Zobrazit minimální záznam

Risky use of lootboxes in Czech video game players
dc.contributor.advisorVacek, Jaroslav
dc.creatorPodlipný, Matyáš
dc.date.accessioned2024-11-29T11:09:53Z
dc.date.available2024-11-29T11:09:53Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191533
dc.description.abstractVýchodiska: Ve videohrách se objevuje prvek jménem lootbox, který se jeví jako atribut se závislostním potenciálem vzhledem ke gamblingu. Jde tedy o formu prvku v rámci videoher, které hráčům nabízejí náhodné digitální odměny. Tento aspekt se ve hrách objevuje už delší dobu a země jako Belgie či Nizozemsko legislativně zareagovalo na tento fakt a dostupnost některých typů lootboxů upravily. Lootboxy jako jev není dostatečně prozkoumán a zmapován v kontextu České republiky. Formulace cíle: Práce si dává za cíl, zmapovat obecné a rizikové používání lootboxů skrze dotazník s využitím Risky Lootbox Indexu u českých hráčů videoher. Klade si otázky, jak se chovají čeští hráči videoher ve vztahu k lootboxům a v jakém rozsahu se toto rizikové používání objevuje. Dále se věnuje rozdílům v tomto používání a zda sami hráči vnímají toto používání lootboxů jako formu gamblingu. Metody: Celý koncept je pojat kvantitativní metodou ve formě online dotazníku, za využití nástroje Risky Lootbox Index. Dotazník celkem vyplnilo 292 respondentů s přilehajícími odpověďmi s věkovým rozpětím mezi 15 až 40 lety. Ve výzkumném souboru převažují muži a je tvořen českými hráči videoher. V dotazníku jsou selektováni podle dalších kritérii jako jsou zkušenosti s lootboxy. Sběr dat probíhal na základě příležitostného výběru a...cs_CZ
dc.description.abstractBackground: There is an element called lootbox in videogames that appears to be an attribute with addictive potential with respect to gambling. It is a form of element within video games that offer players random digital rewards. This aspect has been present in games for a long time, and countries such as Belgium and the Netherlands have reacted to this by law to regulate the availability of certain types of lootbox. Lootboxes as a phenomenon are not sufficiently explored and mapped in the context of the Czech Republic. Aim: The aim of this thesis is to map the general and risky use of lootboxes through a questionnaire using the Risky Lootbox Index among Czech video game players. It asks how Czech video game players behave in relation to lootboxes and to what extent this risky use occurs. It also looks at differences in this use and whether gamers themselves perceive this use of lootboxes as a form of gambling. Methods: Quantitative in the form of an online questionnaire, using the Risky Lootbox Index tool. Where 292 respondents completed the questionnaire with an age range between 15 and 40 years. The research population is predominantly male and consists of Czech video game players. In the questionnaire they are selected according to other criteria such as experience with lootboxes. Data...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectLootboxen_US
dc.subjectgamblingen_US
dc.subjectrisky-useen_US
dc.subjectLootboxcs_CZ
dc.subjectgamblingcs_CZ
dc.subjectrizikové užívánícs_CZ
dc.titleRizikové používání lootboxů mezi českými hráči videohercs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-20
dc.description.departmentDepartment of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId264583
dc.title.translatedRisky use of lootboxes in Czech video game playersen_US
dc.contributor.refereeVondráčková, Petra
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.programAddictologyen_US
thesis.degree.programAdiktologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-program.enAddictologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVýchodiska: Ve videohrách se objevuje prvek jménem lootbox, který se jeví jako atribut se závislostním potenciálem vzhledem ke gamblingu. Jde tedy o formu prvku v rámci videoher, které hráčům nabízejí náhodné digitální odměny. Tento aspekt se ve hrách objevuje už delší dobu a země jako Belgie či Nizozemsko legislativně zareagovalo na tento fakt a dostupnost některých typů lootboxů upravily. Lootboxy jako jev není dostatečně prozkoumán a zmapován v kontextu České republiky. Formulace cíle: Práce si dává za cíl, zmapovat obecné a rizikové používání lootboxů skrze dotazník s využitím Risky Lootbox Indexu u českých hráčů videoher. Klade si otázky, jak se chovají čeští hráči videoher ve vztahu k lootboxům a v jakém rozsahu se toto rizikové používání objevuje. Dále se věnuje rozdílům v tomto používání a zda sami hráči vnímají toto používání lootboxů jako formu gamblingu. Metody: Celý koncept je pojat kvantitativní metodou ve formě online dotazníku, za využití nástroje Risky Lootbox Index. Dotazník celkem vyplnilo 292 respondentů s přilehajícími odpověďmi s věkovým rozpětím mezi 15 až 40 lety. Ve výzkumném souboru převažují muži a je tvořen českými hráči videoher. V dotazníku jsou selektováni podle dalších kritérii jako jsou zkušenosti s lootboxy. Sběr dat probíhal na základě příležitostného výběru a...cs_CZ
uk.abstract.enBackground: There is an element called lootbox in videogames that appears to be an attribute with addictive potential with respect to gambling. It is a form of element within video games that offer players random digital rewards. This aspect has been present in games for a long time, and countries such as Belgium and the Netherlands have reacted to this by law to regulate the availability of certain types of lootbox. Lootboxes as a phenomenon are not sufficiently explored and mapped in the context of the Czech Republic. Aim: The aim of this thesis is to map the general and risky use of lootboxes through a questionnaire using the Risky Lootbox Index among Czech video game players. It asks how Czech video game players behave in relation to lootboxes and to what extent this risky use occurs. It also looks at differences in this use and whether gamers themselves perceive this use of lootboxes as a form of gambling. Methods: Quantitative in the form of an online questionnaire, using the Risky Lootbox Index tool. Where 292 respondents completed the questionnaire with an age range between 15 and 40 years. The research population is predominantly male and consists of Czech video game players. In the questionnaire they are selected according to other criteria such as experience with lootboxes. Data...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV