dc.contributor.advisor | Štoll, Martin | |
dc.creator | Bašková, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T09:25:47Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T09:25:47Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191437 | |
dc.description.abstract | Práce pojednává o fenoménu Kinoautomat: Člověk a jeho dům, zabývá se zasazením díla do kontextu kinematografie a dalších interaktivních médií, interaktivitou jako pojmem a samostatným žánrem. Zkoumá, jaké jsou mezi uvedenými díly souvislosti, snaží se popsat interaktivní umění co nejkomplexněji. Text přibližuje různé teorie, pomocí kterých se pokouší definovat interaktivitu, v rámci další literatury zkoumá děj a principy samotného Kinoautomatu: Člověk a jeho dům. Detailněji se zabývá i systémem hlasování a potenciálně skrytými významy v díle. Dále se snaží Kinoautomat zasadit do stručného historického kontextu interaktivního umění, které tomuto dílu předcházelo. Zároveň stručně řeší i současný kontext interaktivní kinematografie. Díla uvedená v kontextu interaktivních děl jsou zároveň porovnána s Kinoautomatem. Práce využívá zejména literárních a online zdrojů, zásadním zdrojem informací je i rozhovor s Alenou Činčerovou, který proběhl přímo pro účely této práce pomocí kvalitativního polostrukturovaného rozhovoru. Přepis audiozáznamu je v příloze této práce. V práci byl utvořen stručný kontext interaktivní kinematografie se zmínkou dalšího interaktivního umění, který byl propojen s principy Kinoautomatu. Rozhovor s Alenou Činčerovou je přínosný i na poli filmových věd, přináší důvěrné a osobní... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with the phenomenon of Kinoautomat: Man and His House, it explains the setting of the work in the context of cinema and other interactive media and interactivity as a concept and a genre in its own right. It explores the connections between these works, trying to describe interactive art as comprehensively as possible. The text introduces the various theories through which it seeks to define interactivity, examines the plot and principles of Kinoautomat: The Man and His House itself within other literature, and looks in detail at the voting system and the potentially hidden meanings within the work. It also discusses a brief historical context of the interactive art that preceded Kinoautomat. It also briefly addresses the contemporary context of interactive cinema. The works presented in the context of interactive art are also compared with Kinoautomat. The thesis makes use of mainly literary and online sources, and an interview with Alena Činčerová, conducted specifically for the purposes of this thesis using a qualitative semi-structured interview, which is also an essential source of information. A transcript of the audio recording is included in the appendix of this thesis. A brief context of interactive cinema has been formed in this thesis, with mention of other interactive... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Kinoautomat | en_US |
dc.subject | interactivity | en_US |
dc.subject | Radúz Činčera | en_US |
dc.subject | interactive film | en_US |
dc.subject | interactive art | en_US |
dc.subject | Kinoautomat | cs_CZ |
dc.subject | interaktivita | cs_CZ |
dc.subject | Radúz Činčera | cs_CZ |
dc.subject | interaktivní film | cs_CZ |
dc.subject | interaktivní umění | cs_CZ |
dc.title | Fenomén Kinoautomat v kontextu interaktivní kinematografie | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-19 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.identifier.repId | 257885 | |
dc.title.translated | The Kinoautomat phenomenon in the context of interactive cinema | en_US |
dc.contributor.referee | Bednařík, Petr | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Communication Studies:Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Komunikační studia se specializací Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Communication Studies | en_US |
thesis.degree.program | Komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Komunikační studia se specializací Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Communication Studies:Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Communication Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce pojednává o fenoménu Kinoautomat: Člověk a jeho dům, zabývá se zasazením díla do kontextu kinematografie a dalších interaktivních médií, interaktivitou jako pojmem a samostatným žánrem. Zkoumá, jaké jsou mezi uvedenými díly souvislosti, snaží se popsat interaktivní umění co nejkomplexněji. Text přibližuje různé teorie, pomocí kterých se pokouší definovat interaktivitu, v rámci další literatury zkoumá děj a principy samotného Kinoautomatu: Člověk a jeho dům. Detailněji se zabývá i systémem hlasování a potenciálně skrytými významy v díle. Dále se snaží Kinoautomat zasadit do stručného historického kontextu interaktivního umění, které tomuto dílu předcházelo. Zároveň stručně řeší i současný kontext interaktivní kinematografie. Díla uvedená v kontextu interaktivních děl jsou zároveň porovnána s Kinoautomatem. Práce využívá zejména literárních a online zdrojů, zásadním zdrojem informací je i rozhovor s Alenou Činčerovou, který proběhl přímo pro účely této práce pomocí kvalitativního polostrukturovaného rozhovoru. Přepis audiozáznamu je v příloze této práce. V práci byl utvořen stručný kontext interaktivní kinematografie se zmínkou dalšího interaktivního umění, který byl propojen s principy Kinoautomatu. Rozhovor s Alenou Činčerovou je přínosný i na poli filmových věd, přináší důvěrné a osobní... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the phenomenon of Kinoautomat: Man and His House, it explains the setting of the work in the context of cinema and other interactive media and interactivity as a concept and a genre in its own right. It explores the connections between these works, trying to describe interactive art as comprehensively as possible. The text introduces the various theories through which it seeks to define interactivity, examines the plot and principles of Kinoautomat: The Man and His House itself within other literature, and looks in detail at the voting system and the potentially hidden meanings within the work. It also discusses a brief historical context of the interactive art that preceded Kinoautomat. It also briefly addresses the contemporary context of interactive cinema. The works presented in the context of interactive art are also compared with Kinoautomat. The thesis makes use of mainly literary and online sources, and an interview with Alena Činčerová, conducted specifically for the purposes of this thesis using a qualitative semi-structured interview, which is also an essential source of information. A transcript of the audio recording is included in the appendix of this thesis. A brief context of interactive cinema has been formed in this thesis, with mention of other interactive... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | C | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |