement in Czech films from 2010, 2013, 2016, 2019 and 2022
dc.contributor.advisorKruml, Milan
dc.creatorHolan, Ondřej
dc.date.accessioned2024-07-16T07:42:26Z
dc.date.available2024-07-16T07:42:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191913
dc.description.abstractThe aim of this thesis was to confirm the assumption that with the advent of streaming services, Czech filmmakers will be forced to use product placement more often to increase their budgets after many viewers will go to the cinema less often. It was assumed that the products would be shown in the films in connection with the main character, who would actively use the item for a long time. The defined period for the research was between 2010 to 2022 in order to examine the effect of the enactment of product placement in Czech law and also to examine the impact of the coronavirus pandemic on the film industry. The given time span was divided into five consecutive periods each three-years apart. Due to the number of films planned for analysis, the method of quantitative content analysis was used. A significant number of hypotheses have not been confirmed. Only the assumptions that there will be a noticeable increase in the frequency of product placement, an increase in the frequency of unique brands, an increase in the percentage ratio of dominant shot to the remaining shots, and a higher frequency of unique brands in films with lower budgets have been confirmed. The main reasons for the non-confirmation of hypotheses include a small research sample, comparing several periods at once, the situation...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce měla za cíl potvrdit domněnku, že s příchodem streamovacích služeb budou čeští filmoví tvůrci nuceni častěji sáhnout po product placementu, aby zvýšili své rozpočty poté, co mnoho diváků bude chodit méně častěji do kina. Bylo předpokládáno, že produkty budou ve filmech ukázány ve spojitosti s hlavní postavou, která předmět bude aktivně využívat po dlouhou dobu. Definované období pro výzkum bylo mezi léty 2010 až 2022, aby bylo možno zkoumat efekt uzákonění umístění produktu v českém právu a také aby byl zkoumán vliv koronavirové pandemie na filmový průmysl. Dané časové rozpětí bylo rozděleno na pět vždy tři roky po sobě jdoucích období. Vzhledem k množství filmů plánovaného k analýze, byla použita metoda kvantitativní obsahové analýzy. Značná část hypotéz se nepotvrdila. Potvrdily se pouze předpoklady, že bude patrný nárůst v četnosti product placementu, nárůst v četnosti unikátních značek, nárůst v procentuálním poměru dominantního záběru vůči zbylým záběrům a vyšší četnost unikátních značek u filmů s nižšími rozpočty. Mezi hlavní příčiny nepotvrzení hypotéz patří malý výzkumný vzorek, porovnávání více období najednou, situace v českém právu a také celosvětová pandemie koronaviru.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectproduct placementen_US
dc.subjectCzech filmen_US
dc.subjectCzech film industryen_US
dc.subjectfilm budgeten_US
dc.subjectcoronavirus pandemicen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectproduct placementcs_CZ
dc.subjectčeský filmcs_CZ
dc.subjectčeský filmový průmyslcs_CZ
dc.subjectfilmový rozpočetcs_CZ
dc.subjectkoronavirová pandemiecs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.titleAnalýza product placementu v českých filmech z let 2010, 2013, 2016, 2019 a 2022cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-24
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId263308
dc.title.translatedAnalysis of product placement in Czech films from 2010, 2013, 2016, 2019 and 2022en_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce měla za cíl potvrdit domněnku, že s příchodem streamovacích služeb budou čeští filmoví tvůrci nuceni častěji sáhnout po product placementu, aby zvýšili své rozpočty poté, co mnoho diváků bude chodit méně častěji do kina. Bylo předpokládáno, že produkty budou ve filmech ukázány ve spojitosti s hlavní postavou, která předmět bude aktivně využívat po dlouhou dobu. Definované období pro výzkum bylo mezi léty 2010 až 2022, aby bylo možno zkoumat efekt uzákonění umístění produktu v českém právu a také aby byl zkoumán vliv koronavirové pandemie na filmový průmysl. Dané časové rozpětí bylo rozděleno na pět vždy tři roky po sobě jdoucích období. Vzhledem k množství filmů plánovaného k analýze, byla použita metoda kvantitativní obsahové analýzy. Značná část hypotéz se nepotvrdila. Potvrdily se pouze předpoklady, že bude patrný nárůst v četnosti product placementu, nárůst v četnosti unikátních značek, nárůst v procentuálním poměru dominantního záběru vůči zbylým záběrům a vyšší četnost unikátních značek u filmů s nižšími rozpočty. Mezi hlavní příčiny nepotvrzení hypotéz patří malý výzkumný vzorek, porovnávání více období najednou, situace v českém právu a také celosvětová pandemie koronaviru.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis was to confirm the assumption that with the advent of streaming services, Czech filmmakers will be forced to use product placement more often to increase their budgets after many viewers will go to the cinema less often. It was assumed that the products would be shown in the films in connection with the main character, who would actively use the item for a long time. The defined period for the research was between 2010 to 2022 in order to examine the effect of the enactment of product placement in Czech law and also to examine the impact of the coronavirus pandemic on the film industry. The given time span was divided into five consecutive periods each three-years apart. Due to the number of films planned for analysis, the method of quantitative content analysis was used. A significant number of hypotheses have not been confirmed. Only the assumptions that there will be a noticeable increase in the frequency of product placement, an increase in the frequency of unique brands, an increase in the percentage ratio of dominant shot to the remaining shots, and a higher frequency of unique brands in films with lower budgets have been confirmed. The main reasons for the non-confirmation of hypotheses include a small research sample, comparing several periods at once, the situation...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeE
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV