Zobrazit minimální záznam

The Kinoautomat phenomenon in the context of interactive cinema
dc.contributor.advisorŠtoll, Martin
dc.creatorBašková, Aneta
dc.date.accessioned2024-11-29T09:25:47Z
dc.date.available2024-11-29T09:25:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/191437
dc.description.abstractPráce pojednává o fenoménu Kinoautomat: Člověk a jeho dům, zabývá se zasazením díla do kontextu kinematografie a dalších interaktivních médií, interaktivitou jako pojmem a samostatným žánrem. Zkoumá, jaké jsou mezi uvedenými díly souvislosti, snaží se popsat interaktivní umění co nejkomplexněji. Text přibližuje různé teorie, pomocí kterých se pokouší definovat interaktivitu, v rámci další literatury zkoumá děj a principy samotného Kinoautomatu: Člověk a jeho dům. Detailněji se zabývá i systémem hlasování a potenciálně skrytými významy v díle. Dále se snaží Kinoautomat zasadit do stručného historického kontextu interaktivního umění, které tomuto dílu předcházelo. Zároveň stručně řeší i současný kontext interaktivní kinematografie. Díla uvedená v kontextu interaktivních děl jsou zároveň porovnána s Kinoautomatem. Práce využívá zejména literárních a online zdrojů, zásadním zdrojem informací je i rozhovor s Alenou Činčerovou, který proběhl přímo pro účely této práce pomocí kvalitativního polostrukturovaného rozhovoru. Přepis audiozáznamu je v příloze této práce. V práci byl utvořen stručný kontext interaktivní kinematografie se zmínkou dalšího interaktivního umění, který byl propojen s principy Kinoautomatu. Rozhovor s Alenou Činčerovou je přínosný i na poli filmových věd, přináší důvěrné a osobní...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the phenomenon of Kinoautomat: Man and His House, it explains the setting of the work in the context of cinema and other interactive media and interactivity as a concept and a genre in its own right. It explores the connections between these works, trying to describe interactive art as comprehensively as possible. The text introduces the various theories through which it seeks to define interactivity, examines the plot and principles of Kinoautomat: The Man and His House itself within other literature, and looks in detail at the voting system and the potentially hidden meanings within the work. It also discusses a brief historical context of the interactive art that preceded Kinoautomat. It also briefly addresses the contemporary context of interactive cinema. The works presented in the context of interactive art are also compared with Kinoautomat. The thesis makes use of mainly literary and online sources, and an interview with Alena Činčerová, conducted specifically for the purposes of this thesis using a qualitative semi-structured interview, which is also an essential source of information. A transcript of the audio recording is included in the appendix of this thesis. A brief context of interactive cinema has been formed in this thesis, with mention of other interactive...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectKinoautomaten_US
dc.subjectinteractivityen_US
dc.subjectRadúz Činčeraen_US
dc.subjectinteractive filmen_US
dc.subjectinteractive arten_US
dc.subjectKinoautomatcs_CZ
dc.subjectinteraktivitacs_CZ
dc.subjectRadúz Činčeracs_CZ
dc.subjectinteraktivní filmcs_CZ
dc.subjectinteraktivní uměnícs_CZ
dc.titleFenomén Kinoautomat v kontextu interaktivní kinematografiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-06-19
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId257885
dc.title.translatedThe Kinoautomat phenomenon in the context of interactive cinemaen_US
dc.contributor.refereeBednařík, Petr
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies:Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies:Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPráce pojednává o fenoménu Kinoautomat: Člověk a jeho dům, zabývá se zasazením díla do kontextu kinematografie a dalších interaktivních médií, interaktivitou jako pojmem a samostatným žánrem. Zkoumá, jaké jsou mezi uvedenými díly souvislosti, snaží se popsat interaktivní umění co nejkomplexněji. Text přibližuje různé teorie, pomocí kterých se pokouší definovat interaktivitu, v rámci další literatury zkoumá děj a principy samotného Kinoautomatu: Člověk a jeho dům. Detailněji se zabývá i systémem hlasování a potenciálně skrytými významy v díle. Dále se snaží Kinoautomat zasadit do stručného historického kontextu interaktivního umění, které tomuto dílu předcházelo. Zároveň stručně řeší i současný kontext interaktivní kinematografie. Díla uvedená v kontextu interaktivních děl jsou zároveň porovnána s Kinoautomatem. Práce využívá zejména literárních a online zdrojů, zásadním zdrojem informací je i rozhovor s Alenou Činčerovou, který proběhl přímo pro účely této práce pomocí kvalitativního polostrukturovaného rozhovoru. Přepis audiozáznamu je v příloze této práce. V práci byl utvořen stručný kontext interaktivní kinematografie se zmínkou dalšího interaktivního umění, který byl propojen s principy Kinoautomatu. Rozhovor s Alenou Činčerovou je přínosný i na poli filmových věd, přináší důvěrné a osobní...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the phenomenon of Kinoautomat: Man and His House, it explains the setting of the work in the context of cinema and other interactive media and interactivity as a concept and a genre in its own right. It explores the connections between these works, trying to describe interactive art as comprehensively as possible. The text introduces the various theories through which it seeks to define interactivity, examines the plot and principles of Kinoautomat: The Man and His House itself within other literature, and looks in detail at the voting system and the potentially hidden meanings within the work. It also discusses a brief historical context of the interactive art that preceded Kinoautomat. It also briefly addresses the contemporary context of interactive cinema. The works presented in the context of interactive art are also compared with Kinoautomat. The thesis makes use of mainly literary and online sources, and an interview with Alena Činčerová, conducted specifically for the purposes of this thesis using a qualitative semi-structured interview, which is also an essential source of information. A transcript of the audio recording is included in the appendix of this thesis. A brief context of interactive cinema has been formed in this thesis, with mention of other interactive...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV