The Taliban's post-2021 strategic communication on X/Twitter
Strategická komunikace hnutí Tálibán na síti X/Twitter po roce 2021
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/191453Identifikátory
SIS: 265639
Kolekce
- Kvalifikační práce [23975]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koláček, Jakub
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Blízkovýchodní studia: Dějiny a kultury Blízkého východu a severní Afriky
Katedra / ústav / klinika
Katedra Blízkého východu
Datum obhajoby
18. 6. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Afghánistán|Tálibán|Twitter (X)|Kritická diskurzivní analýza|strategická komunikaceKlíčová slova (anglicky)
Afghanistan|Taliban|Twitter (X)|Critical Discourse Analysis|strategic communicationDiplomová práce zkoumá aktivitu zástupců Islámského emirátu Afghánistán na síti X, dříve známé jako Twitter. Konkrétně se zaměřuje na postavu oficiálního mluvčího, Zabíhulláha Mudžáhida a jeho strategickou komunikaci v období mezi listopadem roku 2022 a srpnem roku 2023. Autor prezentuje pramen ve třech hlavních jazycích, afghánské perštině, zvané darí, paštšině a angličtině. Analýza vycházející z kritické diskurzivní analýzy v přístupu Teuna A. van Dijka ukazuje, jakým způsobem zástupci emirátu v daném období využívali síť X k vlastní prezentaci mezi vnitrostátními i mezinárodními publiky.
The thesis examines the activity of representatives of the Islamic Emirate of Afghanistan on the X social site, formerly known as Twitter. Specifically, it focuses on the figure of the official spokesperson, Zabihullah Mujahid, and his strategic communication from November 2022 to August 2023. The author presents the source in three main languages, Afghan Persian, called Dari, Pashto, and English. Based on critical discourse analysis in the approach of Teun A. van Dijk, the research shows how the Emirate's representatives utilized the X platform during the observed period for self-presentation among both domestic and international audiences.