dc.contributor.advisor | Vařeková, Jitka | |
dc.creator | Hmirová, Sára | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T09:16:22Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T09:16:22Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/191320 | |
dc.description.abstract | Název: Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku Cíle: Hlavním cílem diplomové práce bylo zkoumat možnosti realizace a vliv komplexního programu motivační intervence na pohybovou aktivitu (PA) dětí staršího školního věku během dvouměsíčního období v rámci školního vzdělávacího procesu. Metody: V rámci smíšeného výzkumu byl zkoumán vliv dvouměsíčního motivačního programu na podporu PA u skupiny 50 žáků 7. tříd (28 dívek a 22 chlapců, ve věku 12 až 13 let). Intervence zahrnovala tematické edukativní přednášky, tělovýchovné chvilky, učení v pohybu, motivační aktivity v tělesné výchově a aktivní přestávky mezi vyučovacími hodinami. Dále byl realizován školní sportovní den a sportovní výlet. V rámci metod sběru dat byly v pre-testu a post-testu využity: dotazník PAQ-C/CZ pro sledování úrovně PA a motorické testování. V průběhu programu byly využity observační a deskriptivní metody. Pro zhodnocení programu byly využity rozhovory formou focus group s učiteli (n=7) a anketa žáků (n=50). Výsledky: Všechny plánované aktivity motivační intervence se podařilo úspěšně realizovat. V rámci zpětné vazby reagovali učitelé i žáci na intervenci pozitivně. 6 ze 7 učitelů plánuje prvky programu využívat a bude v PA ve svých hodinách i nadále pokračovat. Z... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title: Motivational intervention in primary school and its effect on physical activity of older school- age children Objectives: The main aim of the thesis was to investigate the possibilities of implementation and the influence of a complex motivational intervention program on physical activity (PA) of older school-age children during a two-month period within the school educational process. Methods: The effect of a two-month motivational programme on the promotion PA was examined in a mixed-methods research design with a group of 50 Year 7 pupils (28 girls and 22 boys, aged 12 to 13 years). The intervention included thematic educational lectures, physical education moments, learning in motion, motivational activities in physical education and active breaks between lessons. A school sports day and a sports trip were also implemented. The data collection methods used in the pre-test and post-test were: a questionnaire to monitor PA level and motor testing. Observational and descriptive methods were used throughout the programme. Teacher (n=7) focus group interviews and a student (n=50) survey were used to evaluate the program. Results: All planned activities of the motivational intervention were successfully implemented. In the feedback, both teachers and pupils responded positively to the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | physical activity | en_US |
dc.subject | motivation | en_US |
dc.subject | intervention | en_US |
dc.subject | older school age | en_US |
dc.subject | active school | en_US |
dc.subject | physical fitness | en_US |
dc.subject | pohybová aktivita | cs_CZ |
dc.subject | motivace | cs_CZ |
dc.subject | intervence | cs_CZ |
dc.subject | starší školní věk | cs_CZ |
dc.subject | aktivní škola | cs_CZ |
dc.subject | tělesná zdatnost | cs_CZ |
dc.title | Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-06-19 | |
dc.description.department | Department of Adapted Physical Education and Sport Medicine | en_US |
dc.description.department | Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 261426 | |
dc.title.translated | Motivational intervention in primary school and its effect on physical activity of older school-age children | en_US |
dc.contributor.referee | Pavlová, Ilona | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdraví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Physical Education and Sport::Department of Adapted Physical Education and Sport Medicine | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Výchova ke zdraví | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Health Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku Cíle: Hlavním cílem diplomové práce bylo zkoumat možnosti realizace a vliv komplexního programu motivační intervence na pohybovou aktivitu (PA) dětí staršího školního věku během dvouměsíčního období v rámci školního vzdělávacího procesu. Metody: V rámci smíšeného výzkumu byl zkoumán vliv dvouměsíčního motivačního programu na podporu PA u skupiny 50 žáků 7. tříd (28 dívek a 22 chlapců, ve věku 12 až 13 let). Intervence zahrnovala tematické edukativní přednášky, tělovýchovné chvilky, učení v pohybu, motivační aktivity v tělesné výchově a aktivní přestávky mezi vyučovacími hodinami. Dále byl realizován školní sportovní den a sportovní výlet. V rámci metod sběru dat byly v pre-testu a post-testu využity: dotazník PAQ-C/CZ pro sledování úrovně PA a motorické testování. V průběhu programu byly využity observační a deskriptivní metody. Pro zhodnocení programu byly využity rozhovory formou focus group s učiteli (n=7) a anketa žáků (n=50). Výsledky: Všechny plánované aktivity motivační intervence se podařilo úspěšně realizovat. V rámci zpětné vazby reagovali učitelé i žáci na intervenci pozitivně. 6 ze 7 učitelů plánuje prvky programu využívat a bude v PA ve svých hodinách i nadále pokračovat. Z... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Motivational intervention in primary school and its effect on physical activity of older school- age children Objectives: The main aim of the thesis was to investigate the possibilities of implementation and the influence of a complex motivational intervention program on physical activity (PA) of older school-age children during a two-month period within the school educational process. Methods: The effect of a two-month motivational programme on the promotion PA was examined in a mixed-methods research design with a group of 50 Year 7 pupils (28 girls and 22 boys, aged 12 to 13 years). The intervention included thematic educational lectures, physical education moments, learning in motion, motivational activities in physical education and active breaks between lessons. A school sports day and a sports trip were also implemented. The data collection methods used in the pre-test and post-test were: a questionnaire to monitor PA level and motor testing. Observational and descriptive methods were used throughout the programme. Teacher (n=7) focus group interviews and a student (n=50) survey were used to evaluate the program. Results: All planned activities of the motivational intervention were successfully implemented. In the feedback, both teachers and pupils responded positively to the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Vojtíková, Lenka | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |