Zobrazit minimální záznam

Basis for the development of a certified course on venous accesses by a nurse
dc.contributor.advisorZvoníčková, Marie
dc.creatorTlachač, Zdeněk
dc.date.accessioned2024-11-28T15:48:00Z
dc.date.available2024-11-28T15:48:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191747
dc.description.abstractÚvod: Nezbytností pro většinu léčebných a diagnostických postupů je optimální žilní přístup u pacienta. Periferní žilní katetry pacientům starších 3 let smí v současné době v České republice zavádět všeobecné sestry. Centrální žilní katetry zavádí výhradně lékař. Do dalších současných možností (LPC, midline, PICC) se stále více zapojují sestry. Jejich vzdělávání a přípravě je nutné věnovat velkou pozornost. Proto jsme se rozhodli blíže analyzovat současný stav ve dvou vybraných pražských fakultních nemocnicích. Cíl: Zmapovat situaci v týmech, které se věnují zavádění cévních vstupů ve dvou fakultních nemocnicích, a to zejména v oblasti postavení a vzdělání sester zavádějících žilní vstupy. Respondenti a metody: Oslovili jsme členy PICC týmu z velkých pražských fakultních nemocnic, mezi něž patřili i zakladatelé jediného školicího centra pro zavádění PICC a midline katétru pod ultrazvukovou kontrolou v České republice. Sběr dat proběhl metodou polostrukturovaného rozhovoru. Ke zpracování dat byla použita metoda segmentace a kódování. Výsledky: Podrobně byla analyzována data od 6 respondentů. Identifikované kategorie - péče o pacienty, vzdělání, organizace a řízení, odborník - jsou základní pilíře k získání odborné způsobilosti v zavádění PICC a midline katétrů v jediném národním kurzu. Z výsledků...cs_CZ
dc.description.abstractIntroduction: Optimal venous access to the patient is essential for most medical and diagnostic procedures. Peripheral venous catheters are currently allowed to be inserted by registered nurses in patients older than 3 years in the Czech Republic. Central venous catheters are inserted exclusively by a physician. Other current options (LPC, midline, PICC) are increasingly involving nurses. To their education and training must be given great attention. Therefore, we decided to analyse the current situation in two selected Prague University hospitals. Objective: To map the situation in the teams involved in the insertion of vascular accesses in two university hospitals, especially in the area of the status and education of nurses who insert venous accesses. Respondents and methods: We contacted members of the PICC team from large Prague university hospitals, including the founders of the only training center for PICC and midline catheter insertion under ultrasound guidance in the Czech Republic. Data collection was carried out by semi-structured interview method. Segmentation and coding methods were used for data processing. Results: The identified categories - patient care, education, organization and management, and expert - are the main pillars to obtain proficiency in the insertion of PICC and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 3. lékařská fakultacs_CZ
dc.titleVýchodiska pro tvorbu certifikovaného kurzu k zavádění žilních vstupů sestroucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-11
dc.description.departmentDepartment of Nursing 3FM CUen_US
dc.description.departmentÚstav ošetřovatelství 3. LF UKcs_CZ
dc.description.faculty3. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyThird Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId257593
dc.title.translatedBasis for the development of a certified course on venous accesses by a nurseen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Sandra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineIntensive Careen_US
thesis.degree.disciplineIntenzivní péčecs_CZ
thesis.degree.programIntensive Careen_US
thesis.degree.programIntenzivní péčecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs3. lékařská fakulta::Ústav ošetřovatelství 3. LF UKcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enThird Faculty of Medicine::Department of Nursing 3FM CUen_US
uk.faculty-name.cs3. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enThird Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs3.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csIntenzivní péčecs_CZ
uk.degree-discipline.enIntensive Careen_US
uk.degree-program.csIntenzivní péčecs_CZ
uk.degree-program.enIntensive Careen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csÚvod: Nezbytností pro většinu léčebných a diagnostických postupů je optimální žilní přístup u pacienta. Periferní žilní katetry pacientům starších 3 let smí v současné době v České republice zavádět všeobecné sestry. Centrální žilní katetry zavádí výhradně lékař. Do dalších současných možností (LPC, midline, PICC) se stále více zapojují sestry. Jejich vzdělávání a přípravě je nutné věnovat velkou pozornost. Proto jsme se rozhodli blíže analyzovat současný stav ve dvou vybraných pražských fakultních nemocnicích. Cíl: Zmapovat situaci v týmech, které se věnují zavádění cévních vstupů ve dvou fakultních nemocnicích, a to zejména v oblasti postavení a vzdělání sester zavádějících žilní vstupy. Respondenti a metody: Oslovili jsme členy PICC týmu z velkých pražských fakultních nemocnic, mezi něž patřili i zakladatelé jediného školicího centra pro zavádění PICC a midline katétru pod ultrazvukovou kontrolou v České republice. Sběr dat proběhl metodou polostrukturovaného rozhovoru. Ke zpracování dat byla použita metoda segmentace a kódování. Výsledky: Podrobně byla analyzována data od 6 respondentů. Identifikované kategorie - péče o pacienty, vzdělání, organizace a řízení, odborník - jsou základní pilíře k získání odborné způsobilosti v zavádění PICC a midline katétrů v jediném národním kurzu. Z výsledků...cs_CZ
uk.abstract.enIntroduction: Optimal venous access to the patient is essential for most medical and diagnostic procedures. Peripheral venous catheters are currently allowed to be inserted by registered nurses in patients older than 3 years in the Czech Republic. Central venous catheters are inserted exclusively by a physician. Other current options (LPC, midline, PICC) are increasingly involving nurses. To their education and training must be given great attention. Therefore, we decided to analyse the current situation in two selected Prague University hospitals. Objective: To map the situation in the teams involved in the insertion of vascular accesses in two university hospitals, especially in the area of the status and education of nurses who insert venous accesses. Respondents and methods: We contacted members of the PICC team from large Prague university hospitals, including the founders of the only training center for PICC and midline catheter insertion under ultrasound guidance in the Czech Republic. Data collection was carried out by semi-structured interview method. Segmentation and coding methods were used for data processing. Results: The identified categories - patient care, education, organization and management, and expert - are the main pillars to obtain proficiency in the insertion of PICC and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 3. lékařská fakulta, Ústav ošetřovatelství 3. LF UKcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV