Zobrazit minimální záznam

The Media Habits of Children Aged 6-8 Years
dc.contributor.advisorHáša, Marek
dc.creatorHavlíčková, Anna
dc.date.accessioned2024-07-16T07:25:18Z
dc.date.available2024-07-16T07:25:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191849
dc.description.abstractThis diploma thesis explores the media habits of children aged 6-8, a developmental stage corresponding to early school age according to psychological understanding. Through the ethnographic method of guided tour, in which participants lead the researcher through their home, it is possible to examine these media habits within their natural environment. As indicated by its title, this thesis is primarily dedicated to researching media habits among children of this age group. The secondary research questions are focused on independent media engagement and contrasting daily media usage with periods of increased leisure time, such as holidays or weekends. Additionally, it examines which type of media children use and whether they use them to communicate with their peers. Finally, it explores the organization of personal space in relation to the individual media. The detailed results of this analysis uncover the content consumed on participants' devices, technical and skill-related challenges associated with media, descriptions of individual families' media usage approaches, levels of independence in media consumption, the integration of media into daily children's or family routines, and the difference in these routines compared to periods of increased leisure time. It was observed that there exists a...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá mediálními návyky dětí ve věku 6 - 8 let, tedy věku, který dle chápání psychologie odpovídá mladšímu školnímu věku. Prostřednictvím etnografické metody tzv. guided tour, při níž participant výzkumníka provede svou domácností, je možné tyto mediální návyky zkoumat v přirozeném prostředí participanta. Hlavní výzkumnou otázkou, kterou si výzkum dává za cíl zodpovědět, je samotný název práce, tady jaké jsou mediální návyky dětí v tomto věku. Vedlejší výzkumné otázky jsou poté zaměřeny především na samostatné užívání médií, srovnání každodenního, rutinního, užívání médií s obdobím většího množství volného času (prázdniny, víkend atd.), jaká média děti užívají a či jejich prostřednictvím komunikují s vrstevníky, v neposlední řadě rovněž na organizaci vlastního prostoru ve vztahu k jednotlivým médiím. Podrobné výsledky této analýzy poté odkrývají obsahy, které participanti konzumují na užívaných zařízeních, technické a dovedností problémy spojované s médii, popis přístupu jednotlivých rodin k užívání médií, samostatnost zacházení, zapojení médií v rutině dětí a potažmo rodiny a odlišnost této rutiny v období s větším množstvím volného času. Bylo zjištěno, že lze pozorovat rozdíl mezi mediálními návyky v období s větším množstvím volného času a v každodenním životě. Tento poznatek...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectmedia habitsen_US
dc.subjectchildrenen_US
dc.subjectscreentimeen_US
dc.subjectguided touren_US
dc.subjectMédiacs_CZ
dc.subjectmediální návykycs_CZ
dc.subjectdětics_CZ
dc.subjectčas u obrazovkycs_CZ
dc.subjectguided tourcs_CZ
dc.titleMediální návyky dětí ve věku 6-8 letcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-25
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId257940
dc.title.translatedThe Media Habits of Children Aged 6-8 Yearsen_US
dc.contributor.refereeŠimková, Karolína
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá mediálními návyky dětí ve věku 6 - 8 let, tedy věku, který dle chápání psychologie odpovídá mladšímu školnímu věku. Prostřednictvím etnografické metody tzv. guided tour, při níž participant výzkumníka provede svou domácností, je možné tyto mediální návyky zkoumat v přirozeném prostředí participanta. Hlavní výzkumnou otázkou, kterou si výzkum dává za cíl zodpovědět, je samotný název práce, tady jaké jsou mediální návyky dětí v tomto věku. Vedlejší výzkumné otázky jsou poté zaměřeny především na samostatné užívání médií, srovnání každodenního, rutinního, užívání médií s obdobím většího množství volného času (prázdniny, víkend atd.), jaká média děti užívají a či jejich prostřednictvím komunikují s vrstevníky, v neposlední řadě rovněž na organizaci vlastního prostoru ve vztahu k jednotlivým médiím. Podrobné výsledky této analýzy poté odkrývají obsahy, které participanti konzumují na užívaných zařízeních, technické a dovedností problémy spojované s médii, popis přístupu jednotlivých rodin k užívání médií, samostatnost zacházení, zapojení médií v rutině dětí a potažmo rodiny a odlišnost této rutiny v období s větším množstvím volného času. Bylo zjištěno, že lze pozorovat rozdíl mezi mediálními návyky v období s větším množstvím volného času a v každodenním životě. Tento poznatek...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis explores the media habits of children aged 6-8, a developmental stage corresponding to early school age according to psychological understanding. Through the ethnographic method of guided tour, in which participants lead the researcher through their home, it is possible to examine these media habits within their natural environment. As indicated by its title, this thesis is primarily dedicated to researching media habits among children of this age group. The secondary research questions are focused on independent media engagement and contrasting daily media usage with periods of increased leisure time, such as holidays or weekends. Additionally, it examines which type of media children use and whether they use them to communicate with their peers. Finally, it explores the organization of personal space in relation to the individual media. The detailed results of this analysis uncover the content consumed on participants' devices, technical and skill-related challenges associated with media, descriptions of individual families' media usage approaches, levels of independence in media consumption, the integration of media into daily children's or family routines, and the difference in these routines compared to periods of increased leisure time. It was observed that there exists a...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV