Volejbal ve výuce tělesné výchovy na středních školách
Volleyball as a part of physical education at secondary schools
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191739Identifikátory
SIS: 259445
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kočíb, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra sportovních her
Datum obhajoby
21. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
volejbal, tělesná výchova, Rámcový vzdělávací program, žák, učitelKlíčová slova (anglicky)
volleyball, physical education, Framework curricula for school education, student, teacherNázev: Volejbal ve výuce tělesné výchovy na středních školách Cíle: Cílem této práce bylo shrnutí problematiky výuky volejbalu v rámci hodin tělesné výchovy na středních školách. V teoretické části jsem přiblížila základní pravidla volejbalu, herní činnosti jednotlivce, herní kombinace a rovněž i herní systémy. V praktické části jsem se zaměřila na průzkum rozsahu a forem výuky volejbalu na středních školách. Dále na kvalitu vybavení škol pro tuto hru a popularitu této sportovní hry mezi žáky. Metoda: K zhodnocení výuky volejbalu na vybraných středních školách jsem použila kvantitativní metodu. Data byla získána formou online dotazníku od pedagogů vyučujících tělesnou výchovu na středních školách. Výsledky: Pro zajištění lepší přehlednosti jsou získaná data prezentována pomocí grafů a tabulek. Následně jsou výsledky podrobněji vyhodnoceny v diskuzi. Z provedeného průzkumu vyplývá, že na všech oslovených školách je volejbal zařazován do výuky a že téměř všechny školy disponují dostatečným vybavením pro hru. Klíčová slova: volejbal, tělesná výchova, Rámcový vzdělávací program, žák, učitel
Title: Volleyball as a part of physical education at secondary schools Aims of work: The aim of this bachelor thesis is to summarize the issue of teaching volleyball in physical education lessons at secondary schools. In the theoretical part, the basic rules of volleyball, individual game activities, and game combinations and systems are described. The practical part focuses on mapping the scope and form of volleyball teaching at secondary schools. It also assesses the quality of school equipment for this game and the popularity of this sport among pupils. Methodology: To evaluate the teaching of volleyball at selected secondary schools, I used quantitative method. The data were collected through an online questionnaire from teachers teaching physical education at secondary schools. Results: To ensure better clarity, the collected data are presented using graphs and tables. Subsequently, the results are thoroughly evaluated in the discussion section. The conducted survey indicates that volleyball is included in the curriculum at all the surveyed schools, and that nearly all schools have sufficient equipment for the game. Key words: volleyball, physical education, Framework curricula for school education, student, teacher